ترکیه

آزمون زبان تومر ترکیه

آزمون  تومر

آزمون  تومر از آزمون های بسیار با اهمیت برای دانشجویان خارجی در بعضی از دانشگاه های ترکیه می باشد. دانشجویان علاقمند به اعزام و اقامت در کشور ترکیه می بایست قبل از وارد شدن به کشور ترکیه در این آزمون شرکت نمایند و لازم به توضیح این که دانشگاه مورد نظر دانشجویان درصورتی که دوره های آموزشی به زبان انگلیسی را به صورت اجباری برگزار نماید، افراد باید علاوه بر مدرک تومر، مدارک آیلتس و تافل را نیز دریافت نمایند.

داشتن مدرک تومر به جهت دریافت بورسیه ترکیه دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

چارچوب آزمون تومر را می توان مطابق و تقارن با CEFR ( اصول مشترک اروپایی ها برای زبان ها) از سطح مبتدی تا پیشرفته دانست. دانشجویان پس از گذراندن هر سطح می توانند گواهینامه مربوط به آن دوره را دریافت نمایند.

تعداد سوالات آزمون تومر

100 سوال در این آزمون پیش روی دانشجویان قرار می گیرد که می بایست ظرف 240 دقیقه به آن ها پاسخ بدهند.حداقل نمره برای قبولی : حداقل نمره جهت کسب موفقیت و قبولی در این آزمون ، نمره 60 می باشد.

چه مهارت هایی در این آزمون مورد آزمایش قرار می گیرد؟

درک مطب، خواندن، نوشتن، مکالمه، توضیح شفاهی، توضیح کتبی

درک مطلب در آزمون :

مهارت های شنیداری مطالب و درک آن ها در قالب سوالات چند گزینه ای مطرح می شود.

خواندن و فهمیدن در آزمون:

علاوه بر درک مطلب، نحوه خواندن مطالب دانشجو مورد سوال قرار می گیرد.

مکالمه:

مکالمه شامل دو مدل طرح سوال است. مکالمه دو نفره یا گروهی و سخنرانی.

نوشتار:

مهارت شما در نوشتن مطالب به زبان ترکی  مورد ارزیابی قرار می گیرد.

گرامر:

گرامر زبان ترکی بخشی از سوالات چهار گزینه ای می باشد.

انواع مدارک آزمون تومر

  • دیپلم
  • گواهینامه

مدرک دیپلم یا دیپلما

این مدرک دائمی می باشد و نیاز به تمدید آن نیست.  تسلط دانشجو با یک بار شرکت در این آزمون برای همیشه مورد تایید است. تمام دانشگاه های کشور ترکیه این مدرک را از افراد می پذیرند و مورد تایید ایشان می باشد. دانشجویان بایستی حداقل نمره C1 و افراد متقاضی کار C2  را کسب نمایند.

گواهینامه یا سرتیفیکا در آزمون تومر

اعتبار این گواهینامه فقط 6 الی 2 سال می باشد که در دو سطح مقدماتی و میانی ( متوسط) برگزار می گردد. شرکت کننده در این آزمون باید موفق به کسب نمره B2 شود تا اعتبار این گواهینامه برای وی تا 6 ماه ثابت بماند. افراد متقاضی این گواهینامه با مدت زمان 2 سال باید نمره ی B1 را کسب نمایند. درست برعکس دیپلم، افراد پس از پایان انقضای ثبتی در گواهینامه بایستی نسبت به تمدید آن اقدام نمایند.

مجری برگزاری آزمون

کشور ترکیه مجری مستقیم برگزاری این آزمون می باشد. به دلیل فعالیت و شهرت کشور ترکیه در جذب دانشجویان و ادامه تحصیل، این آزمون در سایر کشور های جهان به صورت نمایندگی از این کشور نیز برگزار می گردد. بنابراین برای شرکت در این آزمون نیاز به صرف هزینه های گزاف نمی باشید بلکه با شرکت در دوره های تخصصی این آزمون در کشور محل اقامت خود می توانید نسبت به این موضوع اقدام نمایید.

هزینه آزمون

برای دریافت دیپلم: 150 یورو

برای دریافت گواهینامه: 100 یورو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.