کانادا

دانشگاه آلبرتا کانادا

تاریخ شروع به فعالیت این دانشگاه سال 1908 میلادی است.  و نزدیک به یک قرن است که مشغول ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان می باشد. حدود 40 هزار دانشجو در این  دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند که از نظر تعداد دانشجو،  این دانشگاه رتبه دوم کشور کانادا می باشد.

دانشگاه آلبرتا در رشته های کشاورزی، تجارت، پرستاری و علوم زمین بسیار درخشان است و این دانشگاه در زمینه هوش مصنوعی نیز سرآمد می باشد.

تعداد رشته های قابل ارائه در مقطع کارشناسی این دانشگاه  200 رشته، مقطع ارشد و دکتری 500 رشته می‌باشد. آلبرتا در لیست 150 دانشگاه مطرح دنیا قرار دارد و دانشجویان فارغ التحصیل نگرانی بابت حضور در بازار کار ندارند. این دانشگاه 25 میلیون دلار به دانشجویان بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی اختصاص می دهد. برای دریافت هرگونه اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه ثبت نام و اخذ بورسیه در این دانشگاه می توانید با کارشناسان موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید.

لیست دانشکده های این دانشگاه

  1. حرکت شناسی، ورزش و تفریح
  2. پرستاری
  3. پزشکی و دندان پزشکی
  4. بهداشت عمومی
  5. پزشکی توان بخشی
  6. داروسازی و علوم دارویی

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا کانادا

بورسیه در کشور کانادا همه ی هزینه های تحصیلی را پوشش نمی دهد و کمک هزینه‌ها اکثرا شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی می شود. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین 31000 تا 43000 دلار کانادا و برای ارشد و دکتری از 8874 دلار تا 41780 دلار کانادا می باشد.

بورسیه مقطع کارشناسی:

  1. بورسیه در مقطع کارشناسی محدودیت ندارد و به دانشجویان برتر تا سقف 5000 دلار تعلق می گیرد.
  2. بورسیه دانشجویان برتر بین المللی که دارای قدرت رهبری هستند تعلق می گیرد که تا سقف 10.000دلار معین شده است.
  3. بورسیه دانشجویان برتر کشاورزی و منابع طبیعی هم سالانه 300 دلار برای مدت سه سال وجود دارد.
  4. عناوین بورسیه های تحصیلی برای مقاطع ارشد و دکتری متنوع تر می باشد که به طور میانگین از 2.400 دلار تا 18.500 دلار تعیین گردیده است.

زمان اخذ پذیرش دانشگاه

بطور کلی برای پذیرش از این دانشگاه حدود یک سال زمان باید زمان در نظر بگرید. که این زمان بستگی به مقطع تحصیلی شما و رشته شما دارد. مثلا ددلاین ترم پاییز نهایتا اواخر فوریه می باشد. برای ترم زمستان ماه جون می باشد و برای ترم تابستان ماه مارس می باشد هرچند در این ترم اکثر رشته ها پذیرش ندارند. بطور کلی برای پذیرش از این دانشگاه در مقطع دکتری پیدا کردن و پذیرش استاد راهنما مهمترین عامل جهت پذیرش می باشد. ممکن است در بعضی موارد دانشگاه از شما بخواهد مصاحبه انلاین بدهید تا از میزان اطلاعات شما را بسنجد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه آلبرتا

  1. دیپلم و یا مدرک گواهی معادل آن
  2. ریز نمرات دوره دبیرستان
  3. ویزای تحصیلی
  4. پاسپورت و مدارک هویتی
  5. عکس پرسنلی
  6. نتیجه آزمون زبان
  7. گواهی سلامت روحی و جسمی
  8. نامه مبنی بر تمکن مالی
  9. نامه پذیرش موسسه آموزشی کانادا

امکانات ویژه دانشگاه آلبرتا

دومین کتابخانه ی بزرگ کشور کانادا در این دانشگاه قرار دارد، آزمایشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقی غنی،مرکز ورزشی با بیش از 32000 متر مربع مساحت، مرکز کاریابی دانشجویی، تیم بسکتبال زنان، مرکز موسیقی و هنر ، مرکز خدمات دانشجویی، فروشگاه‌های بزرگ کتاب و…

این دانشگاه مفتخر است به امضای تفاهم نامه با بیش از 50 کشور جهان جهت انجام پروژه‌های علمی و تحقیقاتی، این دانشگاه دارای 91 کرسی تحقیقاتی در کشور کاناداست که حفاظت از محیط زیست را نیز در صدر موضوعات مهم خود قرار داده است.

امکان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه چگونه است؟

اخذ پذیرش در این دانشگاه ارتباط مستقیم با سوابق تحصیلی دانشجو دارد ضمن اینکه تسلط بر زبان انگلیسی نیز از شرایط ویژه ی تایید می باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی دارا بودن معدل بالای 16 مورد نیاز است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز نیازمند به ارائه مدرک کارشناسی یا معادل آن از یک موسسه آکادمیک که مورد تایید کشور کاناداست می باشد.

معدل قبولی 3 از 4 در سیستم های رتبه بندی و B در اکثر سیستم های حروفی با توجه به سابقه دو سال آخر تحصیلی دانشجو مورد پذیرش است.

تحصیل در مقطع دکتری نیز مانند ارشد می باشد با این تفاوت که نیاز به ارائه مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک معادل آن می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از این دانشگاه و نحوه پذیرش می توانید به کارشناسان ما در “باما اپلای” مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.