هند

دانشگاه علیگر هندوستان

تاریخ شروع به فعالیت این دانشگاه سال 1875 است که با نام مدرسه العلوم به شهرت رسیده است . موسس این دانشگاه فردی به نام سید احمد خان بوده است. از باورهای جالب احمد خان میتوان به این موضوع اشاره کرد که وی معتقد بود فقط با تحصیل می توان به مشاغل حکومتی و دولتی دست یافت.  این دانشگاه از سال 1877 سبکی تازه و برگرفته از دانشگاه آکسفورد و کمبریج را سرلوحه خود قرار داده است. دانشگاه علیگر هندوستان در سال 1920 با تغییر نام به کالج اسلامی شرقی انگلیسی احداث شد. در سال 2011 دو هسته ی مرکزی برای رشته های حقوق و MBA راه اندازی نمود. این دانشگاه حدود 28 هزار دانشجو دارد. زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی می باشد. دانشگاه علیگر بیش از 300 دوره و موضوع مختلف را در تمام مقاطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و دکتری حرفه ای) برگزار می کند.

رشته هایی که در دانشگاه علیگر ارائه می شود:

  1. رشته های پزشکی
  2. علوم پزشکی
  3. بهداشت
  4. علوم پایه
  5. علوم کشاورزی
  6. علوم انسانی
  7. حقوق
  8. معماری
  9. هنرهای تجسمی
  10. زبان و ادبیات انگلیسی
  11. فنی و مهندسی و بازرگانی

پزشکی و دندان پزشکی

این دانشگاه جزو دانشگاه های مورد قبول وزارت بهداشت و علوم کشور هند است. کلیه آموزش های ارائه شده در دانشکده پزشکی از جمله رشته پزشکی در کشور ایران مورد ارزیابی و تایید قرار می گیرند.  زبان تدریس در رشته های پزشکی این دانشگاه انگلیسی می باشد. دپارتمان پزشکی دارای چهار کلینیک نفرولوژی، کلینیک نورولوژی، کلینیک روماتولوژی و گاسترو انترولوژی می باشد.دانشکده پزشکی این دانشگاه دارای دو کالج می باشد. این دانشکده به ارائه آموزش و تدریس در حوزه های بهداشتی و پزشکی حرفه ای مطابق با استانداردهای بین الملل می پردازد.

دو کالج دانشکده پزشکی

  1. کالج پزشکی جواهر لعل نهر
  2. کالج دندان پزشکی دکتر ضیاءالدین احمد.

رشته های مهندسی

یکی از دانشکده های دانشگاه اسلامی علیگر به نام دانشکده فنی و مهندسی به تربیت دانشجو می پردازد. دانشکده فنی مهندسی انواع دوره های فنی مهندسی را در سطوح مختلف کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می نماید. این دانشکده دارای 4 بخش است.کالج فنی مهندسی” ذاکر حسین” که تمام دوره های تحصیلی را برگزار می نماید.

دانشگاه پلی تکنیک که دوره های در سطح دیپلم را برگزار می نماید.

پلی تکنیک زنان و کالج ارتباطات که دوره های آموزشی مختلفی دارد.

این دانشکده دوره های شبانه نیز و آموزش از راه دور نیز ارائه می نماید.

از جمله برنامه های غیر روزانه : دوره چهار ساله شبانه مهندسی عمران، برق و مکانیک و همچنین دوره پنج ساله معماری می باشد.

دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علیگر دارای 12 دپارتمان و 4 مرکز تحقیق پیشرفته می باشد.

مدت زمان دوره ها

 کارشناسی رشته های فنی و مهندسی: 4 سال .

کارشناسی ارشد: 2 سال.

دوره دکتری : 3 الی 4 سال.

دپارتمان های دانشکده مهندسی

  1. دپارتمان مهندسی عمران
  2. دپارتمان مهندسی برق
  3. دپارتمان مهندسی کامپیوتر
  4. دپارتمان ریاضیات کاربردی
  5. دپارتمان علوم انسانی و مطالعات میان رشته ای
  6. دپارتمان مهندسی معماری
  7. دپارتمان ریاضیات کاربردی
  8. دپارتمان شیمی کاربردی
  9. دپارتمان مهندسی الکترونیک

رشته هنر

دانشکده هنر دارای دپارتمان های مختلفی است که شامل:

  1. دپارتمان زبان شناسی
  2. دپارتمان زبان های هندی جدید
  3. دپارتمان سانسکریت
  4. دپارتمان عربی
  5. دپارتمان فارسی
  6. دپارتمان هندی
  7. دپارتمان فلسفه

دپارتمان اردو

دپارتمان هنرهای زیبا انواع دوره های دیپلم کاربردی در رشته های مختلف را برگزار می کند. برنامه آموزشی شامل خلاقیت و تحقیقات در رشته مورد نظرش می باشد و نتایج حاصل را به عنوان ملاک ارزشیابی مورد بررسی قرار می دهد. این دپارتمان دارای اساتید بسیار برجسته و مشهور بین المللی می باشد.

تحصیل در رشته مدیریت

دانشکده مدیریت نیز دارای دپارتمان های مختلفی می باشد. این دانشکده در سال 1996 تاسیس گردیده است. این دانشکده یک دپارتمان به نام دپارتمان کسب و کار دارد که برنامه ریزی برای افزودن پنج دپارتمان دیگر تحت عنوان مجموعه مدیریت جدید را دارد. این دانشکده دوره های دکتری را با همکاری انجمن های مدیریت هند برگزار می نماید و دوره های مدیریت در سطح کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را نیز برگزار می نماید.

رشته هایی که مدارک تخصصی آن ها توسط دانشکده مدیریت ارائه می شود

رشته مالی، فروش و بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، عملیات همراه با تجارت بین المللی، مدیریت بیمارستان و بانکداری و دارایی اسلامی.

شرایط اخذ پذیرش دانشگاه اسلامی علیگر

این دانشگاه هر سال در ماه های ژانویه و فوریه با امتحان ورودی برای متقاضیان اقدام به پذیرش می نماید. اغلب ظرفیت هر رشته و دوره به دانشجویان بومی تخصیص پیدا میکند و تعدادی صندلی نیز برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود.

زمان درخواست پذیرش مبلغی تحت عنوان هزینه پذیرش که غیر قابل استرداد است دریافت می شود. تمام سوالات امتحان انگلیسی می باشد.  در صورتی که دانشجو موفق به کسب نمره مورد نظر دانشگاه شود، مجوز تحصیل را به دست می آورد.

شرایط سنی دانشگاه :

حداکثر سن قابل قبول برای اخذ پذیرش در دوره های کارشناسی 24 سال، دوره های ارشد با توجه به نوع رشته و گرایش آن 27 و 28 سال است.

 

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه علیگر:

  • مدرک تحصیلی مقطع قبل
  • ریز نمرات
  • مدرک زبان انگلیسی(اگر موجود باشد)
  • کپی پاسپورت
  • فرم های تکمیل شده دانشگاه

دانشگاه علیگر در صورت درخواست دانشجویان کمک هزینه و بورسیه به آن ها اعطا می کند. مقدار بورسیه و کمک هزینه بسته به نوع رشته تحصیلی و مقطع آن متفاوت است. در صورت نیاز به اخذ اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت و تحصیل در این دانشگاه با کارشناسان خبره در “باما اپلای” در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.