مهاجرت

درباره تمکن مالی چه می دانیم و برای آن چه باید بکنیم

امروزه و با شرایط فعلی اقتصادی کشور و نرخ برابری دلار در برابر ریال تقریبا سفارتخانه های تمام کشورها برای دادن ویزا به ایرانیان روی تمکن مالی فرد متقاضی حساسیت به خرج می دهند. اما تمکن مالی چیست و برای هر کشور چقدر باید باشد؟ در حقیقت تمکن مالی برای هر کشور متفاوت می باشد که گاهی توسط اسنادی بانکی مورد پذیرش قرار می گیرند و گاهی باید اسناد ملکی یا پس انداز دلاری را نیز در اختیار سفارت بگذاریم.

تمکن مالی چیست

گواهی تمکن مالی در واقع شامل سند یا اسنادی می باشد که نشان دهنده توانایی مالی یک فرد یا یک موسسه و شرکت برای سرمایه گذاری یا تامین هزینه متقاضی برای ادامه تحصیل در کشور مقصد می باشد. این مدرک عموما توسط بانک صادر می شود و ضمانتی برای این می باشد که خانواده شما یا شما قادر به تامین هزینه های خود در کشور مقصد می باشید. نکته مهم این می باشد که ممکن است در بعضی از سفارتخانه ها فقط به گردش مالی حساب توجه کنند و کاری به میانگین مانده حساب شش ماه یا یکسال گذشته شما نداشته باشند ولی در بسیاری از کشورهای حوزه شینگن به مانده حساب شما خصوصا در شش ماه آخر توجه و نسبت به نرخ برابری دلار توان مالی شما برای برای هزینه های زندگی و مخارج دانشگاه را محاسبه می کنند که شما باید به این نکته توجه کنید.ضمنا باید توجه کنید در بعضی از سفارتخانه ها آفیسر فیش حقوقی بازنشستگی یا بیمه عمر را نیز قبول نمی کند.

نکات مهم در موقع دریافت نامه تمکن مالی

  • باید حداقل 6 ماه از افتتاح حساب شما در بانک گذشته باشد و تاریخ افتتاح حساب نیز در گواهی ذکر گردد.
  • گواهی باید حتما بنام فرد متقاضی صادر گردد ویا در صورت متاهل بودن بنام همسر وی باشد.
  • تمامی اطلاعات شامل شماره تماس، آدرس، شماره حساب بطور دقیق در گواهی بصورت کامل درج گردد.
  • بهتر است میزان پولی که در حسابتان دارید کمی بیشتر از آنچه که مورد درخواست سفارت است باشد تا شانس ویزا شدن شما بالاتر برود.

مدارک لازم جهت اخذ گواهی تمکن مالی چیست

  • کارت ملی و اصل شناسنامه
  • اصل یا کپی پاسپورت
  • تکمیل فرمهای که توسط بانک ارائه می شود

میزان تمکن مالی در کشورهای مختلف

اسپانیا

برای اسپانیا به ازای هر ماه، شما باید در حسابتان 564 یورو موجودی داشته باشید و حداقل برای 9 ماه هم در حسابتان معادل یورویی در حدود 5000 هزار یورو تمکن مالی مورد نیاز است.

ایتالیا

برای کشور ایتالیا به ازای هر سال تحصیلی  6000 یورو تمکن مالی نیاز است که تقریبا معادل ماهی 475 یورو محاسبه شده است.

انگلستان

برای کشور انگلستان دانشجو باید حداقل هزینه 9 ماه اول زندگی خودش را در حساب خودش داشته باشد و گواهی آن را ارائه کنید که در شهر لندن معادل 11 هزار پوند و در بقیه شهرهای انگلستان معادل 9000 هزار پوند می باشد.

آلمان

با اینکه دانشگاه های کشور آلمان رایگان می باشد اما سفارتخانه آلمان سختگیری های فراوانی پیرامون تمکن مالی دارد و شما باید حداقل معادل یکسال از هزینه زندگی تان را که معادل 11 هزار یورو می باشد را ارائه دهید.

کانادا

برای کانادا تمکن مالی دانشجویی معادل 35000 هزار دلار کانادا محاسبه و شما باید معادل این مقدار نامه تمکن به سفارت ارائه دهید

سخن آخر

در حقیقت گواهی تمکن مالی نشان دهنده توانایی مالی شما برای پرداخت هزینه ها در کشور مقصد شامل هزینه های خوراک ،مسکن و دانشگاه می باشد. جدا بر نامه بانک شما می توانید از اسناد ملکی، اسناد اجاره، اسناد شرکتی و ثبت شرکت، گواهی سپرده های بانکی، سهام بورس، سند ماشین، حتی اگر طلا و جواهر هم دارید می توانید در صندوق امانت بانک بگذارید و اسناد آن را به افسیر نشان بدهید پس قبل از اینکه به سفارت مراجعه کنید با مشاورین با ما اپلای پیرامون نحوه ارائه اسناد تمکن مالی تان مشاوره بگرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *