مجارستان

کالج اویسینا بوداپست

مقدمه

کالج اویسینا بوداپست در سال 1995 میلادی با تلاش و پیگیری های دکتر شاهرخ میرزا حسینی تاسیس و به ثبت رسیده است. سپس در سال 2000 میلادی بعنوان یک مرکز آموزشی توسط وزارت علوم مجارستان به رسمیت شناخته شده است و مجوز اخذ دانشجو را دریافت کرده است. در حقیقت این کالج، یک مرکز آمادگی برای ورود به دانشگاه های کشور مجارستان در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و فنی و مهندسی می باشد. این کالج به سرعت توانست استاندارهای مورد تایید کشورهای اتحادیه اروپا را بدست آورد و فارغ التحصیلان این کالج می توانند به راحتی برای یکی از رشته های فوق از دانشگاه های متعبر انگلیسی زبان پذیرش دریافت نمایند.

دوره پریمدیکال یا پیش پزشکی

اولین دوره آموزشی که در این کالج تاسیس شد همین دوره پیش پزشکی بوده است. در حقیقت در این دوره دانشجویان با دروس سال اول و دوم دانشگاه خود آشنا می شوند که بتوانند سال اول و دوم دانشگاه را به راحتی بگذرانند. اکثر فارغ التحصیلان این دانشگاه به راحتی توانستند در دانشگاه های انگلیسی زبان پذیرش بگیرند. شهریه دوره AMFP یا پری مدیکال معادل 7900 یورو می باشد. البته هیات مدیره کالج انواع بورسیه تحصیلی را نیز در اختیار افراد واجد شرایط قرار می دهد.

برگزاری دورهای IMAT و BMAT

در برخی از کشورها مثل ایتالیا و اسپانیا برای ورود به رشته های پرشکی نیاز به قبولی در آزمون آیمت یا بیمت می باشد که در سال های گذشته این کالج برای راحتی دانشجویان اقدام به برگزاری این دوره ها کرده است که هم هزینه های دانشجویی کاهش محسوسی یابد و هم شانس اخذ ویزا آن بالاتر برود.

دوره های زبان انگلیسی و آلمانی

این دوره های آموزشی بر مبنای سیستم آموزشی CEFR طراحی شده اند و برای دانشجویانی که نیاز به بهبود سطح زبان انگلیسی یا آلمانی خود دارند طراحی شده است. این دوره ها در ماه های ژانویه و سپتامبر پذیرش دارند و قبل از شروع تحصیل باید در سطوح کتبی و شفاهی تعیین سطح بشوند. پس از پایان هر سطح از دانشجو آزمون گرفته می شود و در صورت قبولی به سطح بالاتر می رود و اگر مردود شوند باید سطح قبلی را مجداد بگذراند. شهریه دوره انگلیسی حدود 6000 هزار یورو می باشد و شهریه دوره آلمانی حدود 7000 یورو می باشد.

دوره پیش مهندسی

این دوره برای افرادی مناسب می باشد که می خواهند در دانشگاه اروپا رشته های فنی مهندسی را ادامه بدهند ونیاز دارند دروس ریاضیات فیزیک هندسه خود را تقویت کنند تا راحت تر بتوانند در دانشگاه برتر اروپا پذیرش بگیرند. شهریه این دوره هم حدود 7000 یورو می باشد.

دوره پیش اقتصاد

این دوره برای افرادی که می خواهند در رشته های مدیریت حسابداری اقتصاد تجارت جهانی تحصیل کنند کمک کننده است. در این دوره به دانشجویان دروس زبان انگلیسی، ریاضیات ، آمار و اقتصاد تدریس می شود و شهریه حدود 7000 هزار یورویی هم دارد.

دوره دبیرستان

از انجائیکه بسیاری از آقایان بعد از سن 18 سالگی به خدمت سربازی فراخوانده یا مشمول آن می‌شوند می توانند تحصیلات سال 11 یا 12 خود را به دبیرستان این کالج منتقل کنند که از بابت سربازی خیالشان راحت بشود. این مرکز هم در سیستم آموزشی ایران هم در سیستم آموزشی مجارستان مورد تایید می باشد و شهریه بین 7000 تا 9000 یورویی را شامل می شود.

دوره های NCUK

NCUK یک کنسرسیوم علمی در دانشگاه های انگلستان و برخی دانشگاه های امریکا نیوزلند و کانادا استرالیا می باشد که شامل حدود 50 دانشگاه می شود. وظیفه نک برنامه آموزشی بین المللی برای دانشجویان خارجی و انتخاب دانشجویان بین المللی می باشد. کالج اویسینا تنها مرکز خارج از انگلستان می باشد که مورد تایید نک می باشد و شما دانشجویان می توانید بعد از گذراندن یک سال تحصیلی در کالج اویسینا می توانید برای ادامه تحصیل بشرط اخذ نمرات مورد نیاز به دانشگاه های کنسرسیوم نک منتقل بشوید و در انجا ادامه تحصیل بدهید.

مزایایی تحصیل در کالج اویسینا

  1. استفاده از ویزای شینگن
  2. اقامت مجارستان
  3. بیمه درمانی
  4. استفاده از کتابخانه و اینترنت
  5. سالنهای ورزشی
  6. رستورانهای و کافی شاپ
  7. خوابگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.