چین

دانشگاه سینگوا چین

دانشگاه سینگوا پکن در سال 1911 تاسیس شده است. این دانشگاه منحصر به فرد که جامعه علمی چین را به دنیا پیوند می دهد و فرهنگ چین که یک فرهنگ سنتی می باشد را با فرهنگ و تمدن غربی پیوند می زند. از این دانشگاه بسیاری از سیاستمداران چینی و کشورهای شرق دور فارغ التحصیل شده اند. این دانشگاه یکی از اعضای اتحادیه های دانشگاه C9 می باشد. در بیشتر رتبه بندی های جهانی این دانشگاه جزو دو دانشگاه برتر چین می باشد و در رتبه QS  در سال 2023 این دانشگاه در رتبه 16 دانشگاه های برتر دنیا قرارگرفته است . در رتبه بندی تامیز نیز در رتبه 20 دنیا قرار گرفته است. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون این دانشگاه می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی

  1. انتخاب رشته و دانشگاه
  2. آماده کردن مدارک لازم جهت اپلای
  3. ارسال مدارک به دانشگاه جهت بررسی و اپلای

دانشکده ها و مراکز دانشگاه سینگوا

این دانشگاه از نظر آکادمیک در 20 مدرسه و 57 بخش سازماندهی شده است که طیف وسیعی از مراکز علمی چین را شامل می شود. در این دانشگاه شما می توانید سال اول را بصورت عمومی تحصیل کنید و از سال دوم انتخاب رشته انجام بدهید. زبان رسمی این دانشگاه چینی می باشد اما در مقاطع تحصیلات تکمیلی شما می توانید به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنید. از جمله مهمترین مراکز تحقیقاتی زیر نظر این دانشگاه می توان به آزمایشگاه علوم وفن آوری اطلاعات، آزمایشگاه سنجش از دور و ماهواره اشاره کرد.

 رشته های تحصیلی دانشگاه سینگوا

هنر و علوم انسانی

  1. باستان شناسی
  2. معماری
  3. هنر
  4. زبان و ادبیات و زبانشناسی
  5. تاریخ فلسفه
  6. زبان انگلیسی

علوم مهندسی

  1. مهندسی شیمی
  2. مهندسی برق و الکترونیک
  3. مهندسی عمران
  4. مهندسی مکانیک
  5. مهندسی عمومی

بالینی پیش بالینی و بهداشتی

  1. پزشکی و دندان پزشکی
  2. رشته های مرتبط با سلامت

علوم زیستی

  1. علوم ورزشی
  2. علوم بیولوژیکی

علوم اجتماعی

  1. سیاست و مطالعات بین الملل
  2. رسانه
  3. جامعه شناسی
  4. جغرافیا

تجارت و اقتصاد

  1. مدیریت کسب و کار
  2. حسابداری
  3. اقتصاد
  4.  

قانون

  • وکالت
  1.  

روانشناسی

  1. روانشناسی

مدرسه پزشکی دانشگاه سینگوا

این مدرسه یکی از معتبرین مدارس جهان می باشد و الگوی این مدرسه از نمونه آمریکایی آن یعنی کالج راکفلر نمونه برداری شده است. این کالج عضو کالج پزشکی اتحادیه پکن می باشد. سینگوا اولین کالج پزشکی خود را در سال 2001 تاسیس کرده است اما در سال 2006 این کالج را با دانشکده پزشکی پکن ادغام کرده است. این کالج تنها کالج پزشکی می باشد که با کالج پزشکی چین در وابسته می باشد و دارای مدارک پزشکی و بیمارستانی در چین می باشد. ضمنا دوره های پری مدیکال چین هم در این دانشگاه برگزار می شود

وضعیت دانشجویان خارجی در دانشگاه سینگوا

در این دانشگاه از بیش از صد کشور دنیا دانشجو پذیرش شده است که از بیشتر کشورهای آسیایی برای تحصیل به این دانشگاه امده اند. در چند سال اخیر حدود چهل درصد در مقطع کارشناسی، 29 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 9 درصد در مقطع دکتری مشغول به تحصیل می باشند. واحد بین الملل دانشگاه برای دانشجویان خارجی تعداد زیادی فوق برنامه های متنوع شامل اشنایی با فرهنگ چین و بازدید از مراکز تاریخی و فرهنگی تدارک دیده است.

انجمن های مهم دانشگاه عبارتند از:

  1. باشگاه هنرهای نمایشی دانشجویان
  2. خدمات داوطلبانه زیجنیگ
  3. انجمن دانشجویان علم وفناوری
  4. انجمن عکاسی انجمن زبانهای خارجی
  5. انجمن ارتباطات بین المللی

امکانات دانشگاه سینگوا

این دانشگاه دارای امکانات فراوانی برای رفاه و آسایش دانشجویان خارجی فراهم کرده است. سالن غذا خوری بین المللی، کافی شاپ، کتابخانه های شبانه روزی، خوابگاه و بسیاری از امکانات دیگر که شما بعنوان دانشجوی این دانشگاه می توانید از این امکانات استفاده کنید. خوابگاه زیجینگ که در شمال دانشگاه واقع شده است از یکی از بهترین ساختمانهای خوابگاهی چین می باشد و امکانات فراوانی را به دانشجویان ارائه می دهد. این خوابگاه دارای 26 بلوک و 23 ساختمان از 7 تا 15 طبقه را شامل می شود.

شهریه دانشگاهی

شهریه این دانشگاه بسته به رشته و مقطع شما متفاوت می باشد و شما برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون شهریه های دانشگاه می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

دانشگاه سینگوا یکی از معتبرین دانشگاه کشور چین وسطح جهان می باشد. این دانشگاه با شعار انضباط و تعهد اجتماعی امروزه توانسته به این جایگاه دست پیدا کند. تقریبا تمام فارغ التحصیلان این دانشگاه در کمپانی های موسسات و شرکتهای مهم دنیا مشغول به فعالیت می باشند. شما متقاضی عزیز تحصیل در چین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه ثبت نام مدراک مورد نیاز با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.