روسیه

مزایای و معایب تحصیل در روسیه

شما متقاضی عزیز تحصیل در روسیه باید از مزایایی و معایب تحصیل در این کشور با اطلاع باشید تا بتوانید راحت تر با محیط علمی این کشور ارتباط برقرار کنید. کشور روسیه بعنوان پهناور ترین کشور دنیا با برخورداری از سیستم آموزشی یکپارچه توانسته یکی از مقاصد دانشجویان ایرانی جهت تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فنی و مهندسی و علوم انسانی باشد. با توجه به سیاست های دولت روسیه و توجه به جذب دانشجوی خارجی این کشور توانسته است طی ساله های گذشته، چندین هزار دانشجوی خارجی از آسیا مرکزی، شبه قاره هند، آسیای دور، خاورمیانه و افریقا جذب کند. هر چند درسالهای اخیر و با توجه به تنش ایجاد شده بین اروپا و آمریکا با روسیه شاید بتوان گفت روسیه به کشوری تنها بدل شده است اما روسیه همچنان یکی از ابرقدرتهای مهم در معادلات سیاسی می باشد. در این مقاله نویسنده سعی براین دارد تا با نگاهی بیطرفانه مزایای و معایب تحصیل در روسیه را به شما متقاضی تحصیل در روسیه نشان بدهد تا شما بتوانید با دقت و آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید. همچنین شما می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس بگرید و از مشاوره رایگان موسسه جهت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در دانشگاه های روسیه مطلع شوید.

مزایایی تحصیل در روسیه

اخذ بورسیه رایگان از بعضی از دانشگاه روسیه

 در برخی از دانشگاه روسیه اگر شما شرایط عالی داشته باشید بورسیه تا 100 درصد هزینه ها تحصیل را هم می توانید بگرید بخصوص در رشته های پزشکی و فنی و مهندسی. از مهمترین شرایط برای اخذ بورسیه داشتن سن مناسب و معدل تحصیلی خوب و مدرک زبان روسی می باشد. در این حالت شما بعنوان دانشجوی بورسیه دانشگاه انتخاب و پذیرفته خواهید شد.

خوابگاه

یکی از مزایای دانشگاه روسیه داشتن خوابگاه می باشد که این خوابگاه ها خصوصا در شهرهای مسکو، کازان و سن پترزبورگ بعلت بالا بودن اجاره می تواند باعث صرفه جویی در هزینه دانشگاه باشد.

بورسیه های غذایی

 بعضی از دانشگاه های روسیه هرچند جزیی و بطور مستمر به دانشجویان خود کمک هزینه های غذایی می دهند که این کمک هزینه می تواند شامل استفاده از سلف دانشگاه یا بصورت اعتباری باشد که همین مورد هم می تواند در هزینه ماهانه شما صرفه جویی ایجاد کند.

اخذ پذیرش راحت

پذیرش در بیشتر دانشگاه های روسیه در رشته های فنی مهندسی و علوم انسانی بسیار ساده و راحت می باشد و شما به راحتی می توانید با گذراندن دورهای پادفک در این دانشگاه ها ثبت نام کنید و پذیرش بگرید و ادامه تحصیل بدهید در رشته های پزشکی و پیراپزشکی هم با گذراندن دوره پادفک می توانید براحتی دانشجوی بشوید.

عدم نیاز به مدرک زبان

اگر شما می خواهید در کشور روسیه به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنید نیاز به مدرک زبان ندارید و می توانید بدون مدرک زبان ایلتیس یا تافل پذیرش بگرید و تحصیل تان را آغاز کنید.

شرایط مناسب تحصیل در رشته های پزشکی دندان پزشکی و داروسازی

شما با هر معدلی و هر نوع دیپلمی می توانید در این رشته های تحصیل کنید. اگر می خواهید دورهای شما به زبان روسی باشد باید حتما دوره پادفک را بگذارنید با گذراندن دوره پادفک شانس شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه بالاتر می رود اگر می خواهید رشته های شما به زبان انگلیسی باشد می توانید مستقیما در آزمون های وروری شرکت کنید و پذیرش بشوید. ضمنا تعداد زیادی از دانشگاه روسیه توسط وزارت بهداشت ایران مورد تایید می باشند و جای نگرانی ندارید.

ویزای راحت

اخذ ویزای تحصیلی روسیه خیلی راحت می باشد و نیاز به تمکن مالی، مصاحبه، فرمهای الکتروینک ندارد فقط شما نیاز دارید یک قطعه عکس ، پاسپورت اعتبار دارد و دعوتنامه خود را به ویزا سنتر روسیه تحویل دهید و در کمترین مدت ویزا بشوید.

پرواز مستقیم

شرکت ماهان هفته 3 پرواز بصورت اختصاصی به مسکو انجام می دهد که با توجه به نرخ این پروازها برای شما خیلی مقرون به صرفه تر می باشد تا استفاده از پیروازهای  بین المللی.

هزینه زندگی مقرون به صرفه

بطور کلی هزینه زندگی در روسیه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی خیلی مقرون به صرفه تر می باشد و شما می توانید با هزینه اندکی در این کشور تحصیل کنید.

رنکیگ بالا دانشگاه های روسیه

 بسیاری از دانشگاه های روسیه دارای رنکینگ بالایی می باشند و استاندارهای لازمه برای تحصیل را دارند با توجه به شهریه مناسب دانشگاه های روسیه و هزینه زندگی پایین کشور روسیه می تواند مقصد مناسبی برای دانشجویان ایرانی خصوصا در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی باشد.

از دیگر مزایای روسیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اجازه کار دانشجویی به صورت پاره وقت
  2. امنیت
  3. امکانات بالا دانشگاه
  4. وجود تعداد زیادی ایرانی در این کشور
  5. زیر ساخت مناسب حمل نقل شهری و بین شهری

معایب تحصیل در روسیه

زبان روسی

از مهمترین معایب تحصیل در روسیه زبان روسی می باشد که زبان نااشنایی برای ما در ابتدا تحصیل می باشد اما باید به شما بگوییم یادگیری زبان روسی خیلی سخت نیست و بسیار راحت می باشد.

برخورد سرد  روسها با خارجی ها

هرچند روس ها دارای فرهنگ غنی می باشد اما کلا در بخورد با خارجی ها خیلی محتاط می باشند و خیلی گرم برخورد نمی کنند شما باید اجازه بدهید کمی زمان بگذرد با گذشت زمان قطعا برخورد شان گرم و صمیمی خواهد شد.

برودت هوا

 یکی از مشکلات برای ما ایرانی هوای سرد و برفی روسیه می باشد که می تواند در روحیه ما اثر بگذارد و باعث مشکلاتی برای ما بشود.

سخن پایانی

در این مقاله نویسنده سعی کرده است تا مزایای و معایب تحصیل در کشور روسیه را به شما متقاضی عزیز تحصیل در این کشور ارائه دهد تا شما بتوانید راحتر تصمیم بگرید. در پایان باید خدمتان بگویم که تیم مشاوره موسسه باماپلای با افتخار در خدمت شما متقاضی عزیز تحصیل در روسیه می باشد تا آخرین اطلاعات تحصیل در کشور روسیه را خدمتان ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.