کانادا

دانشگاه وسترن انتاریو

دانشگاه وسترن انتاریو (University of Western Ontario : UWO)  در سال 1878 توسط ایزاک هلموت اسقف کلیسای شهر لندن در شهر وسترن لندن انتاریو تاسیس شده است و رسما در سال 1881 شروع به پذیرش دانشجو کرده است. این دانشگاه در سال 1923 به دانشگاه وسترن انتاریو تغییر نام داده است. مساحت پردیس این دانشگاه نزدیک به 50 هکتار می باشد و پردیس دانشگاه به سبک معماری گوتیک و نظام جدید ترکیب شده است و می توان بعنوان یکی از زیباترین دانشگاه های کانادا از این دانشگاه نام برد. در سال 2022 این دانشگاه دارای 12 دانشکده، سه دانشگاه وابسته، نزدیک به 400 رشته تخصصی و 36 هزار دانشجو و 1300 هیات علمی تمام وقت داشته است.میزان پذیرش دانشگاه حدود 90 درصد می باشد که نرخ قابل قبولی برای پذیرش می باشد.در آخرین تحقیق خود دانشگاه، 97 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه در مراکز علمی دنیا مشغول به فعالیت می باشند.  این دانشگاه در میان گروه U15 برجسته ترین دانشگاه می باشد و از افتخارات این دانشگاه حضور سر فردریک بانتینگ کاشف انسولین می باشد و برنده جایزه نوبل می باشد.

امکانات دانشگاه وسترن انتاریو

در این دانشگاه سه مدل خوابگاه بصورت تک تخته، سوئیت و چند تخته در پردیس های دانشگاه طراحی شده است. این خوابگاه بر اساس هزینه ی که شما می خواهید انجام بدهید به شما تعلق می گیرید. در این دانشگاه چندین رستوران، کافی شاپ، کتابخانه بین المللی، اینترنت رایگان، سالن های ورزشی به دانشجویان تعلق می گیرد.

شهر لندن کانادا

این دانشگاه در شهر لندن واقع در جنوب استان انتاریو واقع شده است.لندن مرکز استان انتاریو و بزرگترین شهر این استان با جمعیتی در حدود 4 میلیون نفری مرکز گردشگری، اقتصادی و دانشگاهی این استان می باشد. بطور متوسط هزینه زندگی در این شهر نسبت به دیگر شهرهای کانادا مقرون به صرفه تر می باشد. بخاطر همین دلایل یکی از انتخاب مهاجرین به کانادا همین شهر لندن می باشد.در این شهر با توجه به آب هوایی مناسب تابستان و زمستان برفی دارای چندین پیست اسکی و مراکز متعدد فرهنگی می باشد.

بورسیه دانشگاه وسترن انتاریو

بورسیه تحصیلی بین المللی دکتر آمیتا چاکما: که ارزش این بورسیه به میزان 2500 دلار سالانه به دانشجویان کارشناسی بین المللی که وارد برنامه سال اول دپارتمان خود می شود و براساس ضوابط تحصیلی که میزان پیشرفت دانشجو را براورد می کنند پرداخت می شود. اگر دانشجو در سال اول بطور اتوماتیک 90 درصد نمرات را دریافت کرد شامل این بورسیه می شود.

بورسیه تحصیلی ویرجینیا هریس:ارزش این بورسیه سالانه 5500 دلار می باشد که سالانه به دو نفر که در رشته خود برتر شناخته می شوند و قبلا از بورسیه ای استفاده نکرده اند اعطا می شود.

بورسیه تحصیلی رئیس جمهور: این بورسیه به دانشجویان اعطا می شود که عملکرد خلاقانه مبتکرانه و نوآورانه ایی به دانشگاه ارائه دهند و مورد تایید کمیته های علمی دانشگاه قرار گیرد. ارزش دلاری این بورسیه پنجاه هزار دلار می باشد.

بورسیه تحصیلی بر اساس نیاز مالی: اگر برای دانشجویی  اتفاق غیر منتظره بیافتد و دچار مشکلات مالی بشود می تواند از این بورسیه که بین 300 تا 2000 هزار دلار می باشد استفاده کند. البته در این بورسیه شما باید دانشجوی تمام وقت دانشگاه باشید تا بتوانید از این بورسیه استفاده کنید.

برنامه فرصت های شغلی بین المللی دانشجویی (ISWOP): این یک برنامه کاربردی است برای دانشجویانی که بصورت پاره وقت در این دانشگاه تحصیل می کنند و می توانند با استفاده از این برنامه مشغول به کار های نیمه وقت در کمپ های دانشگاه بشوند.

رشته های دانشگاه وسترن انتاریو

در این دانشگاه 12 دانشکده و مدرسه به ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان بین المللی می پردازند که عبارتند از :

دانشکده هنر و علوم انسانی: در این دانشکده رشته های زبان انگلیسی، زبان فرانسه، فلسفه، هنرهای تطبیقی، مطالعات زنان، ادبیات و هنرهای تجسمی را شامل می شود.

دانشکده موسیقی Don Wright: یکی از دانشکده های معرف در زمینه موسیقی و آموزش موسیقی، هنرهای موسیقی، مطالعات موسیقی، طراحی و ادوات موسیقی می پردازد.

دانشکده علوم اجتماعی: تحصیل در رشته های جامعه شناسی، مردم شناسی، مدیریت و انواع گرایش آن، تاریخ، جغرافیا، علوم اجتماعی و محیط زیست، اقتصاد و روانشناسی و… می پردازد.

دانشکده علوم: زیست شناسی، علوم کامپیوتر، شیمی، ریاضیات، علم زمین، فیزیک، نجوم شناسی، امار و ریاضیات کاربردی می پردازد.

دانشکده علوم بهداشت:این دانشکده از کلی دپارتمان شامل علوم ارتباطات و اختلالات مطالعات بهداشتی حرکت شناسی، پرستاری، کار درمانی، گفتار درمانی، حرکت درمانی و … را شامل می شود.

دانشکده مهندسی: شامل دپارتمانهای مهندسی عمران، زلزله، مکانیک، شیمی، کامپیوتر، سخت افزار نرم افزار را به شما متقاضی عزیز ارائه می دهد.

دانشکده آموزش: شامل گروه تربیت معلم در گرایشات مختلف را شامل می شود.

دانشکده تحصیلات تکمیلی: در این دانشکده مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف می باشد.

مدرسه پزشکی و دندانپزشکی Schulich : در این مدرسه دپارتمانهای پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزوتراپی، بهداشت خانواده، ارتودنسی و … را شامل می شود.

دانشکده مطالعات و رسانه: در این دانشکده دپارتمانهای خبرنگاری، روزنامه نگاری، ارتباطات، کتابداری، علوم رسانه تدریس می شود.

دانشکده حقوق در این دانشکده گرایشات حقوق خصوصی، عمومی، بین المللی جزا و … تدریس می شود.

مدرسه کسب و کار IVEY : در این دانشکده کارافرینی، بازرگانی، تجارت، تجارت جهانی ودیگر گرایشات آن تدریس می شود

رتبه دانشگاه وسترن انتاریو

براساس رنکینگ QS  رتبه دانشگاه 173 در سطح جهانی و 8 در سطح کانادا می باشد.

نحوه پذیرش از دانشگاه وسترن انتاریو

این دانشگاه از بین درخواستهای که برای پذیرش به مدیریت دانشگاه می رسد سعی می کند به بهترین دانشجویان پذیرش بدهد و پس از بررسی مدارک دانشجو خصوصا معدل سال 11 و12 برای پذیرش در دروره کارشناسی و مدرک زبان، رزومه، انگیزه نامه ، توصیه نامه و پروپزال برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکملی نسبت به پذیرش دانشجویان اقدام می کند.

مدارک لازمه برای پذیرش دانشجویان

  1. ترجمه مدارک تحصیلی اعم از دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات
  2. نمره پیش نیاز بعضی از دروس
  3. میانگین پذیرش طبقه محاسبات دانشگاه
  4. اثبات مهارت
  5. رزومه انگیزه نامه
  6. توصیه نامه
  7. نمره زبان حداقل نمره ایلتیس 6.5 که در هیچ ازمون نباید زیر شش باشد. با نمره تافل 83 که در هیچ ازمونی زیر بیست نباشد. یا ازمون کاغذی 550 مدرک PTE نمره کلی 56 مدرک CAN TEST نمره 4 مدرک CAMBRIDGE C1 یا C2  با حداقل نمره 176 یا ازمون CAEL  با حداقل نمره کلی 60 نیاز است.

هزینه تحصیل در دانشگاه وسترن انتاریو

  1. هزینه سالانه تحصیل بین 35 هزار تا 45 هزار بسته به رشته تحصیل شما
  2. هزینه سالانه اقامت خوابگاه 14 هزار دلار
  3. اگر شما بیرون از دانشگاه منزل بگرید 8000 دلار در ماه در نظر بگرید و هزینه غذا هم 2000 تا 4000 در ماه در تقریبا می شود.
  4. تقریبا سالی بین 40000 هم هزینه اینترنت خرید لوازم تحصیل بیمه لباس حمل نقل و تلفن می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.