چین

دانشگاه دهلی هندوستان

دانشگاه دهلی هندوستان

دانشگاه دهلی در سال 1922 میلادی بر اساس مصوبه مجلس قانون گذاری هند- بریتانیا تاسیس شده است. امروزه این دانشگاه یکی از بزرگترین و پیشروترین دانشگاه ها در سطح هندوستان می باشد. واقع شدن در شهر دهلی اعطای بورسیه های فراوان و خوابگاه بین المللی از مزایایی این دانشگاه می باشد. اگر قصد تحصیل در هندوستان را دارید موسسه بامااپلای با تمام امکانات از صفر تا صد در کنار شما متقاضی عزیز خواهد بود. جهت کسب مشاوره با مشاورین موسسه بامااپلای می توانید از طریق واتس اپ، ایمیل یا تلفنی از مشاوره رایگان موسسه بهرمند گردید.

دانشگاه دهلی

دانشگاه دهلی با داشتن 16 دانشکده، 86 دپارتمان و 91 کالج یکی از بزرگترین دانشگاه های آسیا می باشد و به عنوان موسسه عالی IOE توسط کمسیون کمک هزینه های دانشگاهی UGC شناخته می شود. امروزه این دانشگاه دارای 15 کتابخانه بزرگ مجزا از هم و دیگر امکانات دانشگاهی را دارا می باشد.

دانشکده و رشته دانشگاه دهلی

  1. دانشکده علوم اجتماعی و انسانی کاربردی
  2. دانشکده هنر
  3. دانشکده بازرگانی
  4. دانشکده تعلیم و تربیت
  5. دانشکده علوم میان رشته ایی و کاربردی
  6. دانشکده حقوق
  7. دانشکده مطالعات مدیریت
  8. دانشکده علوم ریاضی
  9. دانشکده علوم پزشکی
  10. دانشکده موسیقی
  11. دانشکده اموزش باز
  12. دانشکده علوم
  13. دانشکده علوم اجتماعی
  14. دانشکده فنی

در این دانشکده ها رشته مرتبط در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می شود. دانشجویان خارجی بسیاری از بیش 100 کشور دنیا در این دانشگاه تحصیل می کنند.

شرایط تحصیل در دانشگاه دهلی هند

بطور کلی در مقطع کارشناسی بر اساس معیار شایسته سالاری دانشجو انتخاب می شود. البته بسته به رشته و دانشکده ممکن است آزمون وردی هم داشته باشد. در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ملائک هم بر اساس آزمون وردی می باشد هم براساس مصاحبه یا ترکیبی از هر دو.

فرایند پذیرش بر اساس سیستم CSAS ازمون وردی دانشگاه های مشترکCUET انجام می پذیرد.البته شما متقاضی عزیز می توانید بصورت انلاین نیز درخواست پذیرش کنید یا از مشاورین موسسه بامااپلای مشاوره بخواهید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی

  1. ترجمه ریز نمرات و مدارک تحصیلی
  2. پروپزال
  3. مدارک زبان نمره زبان 6 ایلتس حداقل نمره 80 تافل برای کارشناسی ارشد 6.5 ایلتس و 90 تافل برای دکتری مورد نیاز هست.
  4. گواهی تمکن مالی
  5. توصیه نامه
  6. پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار
  7. دو قطعه عکس

 

هزینه های تحصیل در این دانشگاه

هزینه های این دانشگاه از 60 دلار تا 900 دلار بسته به رشته شما ومقطع تحصیلی شما متفاوت می باشد. برای دریافت اخرین اطلاعات پیرامون شهریه دانشگاه می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

بورسیه های دانشگاه دهلی

دانشگاه دهلی در مقاطع مختلف بورسیه های مختلفی به دانشجویان بین المللی عطا می کند برخی از این کمک هزینه ها عبارتند از DBT-JRF, CSIR-UGC JRFNET کمک هزینه IAL  کمک هزینه پسا دکتری انستیتو پاستور. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری پیرامون بورسیه دولت هند دریافت نمایید.

خوابگاه بین المللی دانشگاه

در این دانشگاه و پردیس های مجاور حدود 20 عدد خوابگاه دخترانه و پسرانه وجود دارند که هزینه این هاستل ها بسته به ونوع هاستل از لحاظ موقعیت وامکانات متفاوت می باشد. البته پذیرش در این هاستل ها هم بستگی به رشته شما نوع پذیرش شما می باشد. این هاستل ها دارای اتاق یک نفره دو نفره و چهار نفره با امکانات مبله، وای فای و امکانات اشیزی می باشد.

هزینه های زندگی در شهر دهلی

شهر دهلی به دوبخش دهلی قدیم و دهلی نو تقسیم می شود. این شهر حدود 28میلیون جمعیت دارد و دارای امکانات مانند مترو می باشد بطور کلی هزینه زندگی در دهلی بین 300 تا 600 دلار بستگی به نوع زندگی شما متغیر می باشد. در مجوع هزینه زنگدی در دهلی از تهران ارزانتر می باشد.

 

اگر شما متقاضی عزیز متقاضی تحصیل در هندوستان هستید می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان موسسه پیرامون هندوستان بهرمند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.