هند

انواع بورسیه های دولت هندوستان

با توجه به پایین بودن هزینه های زندگی و شهریه های دانشگاهی در کشور هندوستان و رنکینگ بالای برخی از دانشگاه هندستان آموزش به زبان انگلیسی و عدم نیاز به مدرک زبان، راحت بودن در اخذ پذیرش این کشور می تواند به عنوان یکی از مقاصد تحصیل برای ما دانشجویان ایرانی به حساب بیاید. بورسیه های تحصیلی در هند به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شود. ازآنجائیکه شهریه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی خیلی بیشتر از دانشگاه های دولتی می باشد پس مقدار دریافتی بورسیه های خصوصی نیز خیلی بیشتر از بورسیه های دولتی می باشد.

انواع بورسیه های هندوستان

این بورسیه های به افراد مختلف و مستعد تحصیل در هندوستان تعلق می گیرد. البته برای دریافت این بورسیه باید شرایط داشتن بورسیه ها را داشته باشید و این بورسیه ها شامل کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه برای خوابگاه ، خوراک ، هزینه رفت و آمد و پزشکی را شامل می شود.

بورسیه عمومی فرهنگی

یکی از انواع بورسیه های تحصیلی کشور هندوستان می باشد که به شهروندان کشورهای خاص اعطا می شود.  این بورسیه متعلق به دورهای کارشناسی و کارشناسی ارشد بود ه است و به کلیه دانشگاه ها تعلق می گیرند. از مدارک مهم برای اخذ این بورسیه مدرک زبان می باشد. از مزایایی این بورسیه می توان به شهریه رایگان کمک هزینه ماهانه کمک هزینه اقامت اشاره کرد.

بورسیه تبادل فرهنگی

این نوع بورسیه امکان تحصیل رایگان به دانشجویان کشورهای ایران، سومالی، چک و سوریه را در کلیه دانشگاه های هندودستان اعطا می کند

بورسیه صنایع دستی

 

این بورسیه برای گسترش آموزش صنایع دستی به کلیه دانشجویان با هر ملیتی تعلق می گیرد.

بورسیه صنایع دستی

 

این بورسیه برای گسترش آموزش صنایع دستی به کلیه دانشجویان با هر ملیتی تعلق می گیرد.

بورسیه تحصیلی موسسه توسعه ایندیرا گاندی

 

این بورسیه از سوی بانک ذخیرهند در راستای توسعه تحقیقات ارزشمند به دانشجویان بین المللی ارائه می شود در واقع می توان گفت که این موسسه تحقیقاتی برای دانشجویان واجد شرایط که قصد تحصیل رایگان در کشور هندوستان را دارند تعلق می گیرد. لازمه به ذکر است این بورسیه فقط به دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می گیرد. از مزایایی دریافت این بورسیه هزینه رایگان، تحصیل خوابگاه، خوراک و بلیط هواپیما را اشاره کرد.

بورسیه تحصیلی ICCR

 

این بورسیه به دانشجویان رشته های هنر، موسیقی، جلوه های بصری و نقاشی فعالیت می کنند تعلق می گیرد و به مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکتری تعلق می گیرد

بورسیه تحصیلی کولومبو

این بورسیه تحصیلی به دانشجویان کشورهای افغانستان، ایران، بوتان، بنگلادش، نپال، میانمار و فلیپین که در معاهده کولومبو شرکت کرده اند اعطا می شود. البته این بورسیه متعلق به دانشجویان رشته های فنی مهندسی می باشد و بیشترین درخواست را در بین بورسیه ها  دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون انواع بورسیه های کشور هندوستان می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان موسسه بهرمند گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.