کانادا

مزایا و معایب تحصیل در کانادا

یکی از مقاصد تحصیل در خارج از کشور برای متقاضیان عزیز کشور کانادا می باشد. در حقیقت کانادا جزو پنج مقصد نهایی ایرانیان برای ادامه تحصیل می باشد و شما متقاضی عزیز باید با برخی از مزایا و معایب تحصیل در این کشور را آشنا باشید تا راحت تر تصمیم بگرید. در این مقاله نگارنده از تجربه سالها زندگی در کانادا بهره جسته است و برخی از معایب و مزایای تحصیل در این کشور پهناور را به شما متقاضی عزیز تحصیل در کانادا معرفی خواهد کرد. موسسه بامااپلای به شما متقاضی تحصیل در کانادا کمک می کند تا اطلاعاتی در مورد هزینه تحصیل، مزایا و معایب در این کشور را بدست آورید. اگر شما به دنبال کشوری با فرصت تحصیلی عالی، فرهنگ متنوع و چشم انداز شغلی عالی هستید کانادا انتخاب مناسبی برای شما هست. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پذیرش و شرایط تحصیلی کانادا می توانید با کارشناسان موسسه بامااپلای تماس بگرید.

مزایایی تحصیل در کانادا

از جمله مزایایی تحصیل در کانادا به موارد زیر می توان اشاره کرد.

تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان

بطور کلی در کانادا 90 دانشگاه رسمی وجود دارد که 73 آن دولتی می باشد و بقیه آن ها خصوصی می باشد. تعداد زیادی از این دانشگاه دارای رنکینگ بسیار بالا و جزو بالاترین دانشگاه ها در سطح دنیا می باشند. فارغ التحصیلان این  دانشگاه می توانند در بهترین کمپانی ها و مراکز علمی دنیا مشغول به کار بشوند.

تحصیل به زبان انگلیسی

یکی از برتری های تحصیل در کانادا تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. بطور کلی در کانادا دانشگاه ها به زبان انگلیسی یا فرانسوی تدریس می کنند اما دانشگاه های انگلیسی زبان معتبرتر می باشند. بطور کلی تحصیل به زبان انگلیسی با داشتن مدرک زبان قابل قبول می تواند باعث سهولت در گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا خواهد شد.

آموزش مقرون به صرفه

یکی از مزایایی تحصیل در کانادا آموزش مقرن به صرفه و وجود دهها نوع بورسیه می باشد که شما به راحتی می توانید از این مزایا استفاده کنید. شهریه های دانشگاه های کانادا در مقایسه با امریکا و اروپا کمتر می باشد و اگر شما تازه کار هم داشته باشید می توانید پس انداز هم  داشته باشید.

کانادا کشوری مهاجر پذیر

بطور کلی قوانین مهارجرت در کانادا به راحتی به شما اجازه می دهد تا پس از پایان تحصیلتان به راحتی در کانادا بمانید و در این کشور مشغول به کار بشوید. بنا بر قوانین موجود در کانادا قوانین تبعیض نژادی حمایت از مهاجرین نسبت به دیگر کشورها بیشتر رعایت می شود و مهاجرین بیشتر مورد حمایت دولت قرار می گیرد.

امنیت

کانادا یکی از کشورها با ضریب امنیت بالا می باشد که شما با خیال راحت می توانید برای ادامه تحصیل به آنجا مهاجرت کنید. این ضریب امنیت باعث مهاجرت تعداد بالایی افراد به این کشور شده است. در خیلی مواقع برای متقاضی سوال شده است که می تواند فرزند خود را برای اخذ دیپلم به مدارس بین المللی کانادا بفرست و وضعیت امنیت کانادا چگونه هست؟ در پاسخ باید گفت که وضعیت امنیت در کلیه شهرهای کانادا بسیار مطلوب می باشد بنابراین والدین می توانند با خیال راحت به فکر مهاجرت فرزندان خود باشند.

امکان کار حین تحصیل

یکی از مزایایی تحصیل در کانادا داشتن اجازه کار هفتگی بین ده تا بیست ساعت می باشد که به شما اجازه می دهند کارهای نیمه وقت انجام بدهید. اگر می خواهید در کانادا مشغول به کار بشوید باید از بیمه اجتماعی برخودار باشید پس حتما فراموش نکنید.

تابعیت کانادا

اگر می خواهید تابعیت کانادا را بدست آورید می توانید با کار کردن در کانادا و تغییر نوع ویزای خود پس از گذراندن 3 تا 5 سال تابعیت کانادا را بگریند.

کارکردن همراه دانشجو(همسر و فرزند دانشجو)

یکی از قوانین خوب دولت کانادا برای دانشجویان بین المللی همراه بردن دانشجو (همسر و فرزند دانشجو) و اجازه کار دادن به همراه دانشجو بصورت پاره وقت یا تمام وقت می باشد. ضمنا همراه دانشجو می تواند به راحتی برای تابعیت کانادا هم اقدام کند و از این مزیت هم استفاده کند.

معایب تحصیل در کانادا

بدون شک مهاجرت به هرکشوری می تواند معایب خاص خود را داشته باشد ولی بطور کلی این معایب ممکن است برای افراد بنا به سبک زندگی خودشان متفاوت باشد بنابراین نوع زندگی و سبک شما تعیین کننده معایب زندگی در هر کشوری می باشد نگارنده در این قسمت بعضی از معایب کلی تحصیل در کانادا را مورد بررسی قرار می دهد.

نرخ بالای مالیات

یکی از تفاوتهای زندگی در ایران و کانادا دادن اظهار نامه مالیاتی می باشد که شهروندان و دانشجویان خارجی باید در موعد مقرر اظهارنامه خود را تسلیم کنند. در قانون کلی کانادا درامد بیشتر یعنی مالیات بیشتر.

هوای سرد

یکی از معایب زندگی در کانادا خصوصا در شهرهای با عرض بالا وجود آب و هوای سرد تعداد روزهای کم افتابی روزهای فراوان ابری ساعات کم روز در زمستان می باشد که می تواند به افسرده شدن شما کمک کند. در بعضی از شهرهای کانادا دمای هوا تا منفی 30 درجه نیز پایین می رود که برای ما ایران ها غیر قابل تامل می باشد.

 محدودیت سنی

برای تحصیل کانادا سن شما برای افسیر مهم می باشد و داشتن گپ تحصیلی یک عامل مهم برای رجکت کردن ویزا شما توسط افسیر می باشد. البته شما می توانید با بعضی از دلایل از رجکت شدن ویزای خود جلوگیری کنید اما بدانید در سفارت ممکن است شانس همراه باشد و افسیر به سن گیر ندهد یا دقیقا دست روی سن بگذارد پس قبل از مراجعه به سفارت مشاوره کامل از مشاورین موسسه بگرید.

سیستم بهداشت درمان

اگر دانشجوی بین المللی در دوره ای ثبت نام کرده اید حداقل 12 ماه طول می کشد تا شما واجب شرایط بیمه درمانی بشوید. حتی در بعضی از شهرهای بزرگ ممکن است این زمان بیشتر از یکسال نیز بشود که این خود از معایب بزرگ کانادا می باشد.

سخن پایانی

نگارنده سعی کرده در این مقاله مزایا و معایب تحصیل در کانادا را بر اساس تجربه چند ساله زندگی خود در این کشور به تصویر بکشد و شما متقاضی عزیز بتوانید با مزایا و معایب تحصیل در کانادا اشنا بشوید برای دریافت هرگونه مشاوره بیشتر پیرامون تحصیل در کانادا می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل بفرمایید تا از مشاوره رایگان موسسه بهرمند گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.