هند

آزمون نیت هندوستان

آزمون نیت NEET ، در حقیقت آزمون تعیین صلاحیت وآزمون ورودی به دانشگاه های هندوستان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد. دروسی که مورد آزمون قرار می گیرند عبارتند از فیزیک، شیمی و زیست شناسی. عموما زمان برگزاری این آزمون ماه می میلادی می باشد وحدود 3 ساعت سی دقیقه زمان آزمون می باشد. هزینه آزمون نیت 106 دلار برای داوطلبین خارجی می باشد و نمره منفی نیز دارد. شما متقاضی عزیز تحصیل در هندوستان می توانید برای دریافت آخرین اطلاعات آزمون نیت با مشاورین موسسه بامااپلای تماس بگرید تا آخرین اطلاعات این آزمون را دریافت نمایید.

آزمون نیت چیست و چگونه می توانیم در آن شرکت کنیم

  NEETمخفف عبارت NATIONAL ELIGBILITY ENTRANCE TEST می باشد. اگر شما در این آزمون قبول بشوید در حقیقت صلاحیت ورود به دانشگاه های هند در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را بدست آورده اید. این آزمون توسط وزارت رفاه و خانواده هندوستان برای اولین بار در سال 2013 میلادی جایگزین آزمون های قبلی مثل آزمون پیش پزشکی و آزمون ورود ملی این کشور شده است. هدف اصلی آزمون ساده کردن مراحل پذیرش و استاندار کردن ورودی های رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد. آزمون نیت یکی از سخت ترین آزمون های ورودی به رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد که برای شرکت در آزمون باید در هند حاضر باشید و قبل از آزمون باید حتما به نحوه پر کردن و ارسال فرم های آزمون تاریخ ثبت نام و انتشار نتایج آن توجه فرمایید. زمان اعلام نتایج ماه ژوئن می باشد.

شرایط شرکت در آزمون نیت چیست

شرکت و قبولی در این آزمون برای ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان چه برای افراد هندی و چه برای افراد خارجی الزامی می باشد. محدودیت سنی شرکت در این آزمون از سن 17 سال تا 25 سال برای پزشکی عمومی می باشد و 17 تا 30 سال برای تخصص پزشکی و دندانپزشکی می باشد. شما تا زمانیکه سن تان مجاز می باشد می توانید در اِین آزمون شرکت نمایید. حتما باید پایه 12 را قبول شده باشید تا در آزمون شرکت نمایید یا دانش آموز پایه 12 باشید. برای دروس رشته های عمومی پزشکی باید 50% نمره و برای دروس تخصصی باید 40% نمره تخصصی را بدست بیاوردید.

مراحل ثبت نام آزمون نیت

  1. ورود به سایت آزمون و پر کردن فرم های آزمون
  2. آپلود مدارک
  3. پرداخت هزینه
  4. تمکیل و ارسال فرم

مدارک مورد نیاز آزمون نیت

  1. عکس سایز پاسپورت
  2. عکس سایز کارت پستال
  3. امضا الکترونیک
  4. اثر انگشت
  5. مدرک تحصیلی
  6. ویزای هندوستان

در این مقاله نویسنده سعی کرد تا آخرین اطلاعات مربوط به آزمون نیت را در اختیار شما متقاضی عزیز تحصیل در هند قرار بدهد در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در مورد تحصیل در هندوستان می توانید با مشاورین موسسه باما اپلای تماس حاصل بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.