کانادا

دانشگاه مک گیل کانادا

تاریخ شروع به فعالیت این دانشگاه سال 1821 میلادی است این دانشگاه نزدیک به 300 رشته تحصیلی را به دانشجویان خود ارائه می نماید. رشته های پرطرفدار این دانشگاه: هنر، پزشکی، مهندسی، آموزش و مدیریت می باشد. این دانشگاه در شهر مونترال کانادا قرار گرفته است که خالی از لطف نیست که بدانید هزینه های تحصیل در این شهر از سایر شهرهای کانادا پایین تر می باشد. تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی انجام می‌شود بنابراین دانشجویان متقاضی مهاجرت و تحصیل در این دانشگاه، می بایست مسلط به زبان انگلیسی باشند.

این دانشگاه براساس شاخص های رتبه بندی، رتبه 31 را در سطح جهان و رتبه دوم بعد از دانشگاه تورتنو در کشور کانادا را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه برای 18 سال پیاپی رتبه اول رشته پزشکی را به خود اختصاص داده است. از افتخارات قابل ذکر این دانشگاه می توان به تدریس اول استاد خانم کشور کانادا در این دانشگاه اشاره نمود.دانشجویان این دانشگاه اخیرا موفق شده اند که تحقیقات بسیار مهمی را در زمینه RNA انجام دهند که در آینده باعث درخشش بیشتر این دانشگاه در رشته پزشکی خواهد شد.

جهت آشنایی شما با تعدادی از رشته های ارائه شده در هر مقطع، تعدادی از آن ها را به شرح ذیل ارائه می نماییم:

رشته های مقطع کارشناسی این دانشگاه

  مدیریت ها، علوم دامپزشکی، زبان و ادبیات فرانسه، جغرافیا، علوم انسانی، موسیقی، فلسفه، تاریخ و هنر، مطالعات قومی و نژادی کانادا، مطالعات کشورهای خارجه، شیمی و….

رشته های مقطع دکتری

زبان و ادبیات روسی، فیزیولوژی، مهندسی پزشکی، انگل شناسی،  مهندسی مکانیک، زبان آلمانی، میکروبیولوژی، مهندسی عمران، علوم سیاسی، مهندسی برق، پرستاری، موسیقی، مطالعات دینی، زبان و ادبیات انگلیسی، روسی و…

نکته ی مهم در اخذ پذیرش این دانشگاه داشتن مدرک تحصیلی در آزمون های معتبر با کسب نمره مطلوب می باشد. (حداقل نمره آیلتس 6.5 و تافل 86 ).

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه مک گیل کانادا

هزینه تحصیل با توجه به پارامترهای مختلف از جمله رشته تحصیلی بسیار متفاوت است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی 20 الی 56 هزار دلار کانادا است. هزینه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه نیز در مقطع ارشد 12 هزار دلار کانادا می باشد. برای دریافت آخرین اطلاعات در مورد شهریه دانشگاه با مشاورین موسسه بامااپلای در ارتباط باشید.

هزینه اقامت خوابگاهی در دانشگاه مک گیل کانادا

این دانشگاه دارای نه اقامتگاه است که حدود سه هزار نفر نیز ظرفیت دانشجو دارد. هزینه سالانه اقامت در خوابگاه ها میانگین بین 7 هزار تا 20 هزار دلار می باشد. دانشجویان سال اول دغدغه اسکان ندارند اما سال های بعدی می بایست زودتر اقدام به رزرو نمایند چون براساس میزان باقی مانده از ظرفیت اسکان دانشجو می پذیرد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش

  1. دیپلم و یا مدرک گواهی معادل آن
  2. ریز نمرات دوره دبیرستان
  3. ویزای تحصیلی
  4. پاسپورت
  5. عکس پرسنلی
  6. مدرک آزمون زبان انگلیسی با حداقل نمره 6.5
  7. توصیه نامه از دو استاد
  8. انگیزه نامه

این دانشگاه در رده بندی بورسیه های تحصیلی و بورس های رتبه بندی دانشگاه Maclean2018  در رتبه اول قرار دارد.

امکانات ویژه دانشگاه مک گیل کانادا

کتابخانه با وجود بیش از 600 کامپیوتر، فضای پیاده روی بسیار وسیع 245 هکتار جنگل با 25 کیلومتر فضای متناسب جهت  بهره مندی دانشجویان، موزه اکو باغ، آبشار مک گیل، سالن های بدنسازی و…

جهت کسب اطلاعات بیشتر از این دانشگاه و نحوه پذیرش می توانید به کارشناسان ما در “باما اپلای” مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.