هند

 دانشگاه بنگلور- هندوستان

دانشگاه بنگلور در سال 1964 در شهر بنگلور در جنوب هندوستان بعنوان یک دانشگاه دولتی تاسیس شده است. دانشگاه بنگلور عضو انجمن دانشگاه های مشترک منافع دولت مرکزی هندوستان می باشند و از دولت مرکزی هندوستان کمک مالی دریافت می کنند. از سال 1970 دانشگاه بنگلور رشد و پیشرفت بیشتری کرده است و به پردیس JB  که حدود 1100 هکتار وسعت دارد نقل مکان کرده است. بسیاری از ساختمان های جدید خود را در این پردیس بنا کرده است. کالج های مهم و وابسته به دانشگاه بنگلور عبارتند از کالج سنت جوزف، کالج ریاست جمهوری، کالج کوه کارمل، کالج پزشکی سنت جان، کالج ملی بنگلور و کالج ملی می باشد. دانشگاه بنگلور یک دانشگاه 5 ستاره از نظر NAAC شناخته می شود. در مجموع دانشگاه بنگلور در رده دانشگاه ردیف A هندوستان می باشد.

رشته های تحصیلی دانشگاه بنگلور

دانشگاه بنگلور دورهای مختلفی را برگزار می کند. بطور کلی در این دانشگاه دپارتمان های مختلفی اعم از هنر، بازرگانی، مهندسی، معماری، تجارت، مدریریت آموزش، حقوق، جغرافیا، محیطزیست، زمین شناسی ، علوم طبیعی، فیزیک ، شیمی، علوم کامپیوتر، ریاضیات، مهندسی عمران و مهندسی پلیمر… را را پذیرش می کند.  برای دریافت اطلاعات بروزتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

 

هزینه و شهریه های تحصیل در دانشگاه بنگلور

هزینه دانشگاه بنگلور بصورت سالانه پرداخت خواهد شد. البته برای اخذ اطلاعات دقیقتر با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

  1. هزینه دوره MCA از 25 هزار روپیه شروع می شود.
  2. هزینه دوره کارشناسی حدود 12 هزار می باشد.
  3. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حدود 35 هزار روپیه می باشد.
  4. هزینه تحصیل COM حدود 10 هزار روپیه می باشد.
  5. هزینه دوره MBA حدود 30 هزار روپیه می باشد.

انواع بورسیه های دانشگاه بنگلور

اعطای بورسیه به دانشجویان برتر خارجی با رزومه عالی توسط دانشگاه یا نهادهای مرتبط با دانشگاه یا دولت مرکزی هندوستان اعطا خواهد شد. گاهی اوقات بانک های هندوستان به دانشجویان وام های کم بهره جهت انجام پروژهای تحقیقاتی می دهند. از بورس های مهم هند می توانید به بورسیه های تحصیلی اقلیت ها، بورسیه تحصیلی تکمیلی ایندیا گاندی و بورسیه تحصیلی شایستگی هند نیز نام برد.

کمپس دانشگاه بنگلور و امکانات آن

دانشگاه بنگلور در پردیس Gyana Bharathi واقع شده است. دانشکده حقوق ملی دانشگاه هند در پردیس Bharathi Jnana واقع شده است.از امکانات دیگر این دانشگاه به پارک زیستی بنگلور که برای مطالعه در رشته جنگلداری تاسیس شده است می توان اشاره کرد. در این دانشگاه کتابخانه ملی دانشگاه که امکاناتی از قبیل بازنویسی، اینترنت پرسرعت، کتابخانه آنلاین و امکانات دانلود رایگان از مجلات و مقالات و کتابهای آنلاین دارد را می توان اشاره کرد. همچنین این دانشگاه دارای بیمارستان شبانه روزی و سالن های ورزشی با امکانات مثل استخرهای روباز و بسته، زمین فوتبال، والیبال و بسکتبال و … اشاره کرد. در این دانشگاه یک سالن آمفی تئاتر برای سخنرانی ها  و برگزاری کارگاه های بین المللی و سالن غذا خوری موجود می باشد.

مدرک زبان مورد نیاز در دانشگاه بنگلور

دانشگاه بنگلور دارای مرکز آموزش زبان انگلیسی می باشد که جدا بر آموزش زبان انگلیسی زبانهای هندی عربی فرانسه و آلمانی را نیز به روشهای به روز دنیا تدریس می کنند. در این کالج سه نوع مدرک دیپلم عادی، متوسط و پیشرفته ارائه می شود. در هر صورت زبان رسمی این دانشگاه انگلیسی می باشد.

 

مدارک مورد نیاز جهت اپلای در دانشگاه بنگلور

  • ترجمه اخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات آن که به تایید وزارت خارجه وزارت دادگستری و سفارت هند رسیده باشد.
  • رزومه
  • توصیه نامه
  • مدرک زبان
  • نامه تمکن مالی
مراحل اخذ پذیرش و زمان
شروع ثبت نام در این دانشگاه از ماه دسامبر آغاز می شود و تا اکتبر سال بعد پذیرش ها باز است. این پذیرش ها هم بصورت حضوری هم بصورت آنلاین ارائه می شود. برای هرگونه دریافت اطلاعات پیرامون نحوه اپلای در این دانشگاه با مشاورین ما تماس حاصل بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.