مهاجرت

انگیزه نامه تحصیلی چیست و چگونه باید آن را نوشت

انگیزه نامه تحصیلی یا statement of purpose یکی دیگر از مدارکی می باشد که باید برای اپلای کردن  برای دانشگاه مورد نظر در خارج از کشور ارسال کنید. این انگیزه نامه که در مجموع باید یک صفحه باشد در مورد بیشنه تحصیل، دستاوردهای تحصیلی و یافته های شما، دلایل انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی تان و عنوان تحقیق را شامل می شود. بطور کلی در انگیزه نامه شما می توانید انگیزه های تحقیق و توانایی های خودتان را به دانشگاه ثابت کنید تا جزو منتخبین دانشگاه برای پذیرش باشید. در حقیقت نوشتن انگیزه نامه خصوصا در مقطع دکتری می تواند ارزشهای پنهان تحقیق شما را نشان بدهد و استاد راهنما بهتر شما را انتخاب کند. از آنجائیکه دانشگاه سالانه تعداد زیادی انگیزه نامه دریافت می کند شما متقاضی عزیز نباید از روی نسخه های آماده که در سایت ها موجود است استفاده کنید یا از جملات کلیشه ایی و تکراری استفاده کنید که شانس شما را برای اخذ پذیرش خیلی پایین می آورد.از آنجائیکه نوشتن انگیزه نامه ممکن است سخت باشد شما متقاضی عزیز می توانید از مشاورین موسسه بامااپلای جهت نوشتن انگیزه نامه تحصیلی حتما مشاوره و کمک بگرید.

قسمتهای مهم انگیزه نامه تحصیلی

در این قسمت بخش های مهم و طرز نوشتن انگیزه نامه را خدمت شما دوست عزیز توضیح می دهیم. اگر شما در هر قسمت سوال یا نکته ایی داشتید می توانید حتما با مشاورین موسسه تماس بگرید و از راهنمایی و مشاوره این دوستان استفاده بفرمایید.

پاراگراف اول:پیشنه و اهداف فردی

در مقدمه ابتدا خودتان را معرفی کنید کمی از سوابق کاری خودتان بفرمایید اهداف تحصیلی و شغلی تان را توضیح بدهید حتما علاقه تان منطبق بر انتخاب رشته شما باشد. اگر بتوانید بین علاقه تحصیلی تان و سوابق تحقیق خودتان ارتباط قوی درست کنید می توان گفت که شما شانس زیادی برای پذیرش خواهید داشت.

پاراگراف اول:پیشنه و اهداف فردی

در مقدمه ابتدا خودتان را معرفی کنید کمی از سوابق کاری خودتان بفرمایید اهداف تحصیلی و شغلی تان را توضیح بدهید حتما علاقه تان منطبق بر انتخاب رشته شما باشد. اگر بتوانید بین علاقه تحصیلی تان و سوابق تحقیق خودتان ارتباط قوی درست کنید می توان گفت که شما شانس زیادی برای پذیرش خواهید داشت.

پاراگراف دوم: دلایل انتخاب این رشته

در این قسمت به چرایی انتخاب رشته تحصیلی تان بپردازید. از انتخاب جملات کلیشه ایی مانند کمک کردن به مردم پرهیز کنید. دقیقا در اینجا باید به عمق تحقیق و نتایج آن بپردازید. حتما به کارآموزی های خود اشاره کنید و نتایج آن را توضیح بدهید. در اینجا به استاد راهنما یا گروه پذیرش تان نشان می دهد چقدر به تحقیق تان مسلط هستید. حتما در بخش چرایی انتخاب دانشگاه به امکانات خوب دانشگاه اساتید برتر و یادگیری زبان خارجی خصوصا انگلیسی اشاره کنید. در پاراگراف بعدی تجربه های شخص تان را در زمینه  تحقیق بنویسید که چگونه این تجربه ها بدست آورده اید. این تجربه ها باعث می شود شما بعنوان فرد منتخب انتخاب بشوید.

پاراگراف  آخر

در پاراگراف آخر در باره انگیزه خودتان بعد از فارغ تحصیلی توضیحات لازمه را بدهید و حتما به این نکته توجه کنید این توضیحات نباید با توضیحاتی که در پاراگراف اول داده اید یکسان باشد و باید متفاوت تر باشد. در پاراگراف اول درباره کاری که انجام داده اید توضیح داده اید ولی در پاراگراف آخر باید از کارهای آینده و برنامه خود پس از فارغ التحصیلی با توجه به اضافه شدن دانش تان توضیح بدهید. چشم اندازه آینده شما قطعا می توانید انگیزه کاملی برای انتخاب شدن شما بعنوان دانشجو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.