مجارستان

مزایا و معایب تحصیل در مجارستان

کشور مجارستان یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپایی می باشد که اکثریت مردم این کشور دارای مذهب مسیحی می باشند. این کشور مانند سپری در مقابل حملات کشور عثمانی در قرن 18 و19 به اروپا ایفا نقش می کرده است. زبان این کشور مجاری می باشد که یک زبان غیر هند و اروپایی می باشد. پایتخت این کشور بوداپست می باشد. در این مقاله نویسنده سعی کرده است تا مزایای و معایب تحصیل در کشور مجارستان به شما متقاضی عزیز تحصیل در کشور مجارستان نشان بدهد تا شما بتوانید راحتر برای تحصیل در این کشور تصمیم بگیرید. ضمنا برای دریافت هرگونه مشاوره بیشتر در مورد تحصیل در کشور مجارستان می توانید با کارشناسان موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان موسسه برخوردار گردید.

مزایایی تحصیل در مجارستان

اجازه کار دانشجویی

یکی از مزایایی تحصیل در مجارستان داشتن اجازه کار دانشجویی می باشد که دولت این کشور به دانشجوی غیر اروپایی اجازه می دهد هفته ایی 24 ساعت کار پاره وقت داشته باشد و به دانشجویان با ملیت اروپایی اجازه کار نامحدود می دهد. در تعطیلات تابستانی شما می توانید به مدت 90 روز اجازه کار تمام وقت داشته باشید که می تواند به هزینه های شما کمک لازمه را داشته باشد.

شهریه مناسب دانشگاه نسبت به دیگر کشورهای حوزه شینگن

شهریه دانشگاه های مجارستان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مناسبتر و ارزانتر می باشد که این شهریه سالانه مابین 2000 یورو تا 8000 یورو بستگی به رشته، دانشگاه و زبان تحصیل شما می باشد. عموما دانشگاه هایی که به زبان مجاری تدریس می کنند شهریه پایینتری دارند درمقایسه با شهریه دانشگاه های انگلیسی زبان. رشته های علوم انسانی و فنی مهندسی شهریه کمتری دارند تا رشته های پزشکی.

اقامت شینگن

مجارستان عضو حوزه شینگین می باشد و شما بعد از دریافت کارت اقامت مجارستان می توانید به راحتی به دیگر کشورهای حوزه شینگن رفت و آمد کنید. این مزیت باعث می شود دانشجو بتواند با مسافرت به دیگر کشورهای حوزه شینگن خصوصا المان در این کشورها به دنبال کار باشد تا پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های مجارستان به این کشورها برای کارمهاجرت کند.

سیستم آموزش مدرن و امکانات عالی دانشگاهی

سیستم آموزش دانشگاههای این کشور به تبعیت از اتحادیه اروپا می باشد و شما می توانید از بورسیه های ارسموس، بلونیا و داوینچی استفاده کنید. ضمنا دانشگاه های این کشور نیز دارای امکانات مناسب شامل کتابخانه های بزرگ، سلف غذا، امکانات ورزشی، اینترنت رایگان و خوابگاه می باشند که شما به راحتی می توانید از این امکانات استفاده کنید. یکی از مزایایی تحصیل در مجارستان این نکته می باشد که شما می توانید از بورسیه های اراسموس و بلونیا استفاده کنید و به دیگر دانشگاههای سطح اول اروپا تحصیل خودتان را منتقل کنید. این برنامه ها به شما اجازه می دهد که سال اول تحصیل را در مجارستان باشید ودر سال های بعدی به دیگر کشورهای سطح اول اروپا برای ادامه تحصیل انتقالی بگرید. ضمنا رنکینگ بسیاری از دانشگاه های مجارستان بر اساس QS زیر هزار می باشد. از دیگر مزیتهای تحصیل در مجارستان تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. بیشتر دانشگاه های مجارستان به دو زبان مجاری و انگلیسی تدریس می کنند و این هم از نکات مثبت تحصیل در مجارستان می باشد. دانشگاه های مجارستان پذیرش راحتری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارند.

آشنایی با فرهنگ و تمدن غنی مجاری

بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی برخورد مردم مجارستان با خارجی ها گرمتر می باشد و شاید شما بعنوان یک دانشجوی خارجی بیشتر این موضوع را حس کنید که راحتر می توانید با این مردم ارتباط برقرار کنید.ضمنا این کشور دارای مکانهای زیبایی گردشگری مثل قلعه بودا، دریاچه بالاتون، پارک آگتلک، دریاچه هویز و پارک هورتوباگ می باشند که سالانه دهها هزار نفر از کشورهای مختلف برای بازدید این مکانها به مجارستان سفر می کنند.

معایب تحصیل در مجارستان پس از بررسی مزیتهای تحصیل در مجارستان نوبت به بررسی معایب تحصیل در این کشور از نظر نگارنده می باشد.

هزینه بالای مسکن

هرچند بیشتر دانشگاه های مجارستان دارای خوابگاه می باشند و در سطح شهر هم پانسیونهای با کیفیت بالا می باشد اما اگر شما بخواهید آپارتمان اجاره کنید باید حداقل ماهی 200 تا 500 یورو برای اجاره کردن اپارتمان در نظر بگرید که با توجه به نرخ برابری ریال در برابر یورو خیلی زیاد می باشد.

شرایط سنی

داشتن گپ تحصیلی زیاد شانس شما برای اخذ پذیرش و ویزا پایین می آورد پس اگر می خواهید در مجارستان به ادامه تحصیل مشغول بشوید حتما موضوع گپ تحصیلی تان را حل کنید اگرچه دانشگاه های مجارستان شرایط سنی ندارد اما سفارتخانه مجارستان بشدت روی این موضوع حساس می باشد.

محدودیت دانشگاه برای پذیرش

 دانشگاه های با کیفیت مجارستان برای پذیرش دادن به دانشجویان خارجی با محدودیت روبرو هستند و رقابت شدیدی وجود دارد بخصوص در رشته های به زبان انگلیسی و پزشکی

کمبود فرصتهای شغلی پس از فارغ التحصیلی

یکی از معایب تحصیل در مجارستان کمبود فرصتهای شغلی می باشد شما بعنوان دانشجوی خارجی ترجیح می دهید پس از اتمام تحصیل در کشور محل تحصیلتان شروع به کار کنید اما نرخ بالای بیکاری در مجارستان به شما این شانس را نمی دهد که بتوانید در مجارستان مشغول به فعالیت بشوید و باید برای کار به دیگر کشورهای اروپایی مهاجرت کنید.

عدم آشنایی با زبان مجاری

در ابتدای ورودتان به مجارستان یکی از مشکلات شما آشنا نبودن به زبان مجاری برای برقراری ارتباط با دیگر مردم و رفع نیاز روزانه تان می باشد. زبان مجاری برای ما ایرانی ها زبانی نا آشنایی می باشد بخاطر همین موضوع شاید در ابتدای ورود شما به مشکل بخوردید.

پایین بودن سطح حقوق

میزان دستمزد در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پایینتر می باشد و شما حقوق کمتری دریافت می کنید هرچند میزان مالیات هم در این کشور نسبت به دیگر کشورهای حوزه شینگن پایینتر می باشد ولی میزان دستمزد شما خیلی پایینتر از کشورهای همسایه خصوصا آلمان می باشد.

بالابودن شهریه برخی از رشته

 برخی از دانشگاه های خصوصی مجارستان شهریه خیلی بالاتری نسبت به دیگر دانشگاه های اروپا دارند این شهریه بالا و با توجه به نرخ برابری ریال به دلار باعث شده است بسیاری از دانشجویان ایرانی نتوانند بعلت شهریه های بالا به این کشور برای تحصیل مهاجرت کنند

در پایان نویسنده سعی کرده است مزایا و معایب تحصیل در کشور مجارستان را به شما متقاضی عزیز تحصیل در مجارستان نشان دهد برای دریافت هرگونه اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه باماپالای تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.