مهاجرت, هند

مزایایی و معایب تحصیل در هندوستان

جمهوری هند کشوری است که در جنوب قاره آسیا واقع شده است. دومین کشور پرجمعیت جهان و هفتمین کشور پهناور جهان می باشد.هند از سال 1950 از کشور بریتانیا استقلال یافته است و به جمهوری هند تغییر نام داده است. این کشور دارای چشم اندازهای طبیعی بی نظیر می باشد. همچین بعلت وجود ادیان و مذاهب مختلف شما می توانید دمکراسی واقعی را در این کشور ببنید. زبان رسمی این کشور هندی می باشد اما زبان اکادمیک هندوستان انگلیسی می باشد و زبان انگلیسی در تمام مقاطع تحصیلی این کشور مورد استفاده قرار می گیرد. در این کشور تعداد زیادی دانشگاه، کالج و موسسه تحقیقاتی وجود دارد که اکثرا تحت نظر دانشگاه های انگلستان، کانادا یا امریکا می باشند. بطور کلی در این مقاله نویسنده در تلاش می باشد مزایا و معایب تحصیل در هند را مورد بررسی قرار داده تا متقاضی عزیز با این مطالب آشنا بشود.در صورت هرگونه سوال پیرامون تحصیل در کشورهای هندوستان، ترکیه، روسیه، مجارستان، چین و کانادا می توانید با موسسه بامااپلای تماس حاصل کنید و از مشاوره رایگان موسسه بهرمند شوید.

انواع دانشگاه های هند

بطور کلی دانشگاه هند به پنج دسته تقسیم می شوند:

  1. دانشگاه های کشوری: مدیریت این دانشگاه با نخست وزیر هندستان می باشد.
  2. دانشگاه های ایالتی: زیر نظر دولتهای ایالتی هندوستان اداره می شود.
  3. موسسات INI: مدیریت این موسسات با پارلمان هندوستان می باشد.
  4. موسسات DEEM: مدیریت این موسسات با وزارت علوم هندوستان می باشد.
  5. موسسات خصوصی: که بنا به نظر هیات موسسه دانشگاه یا موسسه اداره می شوند.

مزایای تحصیل در هند

شهریه مناسب دانشگاه هندوستان: بطور کلی شهریه دانشگاه های هند در مقایسه با بسیاری از کشورها خیلی مناسب و ارزانتر می باشد و از سالی 200 دلار شروع می شود حتی در بسیاری از مقاطع شهریه دانشگاه های هندوستان از ایران نیز ارزانتر و مناسبتر می باشد. نکته بعدی در مورد شهریه های دانشگاه هندوستان این نکته می باشد که شهریه دانشگاه ها را لازم نیست یکجا پرداخت کنید و می توانید از سال دوم بعد در طول سال تحصیلی شهریه را پرداخت کنید.

تحصیل به زبان انگلیسی: یکی دیگر مزایای تحصیل در هند زبان انگلیسی می باشد که شما در تمام مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی تحصیل می کنید و ضمنا برای اخذ پذیرش هم نیاز به مدرک زبان انگلیسی ندارید و با یک زبان متوسط نیز می توانید تحصیل را شروع کنید و همزمان با تحصیل تان زبان انگلیسی هم بخوانید.

هزینه زندگی مناسب در هندوستان: یکی از مزایایی تحصیل در هندوستان هزینه زندگی مناسب نسبت به دگیر کشورها می باشد. بطور کلی هزینه زندگی در هندوستان ماهیانه بین 200 تا 500 دلار بسته به نحوه زندگی شما می باشد. اگر شما بتوانید رانندگی موتور انجام بدهید در هزینه های زندگی تان صرفه جویی خواهد. نکته بعدی برای صرفه جویی آشپزی کردن می باشد که می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های ماهانه شما بشود.

فاصله کم بین ایران و هندوستان: پروازهای مسقیم بین ایران و هندوستان که توسط شرکتهای هوایی ایران انجام می شود می تواند هزینه های مسافرت را خیلی پایین بیاورد. مزیت بعدی تحصیل در هند می تواند به اخذ ویزای آسان وراحترو سریع باشد که شما و خانواده شما راحترو سریعتر می توانید بین ایران و هند در تردد باشید.

تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا: همانطور که در مقالات قبلی هم اشاره شده است اعتبار دانشگاه های هند دارای اعتبار زیادی در سراسر دنیا دارند و این مطلب نکته مهمی برای انتخاب این کشور جهت تحصیل می باشد. اگر شما هزینه تحصیل در دانشگاه اروپا یا امریکا را ندارید می توانید یک مقطع در دانشگاه های هندستان تحصیل کنید و سپس برای ادامه تحصیل یا کار به اروپا یا امریکا بروید. در مدت تحصیل در هند زبان انگلیسی قطعا پیشرفت می کند و شما می توانید با تعداد زیادی استاد یا کارفرمای اروپایی یا امریکایی آشنا بشوید.

بیمه دانشجویی و هزینه کم درمان : تقریبا تمام دانشگاه های دارای بیمارستان مجهز می باشند و بیمه های دانشجویی می تواند کلیه هزینه های درمانی شما را پوشش دهد.

حضور سفارتخانه های کشورهای مختلف در این کشور: در این کشور شما می توانید کارهای مهاجرتان به دیگر کشورها خصوصا امریکا، کانادا و استرالیا را از طریق سفارت این کشورها در هند پیگیری کنید.

معایب تحصیل در هندستان

نبود زیر ساخت حمل و نقل عمومی: از انجائیکه فواصل مراکز آموزشی با مراکز خرید دارای فاصله می باشد بیشتر هزینه شما در ماه شامل هزینه حمل نقل شما خواهد شد پس حتما قبل از سفر به هند موتورسواری یاد بگرید.

عدم اجازه کاربه دانشجو : متاسفانه دولت هند به دانشجو اجازه کار نمی دهد و شما نمی توانید بصورت قانونی کار کنید.

ویزای همراه: به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ویزای همراه نمی دهند و شما اجازه ندارید همراه با خودتان ببرید فقط ویزای همراه در مقطع دکتری به همسر و فرزند با داشتن شرایط اعطا می شود.

تفاوت فرهنگی : در هندوستان بعلت جمعت بالا از لحاظ بهداشتی در وضعیتی پایینتری نسبت به دیگر کشورها قرار دارد. در این کشور نوع غذاها خیلی متفاوت تر کشور ما می باشد و شاید در ابتدا ورد به هند نتوانید خیلی از رستوران استفاده کنید. وضعیت بهداشتی هم در هندوستان پاییتر از کشور ما می باسد که از نکات منفی این گشور می باشد.

در این مقاله مشاورین موسسه بامااپلای سعی کردند تا مزایا و معایب تحصیل در هندوستان را به شما متقاضی عزیز تحصیل در هند ارائه دهنده تا شما بتوانید با این مزایا و معایب آشنا بشوید. شما متقاضی تحصیل در هندوستان می توانید برای دریافت هرگونه اطلاعات پیرامون تحصیل در هند با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.