هند

دانشگاه بنارس هندوستان

دانشگاه هندو بنارس در سال 1915 میلادی توسط Madan Mohan Malaviya Pandit در شهر بنارس هندوستان تاسیس شده است. این دانشگاه از سراسر دنیا و تمام اقصی نقاط هندوستان دانشجو می پذیرد و در ردیف دانشگاههای درجه اول هندوستان می باشد. در این دانشگاه رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی، فناوری پزشکی، علوم هنرهای زیبا و هنرهای نمایشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می شود. بطور کلی این دانشگاه دارای 6 موسسه، 14 دانشکده و 140 دپارتمان می باشد. این دانشگاه با حدود 30 هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه مسکونی آسیا می باشد. برای دریافت هرگونه اطلاعات پیرامون شهریه و نحوه ثبت نام در این دانشگاه و دیگر دانشگاه های هندوستان شما متقاضی عزیز تحصیل در هندوستان می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان موسسه بهرمند گردید.

دانشگاه بنارس در رتبه بندی جهانی

براساس رتبه بندی های جهانی رتبه دانشگاه بنارس در سال 2023 در وضعیت زیر قرار دارد.

  1. رتبه 3 در رنکینگ NIRF
  2. رتبه 6 در رنکینگ NIRF در رشته های پزشکی
  3. رتبه 587 در در رنکینگ THE
  4. درجه A توسط NAAC
  5. رتبه 765 در رنکینگ QS
  6. رتبه 800 در رنکینگ NEWS

امکانات دانشگاه بنارس

این دانشگاه دارای امکانات متعددی از جمله خوابگاه، بیمارستان تخصصی، سالنهای ورزشی، سالن های همایش بین المللی، سالن غذا خوری و کافه تریا های متعدد، معابد، کلیسا و مسجد را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است.کتابخانه این دانشگاه بزرگترین کتابخانه در شبه قاره هندوستان می باشد.سرورهای دانشگاه به اینترنت پرسرعت با قابلیت دانلود از سایتهای مختلف علمی و پژوهشی دسترسی دارند که کار شما محقیقین عزیز را برای تحقیق خیلی آسان می کنند. مساحت پردیس اصلی دانشگاه 1400 هکتار می باشد که با مناظر زیبا یکی از دانشگاه های اسیا را شامل می شود.از دیگر نکات جذاب دانشگاه میدان بزرگ و اصلی دانشگاه می باشد که برای آموزش ها خلبانی بعد از جنک جهانی دوم تاسیس شده است.

این دانشگاه دارای 16 دانشکده می باشد که عبارتند از :

  1. دانشکده هنر
  2. دانشکده علوم کشوارزی
  3. دانشکده علوم اجتماعی
  4. دانشکده پزشکی مدرن
  5. دانشکده علوم دندانپزشکی
  6. دانشکده آیورودا
  7. دانشکده بازرگانی
  8. دانشکده مدیریت
  9. دانشکده آوزش و پرورش
  10. دانشکده حقوق
  11. دانشکده هنرهای نمایشی
  12. دانشکده زبان سانسکریت
  13. دانشکده علوم
  14. دانشکده محیط زیست
  15. دانشکده هنرهای تجسمی
  16. دانشکده علوم دامپزشکی

مراحل اخذ پذیرش

فرایند پذیرش این دانشگاه از طریق آزمونهای مختلف برای مقاطع مختلف تحصیلی امکان پذیر می باشد.پذیرش دوره کارشناسی از طریق آزمون UET  و آزمون کارشناسی ارشد از طریق ازمون PET  انجام می شود. اگر شما بتوانید در این آزمون ها موفق بشوید می توانید در این مقاطع ثبت نام کنید.آزمون ورودی رشته MBA  از طریق نمره آزمون CAT  انجام می شود. برای آزمون دکتری شما باید آزمون NET یا آزمون CRET را قبول شوید.در مقطع کارشناسی پس از قبولی در آزمون UET می توانید در یکی از گرایش های کارشناسی در خواست بدهید پس از بررسی در خواست شما و بررسی مدارک به شما نامه پذیرش می دهند.

مدراک مورد نیاز جهت پذرش در مقطع کارشناسی

  1. ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات با تاییدات دادگستری و وزارت خارجه
  2. پذیرش آزمون UET
  3. عکس
  4. پاسپورت و ویزای اقامت شما

پذیرش دوره کارشناسی ارشد و دکتری

پس از قبولی در آزمون های دورهای تحصیلات تکمیلی شما باید مدارکتان را به اخذ پذیرش نهایی به مسئولین دانشگاه بدهید تا پس از بررسی نهایی پذیرش قطعی شما در رشته مربوطه در دانشگاه بنارس صادر شود. این مدراک عبارتند از:

  1. قبولی در آزمون های PET در مقطع کارشناسی ارشد یا NET  در مقطع دکتری
  2. نامه پذیرش مقدماتی
  3. ترجمه مدراک قبلی تحصیلی
  4. رزومه
  5. انگیزه نامه
  6. عکس
  7. پروپزال تحقیقاتی برای مقطع دکتری

در این مقاله نگارنده سعی کرده شما متقاضی عزیز تحصیل در هندوستان را با دانشگاه بنارس آشنا کند. این دانشگاه با هزینه کم، بدون نیاز به مدرک زبان می تواند انتخاب مناسبی برای شما دوست عزیز باشد. در صورت هرگونه سوال پیرامون تحصیل در هندوستان با مشاورین موسسه بامااپلای تماس بگرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.