ترکیه

حاجت تپه در کشور ترکیه

تاریخ شروع به فعالیت این دانشگاه سال 1967 و یکی از از معتبرترین دانشگاه های ترکیه در شهر آنکارا می باشد.  این دانشگاه یکی از بهترین ها در زمینه ی تحقیق و پژوهش می باشد. زبان تحصیل در آن استانبولی و انگلیسی  است. به دلیل مورد تایید بودن دانشگاه حاجت تپه در وزارت علوم ایران، دانشجویان متقاضی مهاجرت و تحصیل در کشور ترکیه این دانشگاه را مورد توجه خود قرار می دهند. حاجت تپه دارای دو پردیس، نه دانشکده، بیست و چهار مرکز تحقیقاتی، چهارده مدرسه، یک مدرسه هنر و دوازده موسسه علمی است.  تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی مشمول هزینه تقریبا زیادی می باشد اما این نکته نیز قابل توجه است  که مدرک تحصیلی از این دانشگاه در جهان دارای اعتبار بسیار زیادی می باشد.این دانشگاه دارای 5000 دانشجوی مشغول به تحصیل است که از این تعداد حدود 2000 نفر آن ها از دانشجویان بین المللی هستند. این دانشگاه 150 رشته در مقطع کارشناسی، 173 رشته در مقاطع بالاتر را به دانشجویانش ارائه می نماید.همه ی این رشته ها در کشور ایران مورد تایید می باشند و دانشجویان به راحتی می‌توانند پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند.

نکته ی بسیار مهم این است که این دانشگاه عضو معاهدات بولونیا و اراسموس است و به همین دلیل دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل خود به راحتی می توانند از دانشگاه های اروپایی و امریکایی اپلای دریافت نمایند.

رتبه ی دانشگاه حاجت تپه در کشور ترکیه و جهان

موسسه Us news اعلام نموده است که دانشگاه حاجت تپه توانسته است در رتبه بندی بین دانشگاه ها رتبه 531 را به خود اخصاص دهد. رتبه ی این دانشگاه در QS نیز نهمین دانشگاه ترکیه اعلام شده و 801  امین دانشگاه مطرح جهان نام گرفته است. براساس رتبه بندی فوق ، این دانشگاه هفتمین دانشگاه کشور ترکیه می باشد.

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه حاجت تپه

این دانشگاه تنها از طریق آزمون Sat اقدام به پذیرش می کند. این دانشگاه از طریق بورسیه نیز اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. فرصت ثبت نام از اواخر دی تا اوایل اسفند است. دانشجویان باید نمره قبولی مورد تایید از ازمون Sat باید بالای 1200 و برای رشته های دندان پزشکی و پزشکی نمره بالای 1450 تا 1600 را کسب کنند.شرط کم اهمیت تری هم وجود دارد و آن موضوع کسب معدل بالای 18 در دو سال اخر تحصیل در دوران مدرسه می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه در دانشگاه حاجت تپه

  1. معدل و ریز نمرات دبیرستان
  2. انگیزه نامه
  3. ارائه مقالات ، کتاب ، اختراع و هر امتیاز ویژه ای که برای رزومه ی شما مفید باشد.
  4. ارائه ی مدارک زبان معتبر باعث افزایش شانس شما در قبولی می شود.

انواع کمک هزینه این دانشگاه

  • کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه حاجت تپه رشته علوم اجتماعی ابن خلدون

این برنامه کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویانی است که علاقمند به تحصیل در رشته های علوم اجتماعی هستند می باشد. این کمک هزینه شامل بورسیه تحصیلی، استفاده از خدمات پزشکی، مراقبت های درمانی، اموزش زبان ترکی، خوابگاه رایگان و کمک هزینه های بازدید رایگان از مراکز تفریحی. هیجان انگیز نیست؟ تحصیل در دانشگاهی با این امتیازات ویژه!

  • کمک هزینه دانشجویی علمی و فناوری علی کوشچو

اگر علاقمند به رشته های مربوط به علم و تکنولوژی هستید برای دریافت این کمک هزینه اقدام نمایید.

– کمک هزینه زبان ترکیه ای یونس امره:

 اگر تمایل به تحصیل در مقاطع کارشناسی تا دکتری در دانشگاه حاجت تپه هستید، این کمک هزینه را به راحتی از دست ندهید چون این برنامه اموزش رایگان زبان ترکی در پیشرفت شما کمک شایانی خواهد کرد.

 

کمک هزینه این دانشگاه در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری، داروسازی و دامپزشکی:

 دانشگاه حاجت تپه این کمک هزینه ها را به دانشجویان مقاطع کارشناسی و ارشد ارائه می نماید. حتما اقبال خود را مورد ازمایش قرار بدهید!

  • کمک هزینه توبیتاک:

علاقمندان به تحصیل در رشته های علوم انسانی، علوم کشاورزی، مهندسی، علوم فناوری، علوم طبیعی، علوم پزشکی می توانند برای دریافت این کمک هزینه اقدام کنند.  این کمک هزینه از طریق شورای علمی و فناوری ترکیه به  دانشجویان مقطع ارشد ارائه می‌شود.

دانشکده دندانپزشکی

این دانشکده دارای هفت بخش است. طول دوره ی تحصیل در این رشته 5 سال است و پس از اتمام آن مدرک جراحی فک و دندان به دانشجو ارائه می شود و شرایط ادامه تحصیل تا مقطع دکتری نیز برای آن ها فراهم است. شهریه این دانشکده معادل 18300 لیر است.

دانشکده پزشکی

این دانشکده دارای رتبه اول به جهت انتشارات بین المللی است. از سه بخش علوم پزشکی پایه، علوم پزشکی ، جراحی تشکیل گردیده است. این دانشکده براساس استانداردهای بین المللی در رتبه اول نشریات در بین دانشکده های پزشکی دانشگاه حاجت تپه قرار دارد. از زمان شروع فعالیت های آزمون تخصص پزشکی، این دانشکده لقب کامل ترین دپارتمان را به خود اختصاص داده است.

دانشکده داروسازی

این دانشکده دارای 3 بخش (علوم داروسازی پایه، تکنولوژی داروسازی، علوم تخصصی داروسازی ) است که هر کدام از آن ها مشمول شاخه های مختلفی هستند.

دانشکده داروسازی

این دانشکده دارای 3 بخش (علوم داروسازی پایه، تکنولوژی داروسازی، علوم تخصصی داروسازی ) است که هر کدام از آن ها مشمول شاخه های مختلفی هستند.

دانشکده اقتصاد علوم

این دانشکده دارای 5 بخش است. ( مدیریت بازرگانی، اقتصاد، روابط بین المللی، مدیریت دولتی، امور مالی). هدف از تاسیس این دانشکده تامین نیروی مورد نیاز تعلیم و آموزش می باشد.

دانشکده مهندسی

این دانشکده دارای دو زیر گروه است. مهندسی شیمی، مهندسی و علوم کامپیوتر،  مهندسی کامپیوتر، مهندسی الکترونیک، مهندسی محیط زیست، تغذیه، زمین شناسی، مهندسی معدن، مهندسی هسته ای، مهندسی فیزیک از رشته های این دانشکده می‌باشد. در این دانشکده 50 آزمایشگاه برای رشته های مختلف وجود دارد و در بیش از 30 رشته ادامه تحصیل تا مقطع های تکمیلی ممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.