کانادا

دانشگاه مونترال کانادا

دانشگاه مونترال Universite de Montreal  که به اختصار (UdeM) نامیده می شود. این دانشگاه در استان کبک کشور کانادا واقع شده است و بسیاری از متقاضیان مسلط به زبان فرانسوی می توانند این دانشگاه را بعنوان مقصد نهایی خود جهت مهاجرت تحصیلی انتخاب کنند. تاریخ شروع به فعالیت این دانشگاه سال 1878 میلادی است و شامل 14 دانشکده مستقل می باشد . دانشگاه مونترال مورد تایید وزارت علوم کشور ایران می باشد و از این نظر دانشجویان هیچ گونه دغدغه ای جهت اعتبار سنجی مدارک خود و پس از آن ورود به بازار کار نخواهند داشت.این دانشگاه در بین رنکینگ های جهانی دارای رتبه 116 جهان و رتبه شانزدهم کشور کانادا را به خود اختصاص داده است. بالغ بر 70 هزار دانشجو در این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند.

برای دریافت هرگونه اطلاعات پیرامون تحصیل در این دانشگاه یا تحصیل در کشورهای کانادا، هندوستان ،مجارستان، روسیه، چین و ترکیه می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید.

دانشکده های این دانشگاه

  1. دانشکده هنر و علوم
  2. اقتصاد
  3. دندانپزشکی
  4. حرکت شناسی
  5. بهداشت عمومی
  6. داروسازی
  7. دامپزشکی
  8. آموزش مداوم
  9. موسیقی
  10. بینایی سنجی
  11. پرستاری
  12. پزشکی
  13. طراحی محیطی
  14. تعلیم و تربیت

این دانشکده ها دارای نه پردیس مجزا می باشند که عبارتند از:

  1. Montreal Campus
  2. Brossard Campus
  3. Laval Campus
  4. Saint-Hyacinthe Campus
  5. Mauricie Campus
  6. Bureau de lenseignement Regional Campus
  7. Lanaudiere Campus
  8. MIL Campus
  9. Longueuil Campus

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه مونترال

یکی از مهمترین اقدامات قبل از انتخاب دانشگاه بررسی هزینه های زندگی و شهریه های دانشگاه مقصد برای دانشجویان بین المللی می باشد. دانشگاه مونترال کانادا برای دانشجویان خود سه مدل پرداخت شهریه تعریف کرده است که عبارتند دانشجویان کانادایی مقیم ایالت کبک دانشجویان کانادایی مقیم خارج از ایالت کبک و دانشجویان بین المللی.

برای دانشجویان بین المللی هزینه و شهریه های دانشگاه بستگی به رشته و پردیس شما متفاوت می باشد. ولی بطور اختصار هزینه تحصیل در این دانشگاه بوطر متوسط برای مقطع کارشناسی حدود 14 هزار دلار کارشناسی ارشد حدود 11 هزار دلار و دکتری حدود 10 دلار می باشد.امکان ورود به بازار کار دانشجویان دانشگاه مونترال بسته به نوع رشته متفاوت است اما این دانشگاه امکانات مناسبی جهت شاغل شدن دانشجو حتی حین تحصیل را فراهم آورده است.

بورسیه های تحصیلی این دانشگاه

این دانشگاه سالانه بورسیه های فراوانی را در تارنمای خود قرار می دهد که دانشجویان می توانند با بررسی این بورسیه ها در صورت داشتن شرایط فوق آنها را انتخاب و اپلای کنند . یکی از مهمترین این بورسیه ها بورسیه زبان فرانسوی می باشد که کمک زیادی به تحقیق در مورد زبان فرانسوی می کند. شما برای دریافت هرگونه بورسیه از دانشگاه باید شرایط زیر داشته باشید:

  1. باید دارای مجوز تحصیل درکانادا و تبعه ان کشور نباشید
  2. ثبت نام در دورهای تمام وقت دانشگاه
  3. دارای برخورداری از دیگر بورسیه ها نباشید

از دیگر بورسیه های مهم این دانشگاه عبارتند از:

  1. بورسیه رقابتی: این بورسیه به رقابت تحصیلی معروف است و به دانشجویان برتر کارشناسی تعلق می گیرد. (مبلغ بورسیه: 2الی 3 هزار دلار)
  2. بورسیه آربو: این بورسیه به دانشجویان رشته های مدیریت، مهندسی و علوم کامپیوتر تعلق می گیرد. (مبلغ بورسیه: برای ارشد 20000 دلار و برای دکتری: 30000 دلار)
  3. بورسیه SSHRC : این بورسیه به دانشجویان با سوابق پژوهشی برتر تعلق می گیرد. (مبلغ بورسیه:6000 دلار)
  4. بورسیه دانشجویان بین المللی: این بورسیه به دانشجویان درخشان بین المللی تعلق می‌گیرد. (مبلغ بورسیه: مقطع کارشناسی 2000 الی 12000 دلار، مقطع ارشد: 10000دلار، مقطع دکتری: 21000دلار)

شرایط لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه مونترال کانادا

برای شروع پذیرش از این دانشگاه باید حتما به این نکته توجه کنید که سالانه تعداد زیادی درخواست برای پذیرش از دانشگاه از سراسر دنیا ارسال می شود و یک فضای رقابتی ایجاد می گردد. پس هرچه مدارک شما کاملتر باشد شما شانس بیشتری جهت پذیرش از این دانشگاه دارید. نکته بعدی در مورد دانشگاه مونترال این می باشد که زبان تحصیل در این دانشگاه زبان فرانسوی می باشد و مهارت در این زبان شانس شما را برای اخذ پذیرش از این دانشگاه افزایش می دهد.

مدارک زیر را قبل ورود و ثبت نام در تارنمای دانشگاه حتما تهیه نمایید.

  1. فرم درخواست رسمی و کامل
  2. رونوشت رسمی از مدارک
  3. حداقل معدل GPA 3.0
  4. مدرک زبان B2 فرانسوی
  5. پاسپورت
  6. عکس پرسنلی
  7. گواهی تمکن مالی
  8. گواهی عدم سوء پیشینه
  9. مدرک زبان معتبر
  10. رزومه
  11. نمونه کار
  12. گواهی سلامت جسمی و روحی
  13. انگیزه نامه

هزینه اقامت خوابگاهی در دانشگاه مونترال

یکی از مشکلات دانشجویان خارجی موضوع استقرار دانشجویان در خوابگاه می باشد. این دانشگاه دارای چندین خوابگاه در کمپ اصلی و پردیس های خود می باشد اما از انجائیکه تعداد دانشجویان خارجی زیاد می باشد رقابت برای دریافت خوابگاه هم بالا می باشد. نکته مهم دیگر اینکه این دانشگاه خوابگاه برای زوجین ندارد. هزینه خوابگاه برای دانشجویان ماهیانه حدود 400 الی 750 دلار می باشد.  ضمنا دانشگاه با شما قرارداد رسمی امضا می کند.

امکانات ویژه دانشگاه مونترال

استخر، سالن‌های ورزشی، کتابخانه بزرگ با بیش از 150 هزار جلد کتاب، دیوارکوهنوردی، چندین لیگ ورزشی و بیش از 250 رشته ورزشی از امکانات ویژه این دانشگاه می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بروزتر از این دانشگاه و نحوه پذیرش می توانید به کارشناسان ما در  موسسه باما اپلای تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.