کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

تاریخ شروع به فعالیت این دانشگاه سال  1906 است و اولین مدرک تحصیلی را در سال 1916  به دانش آموختگان ارائه نمود. این دانشگاه یکی از از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا می باشد و تقریبا 3500 دانشجو از آن فارغ التحصیل گردیده اند که از میان آن ها به ستاره های درخشانی همچون 3 نخست وزیر از کشور کانادا و 8 نفر برنده جایزه نوبل می توان اشاره نمود. این دانشگاه دارای 16 دانشکده، 18 مدرسه و 2 کالج می باشد. دانشگاه بریتیش کملبیا(USB) بستری کامل برای دانشجویانی است که علاقمند به یادگیری و کسب تجربه در فضای مدرن می باشند است. این دانشگاه مدعی است که توانسته تعداد بالایی از دانشجویان را وارد بازار نماید. در نظر سنجی که سال 2019 صورت پذیرفته است، این دانشگاه رتبه سوم کانادا و رتبه 38 جهان را به خود اختصاص داده است.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا:

  1. دیپلم دوره دبیرستان
  2. ریز نمرات دوره دبیرستان
  3. ترجمه رسمی مدارک
  4. مهارت در زبان انگلیسی

نکته ی مهم در خصوص مدرک زبان این است:

اگر زبان مادری دانشجو انگلیسی نباشد و یا در 4 سال منتهی به فارغ التحصیلی خود در مراکز و موسسات زبان انگلیسی فعالیت ننموده باشد، باید یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی را به این دانشگاه ارائه  دهد. از جمله : CAEL با حداقل نمره 70، TOFEL با حداقل نمره 90(در بخش خواندن و شنیدن نباید نمره کمتر از 22 و در بخش نوشتار و مکالمه نباید نمره کمتر از 21 اخذ نماید) ، مدرک IELTS با حداقل نمره 6.5 که در هیچ یک از بخش های این ازمون نمره ی کمتر از 6 نباید آورده شود. نمره مطلوب PTE  نمره 65  است. مدرک CEL با نمره مطلوب 600 مورد پذیرش این دانشگاه می‌باشد.

دانشکده های دانشگاه بریتیش کانادا

دانشکده علوم کاربردی، دانشکده هنر، مدرسه شنوایی سنجی و علوم گفتاری، مدرسه بازرگانی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده جنگلداری، دانشکده تحصیلات تکمیلی، مدرسه حرکت شناسی، دانشکده زمین و سیستم های غذایی، مدرسه حقوق، دانشکده علوم.

شهریه تحصیل در رشته های این دانشگاه

اغلب هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال 3 الی 5 درصد افزایش می‌یابد.

تحصیل در رشته های علوم کاربردی: 50.838 دلار کانادا

تحصیل در رشته های هنر: 39.573 دلار کانادا

تحصیل در رشته تجارت:51.206 دلار کانادا

تحصیل در رشته های کامپیوتر: 40،765 دلار کانادا

رتبه ی این دانشگاه براساس اخرین آمار رتبه 47 جهان و سومین دانشگاه کانادا می‌باشد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا

بورسیه تحصیلی ورودی های جدید بین المللی: این بورسیه فقط به دانشجویان استعداد درخشان اعطا می شود. این بورسیه برای مدت سه سال قابل تمدید است.

جایزه دانشجویان نخبه بین المللی

این جایزه براساس شایسته سالاری یک بار به دانشجو اعطا می شود و در صورتی به او ارائه می شود که فعال در زمینه های علمی و پژوهشی باشد و این فعالیت ها به قدری پررنگ و حائز اهمیت باشد که امتیازی ویژه برای دانشگاه و دانشجو محسوب شود.

جایزه کارن مک کلین

این جایزه به دانشجویانی اعطا می شود که پیشرفت و ترقی تحصیلی داشته باشند و در زمینه هنر های نمایشی، ورزش، بحث و گفت و گو، نوشتن و… از خود خلاقیت نشان دهند.

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه بریتیش کلمبیا:

اجاره خانه:800 تا 1200 دلار در ماه

خوراک: 80 تا 95دلار در هفته

حمل و نقل: 20 تا 80 در ماه

پوشاک:50 دلار در ماه

اینترنت: 10 تا 70 دلار در ماه

جهت کسب اطلاعات بیشتر از این دانشگاه و نحوه پذیرش می توانید به کارشناسان ما در “باما اپلای” تماس حاصل بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.