مجارستان

تحصیل داروسازی در مجارستان

تحصیل داروسازی در مجارستان

تحصیل رشته داروسازی در کشور مجارستان بعنوان یک رشته آتیه دار چه برای متقاضیان که می خواهند بعد از اتمام تحصیل به ایران بازگردند و در کشور عزیزمان مشغول به فعالیت بشوند یا برای متقاضیان که می خواهند بعد از اتمام تحصیل در کشورهای اتحادیه اروپا یا آمریکا کار کنند می تواند انتخاب مناسبی باشد. شما در کشور مجارستان به زبان انگلیسی می توانید رشته داروسازی را با هزینه ای خیلی مناسب تحصیل کنید و فارغ التحصیل کارشناسی یا دکتری این رشته بشوید. ما در این مقاله سعی می کنیم تا به سوالات شما پیرامون تحصیل داروسازی در کشور مجارستان پاسخگو باشیم.

مزایایی تحصیل داروسازی در مجارستان

  1. سطح بالای آموزشی
  2. مقرون به صرفه بودن هزینه ای آموزشی
  3. اعتبار مدرک تحصیلی شما در کلیه کشورهای اروپایی، آمریکایی و کانادا

دورهای رشته دارو سازی

رشته دارو سازی در مجارستان بصورت PHARM D شروع می شود. دورهای کارشناسی و کارشناسی ارشد بصورت یکپارچه آموزش داده می شود و مدت تحصیل آن نیز پنج سال می باشد.  در حقیقت دوره دارو سازی از کارشناسی شروع و به کارشناسی ارشد ختم می شود. پس از فارغ التحصیلی شما می توانید دورهای کارورزی را در داروخانه های این کشور شروع کنید یا دوره دکتری تخصصی خود را شروع نمایید.

شما در دوسال اول تحصیل علوم پایه ی داروسازی را فرا می گیرید وسال سه و چهارم نیز آموزش های علمی و تخصصی ارائه می شود. در آخرین سال تحصیل نیز شما باید مشغول نوشتن پایان نامه بشوید و 4 ماه نیز مشغول گذراندن دورهای آموزش عملی در داروخانه های دولتی بشوید. بعد از گذراندن این مراحل باید در یک آزمون نهایی شرکت کنید که ممکن است بصورت عملی یا تئوری باشد و پس از قبولی در آزمون، مدرک PHARM D به شما اعطا می شود.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش رشته داروسازی در مجارستان

تمام دانش آموزانی که دارای مدرک دیپلم می باشند مجاز به ارائه درخواست تحصیل در مقطع PHARM D می باشند اما پیش از آنکه بخواهید برای این رشته اپلای کنید مدارک ذیل را آماده کنید:

  1. ترجمه مدرک دبیرستان به همراه ریز نمرات
  2. شرکت در آزمون ورودی یا مصاحبه شخصی
  3. توصیه نامه
  4. انگیزه نامه
  5. ویزای دانشجویی
  6. مدرک زبان
  7. تست سلامت
  8. تمکن مالی
  9. رزومه

برترین دانشگاه های داروسازی مجارستان

نام دانشگاه

رتبه جهانی QS

رتبه جهانی TIMES

دانشگاه پچ

380

669

دانشگاه سگد

363

768

دانشگاه دبرسن

330

569

دانشگاه سملوایز

223

345

آزمونهای ورودی رشته داروسازی در کشور مجارستان

برای ارزیابی متقاضیان داروسازی در کشور مجارستان دو آزمون کتبی و شفاهی برگزار می شود تا دانش و مهارت شما ارزیابی نماییند.

در بخش کتبی که بصورت آنلاین برگزار می شود و شامل 20 سوال زیست شناسی،  20 سوال شیمی، 40 سوال زبان انگلیسی عمومی و 20 سوال زبان تخصصی پزشکی می باشد. امتحان بصورت تستی می باشد و مدت زمان آزمون یکساعت بیست دقیقه می باشد.

در بخش شفاهی یک استاد بمدت 20 تا 30 دقیقه با دانشجو در اسکایپ یا دیگر نرم افزارهای رایج مصاحبه آنلاین می کند  و سولاتی پیرامون پزشکی و انگیزه تحصیلی از متقاضی می پرسد. البته نوع و مدت زمان این ازمون های بستگی به انتخاب دانشگاه شما دارد.



هزینه های تحصیل داروسازی در کشور مجارستان

هزینه های تحصیل در کشور مجارستان بسیار مقرون به صرفه نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا می باشد در جدول ذیل به برخی از این هزینه ها اشاره می کنیم.

نام دانشگاه

هزینه دانشگاه

هزینه ازمون وردی

شهریه

دانشگاه دبرسن

150 دلار

350 دلار

8 هزار دلار سالانه

دانشگاه سگد

300 یورو

ترم اول 6700 یورو

ترم 4150 یورو

ترم سوم تا ششم 5000 یورو

ترم هفتم و هشتم 5150 یورو

ترم نهم و دهم 4850 یورو

دانشگاه پچ

200 دلار

250 دلار

به ازای هر سال 8400 یورو

دانشگاه سمل وایس

220 دلار

350 دلار

سالانه 6000 دلار

انواع بورسیه های رشته داروسازی

یکی مزایایی تحصیل داروسازی در مجارستان استفاده از بورسیه های مجارستان می باشد و شما می توانید از بورسیه های مهمی استفاده کنید مهمترین این بورسیه ها عبارتند از:

  1. بورسیه تحصیلی STIPENDIUM HUNGARICUM
  2. بورسیه تحصیلی BILATERAL STATE
  3. بورسیه تحصیلی HUNGARIAN DIASPORA



هزینه های زندگی در مجارستان

همانطور که قبلا در این مقاله توضیح داده شده است هزینه های زندگی در مجارستان اولا مسقیما به نحوه زندگی شما و شهری که شما در آن زندگی می کند بستگی دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه بفرمایید. ضمنا شما متقاضی عزیز تحصیل در مجارستان می توانید برای دریافت مشاوره بیشتر پیرامون تحصیل در مجارستان با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.