مهاجرت

چه کارهای را قبل از مهاجرت تحصیلی باید انجام بدهیم

همان گونه که میدانید، امروزه متقاضیان زیادی در کشور ما به دنبال مهاجرت تحصیلی هستند و از دانشگاههای مختلف دنیا برای پذیرش تحصیلی اپلای می کنند. در این مقاله سعی شده است به نکاتی که دانشجو قبل از مهاجرت تحصیلی باید انجام بدهد اشاره کنیم. سعی نویسنده بر این است که دانشجو با آگاهی و علم بیشتربه کشور مهاجرت کند.

تمدید گذرنامه

اگر تاریخ اعتبار گذرنامه تان کمتر از شش ماه می باشد، لازم است قبل از شروع اپلای برای اخذ پاسپورت جدیدتان درخواست بدهید، در غیر این صورت  بعد از ورود به کشور جدید، چند روزی وقتان بابت تمدید پاسپورت جدید هدر خواهد رفت.

ترجمه گواهینامه

قبل از مسافرت گواهی نامه ماشین و موتورسیکلت را از طریق مراجعه ذی صلاح ترجمه کنید تا در ماه های نخست ورود به کشور مقصد، با توجه به  قوانین آن کشور،  بتوانید رانندگی کرده تا از هزینه های ایاب و ذهاب کاسته شود.

یاد گیری زبان کشور مقصد

لازم است قبل از مهاجرت حتما زبان و اصطلاحات مهم کشور مقصد را یاد بگیرید.خیلی به این نکته متکی نباشید که بعد از مهاجرت می شود زبان یاد گرفت. خصوصا برای کشورهای که شما زبان اول آن کشور را نمی دانید و شاید خیلی از افراد زبان انگلیسی را ندانند (مثل چین، ترکیه یا هندوستان.)

بهتر است کتاب های مرتبط با زبان کشور مقصد را تهیه و به همراه داشته باشید.

وسایل مورد نیاز

قبل از سفر با افرادی که در آن کشور هستند مشورت کنید و ببنید چه وسایلی بیشتر برای سفرتان مورد نیاز است که با خودتان ببرید. کتابهای تخصصی دانشگاهی به زبان فارسی را با خودتان به آن کشور ببرید. البته اگر از پروازهای خارجی استفاده می کنید حتما از مقدار باری که می توانید با خودتان حمل کنید مطلع باشید که به مشکل اضافه بار نخورید.

انجام چکاپ سلامت وآزمایش

بهتر از قبل از مسافرت یک چکاپ از وضعیت سلامت خودتان انجام بدهید تا اگر موردی هست قبل از مسافرت درمان بشود. ضمنا اگر بیماری زمینه ایی دارید حتما پزشکتان در نسخه به زبان انگلیسی موارد بیماری را توضیح بدهد. برای بردن هر دارو به کشور مقصد قبل از انجام هر اقدامی از آزاد بودن ورود آن دارو به آن کشور مطع باشید. کارهای مربوط به پزشکی تان را انجام بدهید. چون کارهای پزشکی بسیار گران است.

تحقیق در مورد انتقال پول به کشور مقصد

قبل ورود به کشور مقصد از طریق ایرانیان مقیم نحوه انتقال پول از ایران به آن کشور با توجه به شرایط تحریم کشور را مشخص کنید. بهتر است تمام حسابهای بانکی خود را مسدود کنید تا به مشکل نخورید.

شرایط وکالت تام

قبل از مهاجرت به فرد مطمئن از بابت کارهای اداری تان وکالت نامه بدهید البته امروزه از طریق سیستم میخک هم می توانید این کار انجام بدهید.

تعیین ساعت دسترسی

بعلت اختلاف ساعت کشور با کشور مقصد بهتر است شما با خانواده تان یکساعت را برای ملاقاتهای های خودتان تنظیم کنید. ضمنا روزهای تعطیل را هماهنگ کنید. موبایلتان را به روز رسانی  کنید و سیم کارت آن کشور را تهیه کنید. قبل از مسافرت در کانالهای تلگرامی، اینستا یا فیس بوک ایرانیان مقیم این شهر عضو شوید.

تعیین هتل و اقامت برای روزهای اول

حتما قبل از ورود به شهر مورد نظر مکان استقرارتان را هماهنگ کنید. زیرا ممکن است خستگی ناشی از مسافرت طولانی باعث شود در انتخاب هتل عجله کنید.

اگر ذائقه غذاییتان با کشور مقصد اختلاف دارد حتما برای چند روز اول غذای ایرانی همراه داشته باشید.

پول و ارز

حتما قبل از مهاجرت تحقیق کرده و پول رایج آن کشور (یا دلار) به مقدار لازم همراه داشته باشید در موقع ورود برگه اظهار مالی را پر کنید.

سعی کنید پول و ارز را در جاهای مختلف نگهداری کنید و فقط در یک کیف قرار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.