چین

دانشگاه فودان چین

دانشگاه فودان چین یکی از دانشگاه های دولتی چین می باشد که در شهر شانگهای چین واقع شده است. تاریخ شروع به فعالیت این دانشگاه سال 1905 میلادی و موسس آن دکتر ژانگ گو و اولین موسسه آموزش عالی چین می باشد. این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاه های آسیا می‌باشد. در سال 2022در این دانشگاه تقریبا 5000 دانشجوی خارجی از بیش از 140 ملیت مختلف مشغول به تحصیل می باشند. زبان تدریس در دانشگاه فودان انگلیسی و چینی می باشد که مشتمل بر 29 دانشکده و موسسه آموزش عالی می باشد. دانشگاه فودان یک دانشگاه درجه عالی وزارت آموزش چین محسوب می شود.هزینه تحصیل در این دانشگاه براساس مقطع تحصیلی متفاوت است.

نقاط قوت و حائز اهمیت این دانشگاه

  • موفقیت چشمگیر این دانشگاه در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، پرستاری که نسبت به سایر دانشگاه ها به لحاظ علمی و هزینه ای جایگاه بسیار مطلوبی دارد.
  • سطح علمی قابل توجه، هزینه تحصیل متناسب، امکان بورسیه تحصیلی
  • شعار این دانشگاه ” غنی از دانش و سرسخت در اهداف” که جامه ی عمل نیز به آن پوشانده است.
  • تحقیق رایگان، مطالعات پزشکی، علوم انسانی و علوم طبیعی
  • این دانشگاه دارای 35مدرسه و 11دپارتمان است که موضوع را به صورت گسترده ارائه می نماید.

نقاط قوت و حائز اهمیت این دانشگاه

  1. موفقیت چشمگیر این دانشگاه در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، پرستاری که نسبت به سایر دانشگاه ها به لحاظ علمی و هزینه ای جایگاه بسیار مطلوبی دارد.
  2. سطح علمی قابل توجه، هزینه تحصیل متناسب، امکان بورسیه تحصیلی
  3. شعار این دانشگاه ” غنی از دانش و سرسخت در اهداف” که جامه ی عمل نیز به آن پوشانده است.
  4. تحقیق رایگان، مطالعات پزشکی، علوم انسانی و علوم طبیعی
  5. این دانشگاه دارای 35مدرسه و 11دپارتمان است که موضوع را به صورت گسترده ارائه می نماید.
  6. هزینه ی مقرون به صرفه تر تحصیلی برای دانشجویان متقاضی مهاجرت نسبت به تحصیل در اروپا.
  7. کمک مالی دانشگاه به دانشجویان.

رشته های دانشگاه فودان

پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری، بهداشت، داروسازی، اقتصاد، حقوق علوم مواد ، فلسفه ، جامعه شناسی، مدیریت کسب  و کار، مهندسی مکانیک ، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مدیریت گردشگری، حسابداری، هنر و طراحی، روزنامه نگاری، فیزیک، شیمی، ارتباطات.

وضعیت خوابگاه دانشگاه فودان

امکان اقامت برای دانشجویانی که از سراسر دنیا به این دانشگاه جهت تحصیل مهاجرت می نمایند در خوابگاه ها فراهم گردیده است.این خوابگاه ها با فاصله نزدیک به دانشگاه باعث کاهش هزینه های رفت و آمد دانشجو و تحصیل را فراهم آورده است. این خوابگاه ها در دو پردیس هندان و فن گلین هستند. هزینه اقامت در خوابگاه ها بسیار کمتر از اجاره بهای خانه می‌باشد. هر دانشجویی قبل از مهاجرت می بایست به صورت تخمینی هزینه های غذا، تحصیل و زندگی، محل اقامت و حمل و نقل را براورد نماید. هزینه زندگی و تحصیل در کشور چین کمتر از کشورهای اروپایی می باشد.

بورسیه دانشگاه فودان

این دانشگاه بورسیه های متفاوتی را ارائه می نماید از قبیل: بورسیه تحصیلی دولت چین، بورسیه موسسه کنفسیوس، بورسیه دولت شانگهای. برترین بورسیه CSC می باشد. این بورسیه شامل هزینه تحصیلی، بیمه سلامت دانشجو، کمک هزینه زندگی و اسکان می باشد. این بورسیه برای دانشجویانی که مشغول به تحصیل در سال آخر می باشند در گروه های مهندسی برق و اتوماسیون، کالج علوم و فناوری اطلاعات در دسترس می باشد. باید دقت شود که این بورسیه تحصیلی دارای محدودیت سنی می باشد . برای کارشناسی تا 30 سال و کارشناسی ارشد تا 35 سال و دکتری تا 40 سال باید مورد توجه قرار گیرد. بعضی از بورسیه های تحصیلی فقط مختص دانش آموزانی  می باشد که به زبان انگلیسی دوره هایی را که ارائه گردیده است را گذرانده اند و دوره های کارشناسی که با زبان چینی به عنوان یک دوره ی گزینشی تدریس می شوند را ارائه می‌دهند.

کمک هزینه دانشگاه فودان به دانشجویان

کمک هزینه این دانشگاه به صورت پرداخت ماهانه 2500 یوان به دانشجویان کارشناسی، 3000 یوان به دانشجویان کارشناسی ارشد، 3500 به دانشجویان دکتری اختصاص دارد. پورتال این دانشگاه از نوامبر باز می شود و دانشجویان می توانند از این تاریخ درخواست های خود را ثبت نمایند. آخرین مهلت درخواست 30 آوریل در هر سال می باشد.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی فودان

هزینه تحصیل در دانشگاه فودان برای دانشجویان بومی و غیر بومی متفاوت است. شهروندان چینی برای مقطع کارشناسی مبلغی معادل 24558 دلار در سال متقبل می شوند در حالی است که برای دانشجویان غیر چینی حداقل 1597دلار پرداخت می کنند. شهریه مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین‌المللی کارشناسی ارشد 7،656 دلار  می باشد.

پیش نیاز مدارک تحصیلی مورد نیاز جهت اخذ تاییدیه پذیرش

برای پذیرش در دانشگاه فودان، دانشجویان متقاضی باید ابتدا در ازمون ورودی شرکت نمایند. قبل از درخواست برای دانشگاه داوطلبان باید در یک آزمون به زبان انگلیسی موفق شوند. مدارک مورد قبول این دانشگاه : آیلتس، PTE یا تافل می باشد.

برای پذیرش در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حداقل نمره تافل 90 و حداقل نمره آیلتس 6.5 می باشد.

 

لیست سایر مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش

  1. تصویر گذرنامه
  2. توصیه نامه
  3. مدارک تحصیلی ترجمه شده
  4. مدرک زبان انگلیسی
  5. مدرک زبان چینی HSK با نمره 5 به بالا برای تحصیلات تکمیلی
  6. مدارک آزمون های A-level GCE، IB، ACT، SAT(درصورت داشتن)
  7. گواهی تمکن مالی
  8. اظهارنامه بانکی
  9. گواهی عدم سوء پیشینه
  10. گواهی سلامت پزشکی

 

لیست دانشکده های دانشگاه فودان

این دانشگاه دارای 17 دانشکده و 69 دپارتمان است و  چیزی در حدود 70 برنامه کارشناسی با مدت تحصیل سه الی چهار سال، 230برنامه مقطع ارشد با مدت دو الی سه سال، 178 برنامه دکتری با مدت تحصیلی سه الی چهار سال را ارائه می نماید. زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی و چینی می باشد. در حال حاضر بیش از 50 رشته به زبان انگلیسی در این دانشگاه تدریس می‌شود.

درصورتی که تمایل به تحصیل در رشته های برجسته از جمله پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و پرستاری دانشگاه فودان چین که به بسیار مقرون به صرفه تر از سایر دانشگاه های مورد بررسی می باشد، می توانید به کارشناسان متخصص در “بامااپلای” تماس بگرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.