مهاجرت

برای حل مشکل گپ تحصیل چه کاری انجام بدهیم

یکی از موضوعاتی که بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور به آن برخورد می کنند موضوع گپ تحصیلی می باشد و به دنبال حل کردن این موضوع می باشند. بطور کلی به فاصله زمانی تحصیل بین دو مقطع تحصیلی گپ تحصیلی می گویند. اگر فواصل تحصیل شما خیلی زیاد باشد اکثر دانشگاه های معتبردنیا از پذیرش شما معذور می باشند زیرا که توجیه شان این می باشد که علم شما به روز نیست و شما نمی توانید به علم روز دنیا مسلط بشوید و علیرغم تمام تلاش شما مبنی بر آمادگی مدارک و تمکن مالی متاسفانه درخواست شما رد می شود. نکته بعدی و قابل توجه رویکرد سفارتخانه ها به این نکته نیز می باشد که باید به این موضوع نیز توجه کنید. عموما آفسیرهای سفارت های کشورهای مثل کانادا و حوزه شینگن به داشتن گپ تحصیلی و سن متقاضی بسیار حساس می باشند و سریعا ویزای فرد متقاضی را رجکت می کنند. البته دلایل موجهی مثل دوره سربازی، گذراندن دورهای زبان انگلیسی یا دورهای مرتبط سوابق کاری گاهی می تواند این گپ تحصیلی را همپوشانی کند.

 

حد نرمال گپ تحصیلی چه مقدار باید باشد؟

برای مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی 2 تا 3 سال می تواند گپ تحصیلی نرمال محاسبه شود. برای دورهای کارشناسی و ارشد تا 5 سال نیز گپ تحصیلی مناسب و معقول می باشد. برای مقطع دکتری گپ تحصیلی در صورت داشتن سابقه تدریس، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی مناسب در هر سنی حتی تا 45 سال نیز می توانید اقدام کنید.

با گپ تحصیلی چه بکنیم

برای این دسته از متقاضیانی که با گپ تحصیلی مواجه هستند می تواند رزومه تحصیلی خود، کارهای مرتبط پژوهشی و تحقیقاتی، مدرک زبان و توضیح پیرامون اینکه برای هزینه های تحصیل در کشور مقصد مجبور به کار برای مدتی بوده است را بعنوان توجیهات گپ تحصیلی استفاده کنند و یا می توانند از راهکارهای زیر استفاده کنند.

  1. ارائه رزومه تحقیقاتی و کارهای پژوهشی معتبر
  2. ارائه انگیز نامه مختصر و مفید و چارایی انتخاب کشور مقصد و هایلات کردن این موضوع که بعد از اتمام تحصیل به کشور خود باز می گردد.
  3. نمرات بالای تحصیلی مدارک قبلی
  4. ارائه مدرک زبان معتبر با نمره عالی
  5. توصیه نامه اساتید معتبر
  6. ارائه سوابق تدریس در رشته های مرتبط
  7. ارائه سوابق کاری معتبر
  8. شرکت در همایش ها و منفرانس های معتبر

برای کدام کشورها گپ تحصیلی مهم نیست

  1. سوئیس
  2. هندوستان
  3. چین
  4. روسیه
  5. بلژیک
  6. هلند
  7. نروژ
  8. کره جنوبی

برای رفع گپ تحصیلی در بعضی از کشورها چه کنیم

ایتالیا

با مطالعه قوانین دانشگاه های ایتالیا خواهید دید که موسسات عالی و دانشگاه های برتر ایتالیا در موضوع گپ تحصیلی بسیار سختگیرانه عمل می کنند و در مقاطع کارشناسی 2 سال و کارشناسی ارشد تا 6 سال زمان را می پذیرند. آنهم با ارائه مدارک کافی و محکم. ضمنا باید توجه داشت که ایتالیا راحترین قوانین را برای پذیرش دانشجوی خارجی دارد با این حال در موضوع گپ تحصیلی قوانین بسیار سختگیرانه دارد.

آمریکا

در آمریکا گپ تحصیلی فقط تا یکسال از نظر بسیاری از دانشگاه های معتبر آمریکا مورد پذیرش می باشد و اگر دانشجو بیشتر از یکسال گپ تحصیلی داشت باید با یکی از موارد زیر آن را توجیه کند

  1. آمادگی برای آزمون زبان
  2. مسائل مربوط به بیماری و سربازی
  3. تامین مسائل مالی
  4. آمادگی برای تحصیل در امریکا

کانادا

اغلب دانشگاه های کانادا با توجه به قوانین خود در مورد گپ تحصیلی خیلی سختگیرانه برخورد نمی کنند و گپ تحصیلی بین دو تا هشت سال را قبول می کنند اما موضوع مهم برای این کشور تمکن مالی و نمره زبان می باشد.

آلمان

در کشور آلمان گپ تحصیلی بستگی به دانشگاه رشته تحصیلی و آفسیر سفارتخانه دارد که هر کدام نقش تعیین کننده برای شما بعنوان متقاضی دارند. مثلا در رشته پزشکی تا 3 سال گپ تحصیلی مجاز است رشته های بازرگانی و مدیریت 7 سال مهندسی 5 سال و علوم انسانی بین 3 تا 5 سال را مجاز می دانند.

نکته آخر

اگر می خواهید موضوع گپ تحصیلی شما در روند مهاجرتی تحصیلی شما تاثیر گذار نباشد حتما و حتما قبل از اپلای کردن از دانشگاه با مشاورین ما تماس بگیرید تا از بهترین راهکارهای ممکن شما را مطلع کنند تا بتوانید با خیال آسوده آماده سفر به کشور مقصد شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.