مقدمه

اگر شما قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی را در مجارستان دارید بی شک کالج مک دنیل می تواند شما را به این هدف برساند. تقریبا نود درصد از فارغ التحصیلان دوره پری مدیکال این کالج به راحتی می توانند از دانشگاه های پزشکی مجارستان پذیرش بگیرند.

پردیس آمریکایی کالج مک دنیل بوداپست در سال 1994 توسط جورج وارگا که خود از فارغ التحصیلان کالج مک دنیل آمریکا می باشد، برای پیشرفت علمی مجارستان در این شهر تاسیس شده است. در ابتدا هدف از تاسیس این کالج ارائه دوره های چهارساله کارشناسی و دورهای پری مدیکال یا پیش پزشکی و انتقال تکنولوژی آمریکا به بوداپست بوده است. در این نوشتار ابتدا به تاریخچه کالج مک دنیل امریکا می‌پردازیم و سپس پردیس این کالج را در مجارستان برای علاقه مندان تحصیل به این کالج توضیح می‌دهیم.

شعبه اصلی این دانشگاه در مریلند امریکا در سال 1876 تاسیس شده است. در سال 2002 به افتخار پرفسور مک دانیل که عمری در این دانشگاه مشغول تحقیق بوده است به نام ایشان، نام گذاری شده است. تنها شعبه اروپایی این دانشگاه در بوداپست مجارستان واقع شده است.

چرا انتخاب کالج مک دنیل مناسب است؟

مدرک تحصیلی معتبر

از جمله مزایای تحصیل در این کالج  میتوان به این موضوع اشاره کرد که بعد از دوسال از روند تحصیل در این کالج می توانید به کالج اصلی در آمریکا انتقال تحصیل بدهید و یا اگر از همین کالج هم فارغ التحصیل شدید می توانید مدرک کالج آمریکایی را دریافت نمایید.

فضای بین المللی

در این کالج ده ها دانشجوی خارجی از ملیت های مختلف در کنار هم مشغول به تحصیل می باشند و در فضایی کاملا دوستانه می توانند به تحصیل بپردازند.

کیفیت آموزشی مناسب

این کالج دارای قوی ترین اساتید بین المللی است که حتی از کشورهای دیگر نیز جهت تدریس از ایشان دعوت به عمل می آید، برخوردار می باشد. ارائه برنامه دانشگاهی مطابق با سرفصل های دانشگاه مرکزی جزء سرفصل های این کالج می باشد.

ارائه بیمه درمانی

دانشجویان با پرداخت حق بیمه اندک می توانند از بیمه صد درصدی این دانشگاه استفاده کنند.

امکانات رفاهی

این امکانات شامل سالن های ورزشی، بدنسازی، استخر و  کتابخانه 24 ساعته، اینترنت پرسرعت، خوابگاه های مجزا و خصوصی سالن غذاخوری … می باشد.

رشته های تحصیلی این کالج

  1. دوره پری مدیکال یا پیش پزشکی
  2. مدیریت بازرگانی و اقتصاد
  3. علوم سیاسی و بین الملل
  4. علوم ارتباطات
  5. روانشناسی
  6. هنر

دوره پیش پزشکی یا پری مدیکال در کالج مک دنیل

در حقیقت مقصد اول دانشجویان ایرانی برای گذراندن دوره پری مدیکال، کالج مک دنیل می باشد. این کالج در کنار کالج اویسینا دو کالج اصلی برای این دوره می باشند. اگر شما تصمیم دارید در یکی از دو دانشگاه سگد یا دانشگاه سملوایز تحصیل کنید و بعد از فارغ التحصیلی نیز در اتحادیه اروپا کار کنید این کالج می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. سر فصل های تدریس شده در این کالج مطابق با دانشگاه پزشکی مجارستان می باشد از این رو دانشجویان این کالج پس فارغ التحصیلی شانس بسیار بالایی برای پذیرش از دیگر دانشگاه های پزشکی مجارستان دارند. دوره های این کالج بصورت عادی می باشد که از ماه اکتبر بمدت یکسال آغاز می شود و یا بصورت فشرده که از ماه ژانویه بصورت شش ماه می باشد.

دروس این دورها شامل

  1. زیست شناسی
  2. شیمی
  3. فیزیولوژی پایه
  4. آناتومی پایه
  5. زبان انگلیسی
  6. زبان تخصصی

هزینه این کالج بطور متوسط حدود 7500 یورو متغییر می باشد که شما برای گرفتن اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین با ما اپلای در تماس باشید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش برای بقیه رشته های این کالج

  1. ترجمه رسمی مدارک دیپلم
  2. ترجمه رسمی کارنامه سه ساله
  3. کپی از تمام صفحات پاسپورت
  4. رزومه علمی

هزینه تحصیل در این کالج بطور عادی حدود 6800 یورو و بطور فشرده 6500 یورو می باشد.