روسیه

دانشگاه کازان روسیه

دانشگاه فدرال کازان روسیه(Kazan (Volga region) Federal University) در سال 1804 میلادی توسط الکسی ناوجسف در کازان روسیه تاسیس شده است. این دانشگاه سومین دانشگاه برتر روسیه می باشد که از سال 2009 به دانشگاه فدرال تبدیل شده است و یکی از مقاصد تحصیلی در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی برای متقاضیان تحصیل در روسیه می باشد.حدودا سالی 120 نفر در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی و 50 نفر به زبان روسی در این دانشگاه در رشته پزشکی تحصیل می کنند. این دانشگاه جزو لیست مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران می باشد. در این مقاله موسسه بامااپلای سعی کرده است آخرین اطلاعات دانشگاه کازان را در اختیار دانشجویان و متقاضیان تحصیل در روسیه قرار دهد.

شهریه دانشگاه کازان

شهریه دانشگاه کازان در رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت می باشد. از سال دوم به بعد شما می توانید شهریه خود را در دو قسط 50 درصدی پرداخت نماید. هزینه دانشگاه به روبل، سالانه روی وب سایت دانشگاه قرار می گیرید و شما متقاضی عزیز می توانید برای دریافت آخرین اطلاعات در مورد هزینه دانشگاه با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید تا از آخرین اطلاعات در مورد شهریه و زمان شروع پذیرش دانشگاه مطلع گردید.

دوره پادفک زبان روسی در دانشگاه کازان روسیه

دوره پادفک، دوره پیش دانشگاهی یا قبل از ورود به دانشگاه می باشد. این دوره شامل دروس زبان روسی شیمی و زیست شناسی می باشد که به زبان روسی به مدت نه ماه تدریس می شود. شهریه پادفک دانشگاه کازان یکی از ارزانترین و در حین حال با کیفیت ترین دوره های پادفک در دانشگاه های روسیه می باشد. شما برای دریافت آخرین اطلاعات پیرامون شهریه دوره پادفک می توانید با کارشناسان موسسه باماپالای تماس حاصل فرمایید تا از آخرین اطلاعات و نحوه ثبت نام در این دوره اطلاعات کاملی را دریافت کنید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه کازان روسیه

این دانشگاه طبق آخرین لیست وزارت بهداشت مورد تایید ایران می باشد و در رشته پزشکی به دو زبان انگلیسی و روسی دانشجو انجام می پذیرد. در مجموع هم به دلیل شهریه پایین دانشگاه وهزینه زندگی و هم به دلیل ظرفیت بیشتر پزشکی، این دانشگاه به یکی از دانشگاه مورد علاقه ایرانیان تبدیل شده است. در این دانشگاه شهریه تحصیل پزشکی به زبان روسی پاییتر از شهریه تحصیل به زبان انگلیسی می باشد.

نکته مهم دیگر در مورد تحصیل رشته پزشکی به زبان روسی این می باشد که میزان سختگیری برای دانشجویان زبان روسی بیشتر تحصیل به زبان انگلیسی می باشد و بخاطر همین موضوع پیشنهاد بامااپلای تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. مدت تحصیل هم مثل دیگر دانشگاه های روسیه شش سال می باشد.

شرط وزارت بهداشت برای تایید مدرک دانشجویان پزشکی به زبان انگلیسی داشتن مدرک A2 یا پادفک روسی می باشد که دانشجو باید حتما قبل از شروع تحصیل این مدرک را داشته باشد تا مدرک دانشجو به تایید وزارت بهداشت برسد.یکی از شروط ثبت نام دانشگاه کازان برای رشته پزشکی معدل می باشد که معدل شما باید بالای 16 باشد که مجموع نمرات شیمی و زیست شناسی می باشد. البته شما متقاضی عزیز خیلی نگران معدل نباشید. آزمون ورودی دانشگاه کازان برای رشته پزشکی شامل به زبان انگلیسی شامل زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی می باشد و برای رشته پزشکی به زبان روسی زیست شناسی زبان روسی و مصاحبه شفاهی می باشد.

همانطور که قبلا توضیح داده شده است شهریه تحصیل به زبان انگلیسی گرانتر از شهریه به زبان روسی می باشد شما برای دریافت آخرین اطلاعات پیرامون شهریه دانشگاه می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید

 تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه فدرال کازان

امکان تحصیل در رشته های دندانپزشکی به زبان روسی و انگلیسی هم در این دانشگاه وجود دارد و شما متقاضی عزیز می توانید این دانشگاه را بعنوان دانشگاه تحصیل خود انتخاب کنید. این رشته هم ظرفیت بیشتری نسبت به دیگر دانشگاه های روسیه دارد و پذیرش راحتری نسبت به دیگر دانشگاه دارد. نکته ی که شما دانشجوی عزیز متقاضی رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی باید بدانید این نکته می باشد که زبان انگلیسی فقط در دوسال اول تحصیل شما می باشد و از سال سوم تحصیل شما به زبان روسی خواهد بود و شهریه شما هم کمتر خواهد بود.

تحصیل دوره دارو سازی در دانشگاه کازان روسیه

این دانشگاه از سال 2023 در رشته داروسازی مورد تایید ایران قرار گرفته است و شما متقاضی عزیز می توانید این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب نمایید. زبان تحصیل در رشته داروسازی روسی می باشد و آزمون ورودی نیز شامل دروس زیست شناسی و زبان روسی می باشد و در ایران کارشناسی ارشد معادل سازی می شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی

طول دوره کارشناسی در دانشگاه فدرال کازان روسیه 4 سال می باشد. این دانشگاه از اعتبار بالای در بین دانشگاه روسیه برخوردار می باشد و هم هزینه کمتری نسبت به بقیه دانشگاه دارد.میانگین هزینه شهریه دانشگاه 2500 دلار می باشد.از مهمترین رشته های این دانشگاه در مقطع کارشناسی می توانیم به زیست شناسی، ریاضی، علوم کامپیوتر، نرم افزار و سخت افزار، عمران و گرایشات آن، برق، زبان انگلیسی، زبان روسی، تاریخ، جغرافیا، زیست شناسی، فیزیک، شیمی، اقتصاد، جامعه شناسی، حقوق، اقتصاد، مدیریت، علوم سیاسی، منابع طبیعی، محیط زیست وفلسفه اشاره کرد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

طول دوره کارشناسی ارشد دوسال می باشد که در ترم چهارم روی پایان نامه خودتان تحقیق می کنید و در پایان از پایان نامه خود دفاع می کنید و در صورت پذیرفته شدن توسط هیات داوران به رساله شما نمره قبولی می دهند. در بعضی از رشته های کارشناسی ارشد تحصیل به زبان انگلیسی فراهم می باشد.

از مهمترین رشته های این دانشگاه در مقطع کارشناسی می توانیم به زیست شناسی، ریاضی، علوم کامپیوتر، نرم افزار و سخت افزار، عمران و گرایشات آن، برق، زبان انگلیسی، شرق شناسی، زبان روسی، تاریخ، جغرافیا، زیست شناسی، فیزیک، شیمی، تجارت اروپا و اسیا، اقتصاد، جامعه شناسی، دین شناسی، حقوق،  اقتصاد، مدیریت طراحی، علوم سیاسی، منابع طبیعی، محیط زیست  و فلسفه اشاره کرد.

تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه فدرال کازان

دانشگاه فدرال کازان یکی از مهمترین وبهترین دانشگاه ها جهت تحصیل در مقطع دکتری می باشد و شما می توانید در رشته های علوم پایه و علوم انسانی را سه ساله و فنی ومهندسی را چهارساله به پایان  برسانید. این دانشگاه از نظر وزارت علوم ایران رنکینگ ممتاز می باشد و اگر شما نمرات خوبی داشته باشید شانس اخذ بورسیه را نیز دارید.

از رشته های مهم در مقطع دکتری می توان به ریاضیات، مکانیک، علوم کامپیوتر، فیزیک، نجوم، شیمی زمین شناسی، ریاضیات، حقوق، جغرافیا، جامعه شناسی، زبان روسی، تاریخ، فلسفه، روانشناسی، سیاست وارتباطات می توان نام برد

رنکینگ دانشگاه فدرال کازان در سال 2023

رتیه دانشگاه فدرال کازان در رنکینگ QS زیر پانصد می باشد که خود نشان دهنده اعتبار علمی دانشگاه می باشد.

  • رتبه 876 در رنکینگ TIMES HIGHER EDUCATION
  • رتبه 824 در رنکینگ S.NEWS BEST GIOBAL UNIVERSITIES
  • رتبه 345 در رنکینگ MOSCOW INTERNATIONAL UNIVERSITY RANKING
  • رتبه 256 در رنکینگ ROUND UNIVERSITY RANKING2022

امکانات دانشگاه:

این دانشگاه دارای اماکانات بسیار عالی مثل هتل، خوابگاههای بین المللی، خوابگاه خصوصی و خوابگاه عمومی، کتابخانه های بین المللی، سالن ورزشی، استخر، اتاق مطالعه ،امفی تئاتر، سالن غذاخوری، کافه تریا و انواع آزمایشگاه را دارا می باشد.

این دانشگاه دارای چندین خوابگاه شیک از اتاق یک تخته تا اتاقهای چندین تخته دارا می باشد که بستگی به هزینه شما شما می توانید از این خوابگاه استفاده نمایید. هزینه خوابگاه ها از 800 روبل تا 2000 روبل متغییر می باشد. اتاقهای تک تخته مخصوص دانشجویان دکتری می باشد.

سخن آخر

در پایان به این نکته می توان اشاره کرد که موسسه بامااپلای با بهرمندی از مشاورین زبده خود آخرین اطلاعات در مورد ثبت نام در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه را تحت اختیار شما متقاضی عزیز می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.