مجارستان

دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه سگد در سال 1581 میلادی در شهرسگد مجارستان تاسیس شده است. این شهر سومین شهر بزرگ مجارستان می باشد و مرکز استان چونگارد می باشد. دانشگاه سگد که به دانشگاه آلبرا سنت جورجی نیز معروف می باشد از دانشگاه های مطرح کشور مجارستان می باشد. از مهمترین مشاهیر و اساتید این دانشگاه به البرت سنت جورجی برنده جایزه نوبل که نحوه استخراج ویتامین C را کشف کرده است می توان اشاره کرد. این دانشگاه دارای 12 دانشکده می باشد که مهمترین این دانشکدها، دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می باشد. این دانشگاه می تواند یکی از انتخاب های خوب برای متقاضیان تحصیل در کشور مجارستان باشد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان می باشد که تعداد زیادی از پزشکان کشور مجارستان نیز از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. موسسه بامااپلای با سابقه چندین ساله در اعزام دانشجو به مجارستان به شما متقاضی عزیز مشاوره رایگان می دهد. پس تا دیر نشده با مشاورین موسسه تماس بگیرید تا از آخرین اطلاعات تحصیل در کشور مجارستان آگاه شوید.

رتبه بندی دانشگاه سگد مجارستان در سال 2023

نام دانشگاه

رتبه دانشگاه در مجارستان

رنکینگ QS

رنکینگ TIMES

رنکینگ شانگهای

سگد

1

561

984

800

 

از آنجائیکه کشور مجارستان عضو منطقه آموزش عالی اروپا می باشد بسیاری از دانشجویان این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند تا بورسیه های ارسموس و بلونیا استفاده کنند و اگر در این کشور فارغ التحصیل شدند بتوانند با توجه عضویت مجارستان در این منطقه شینگن بتواند برای کار به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مهاجرت کنند.

معرفی دانشکده های دانشگاه سگد مجارستان

دانشکده مطالعات اجتماعی و علوم بهداشت: در این دانشکده دپارتمانهای پرستاری، مدیریت بهداشت، مددکاری اجتماعی وبهداشت عمومی می باشد.

دانشکده علوم و انفورماتیک: این دانشکده شامل دپارتمانهای ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، علوم کامپیوتر و انفورماتیک می باشد.

دانشکده حقوق و علوم سیاسی: در این دانشکده دپارتمان های حقوق، علوم سیاسی و روابط بین الملل می باشد.

دانشکده علوم اجتماعی و انسانی: که دپارتمان های تاریخ، ادبیات، زبان شناسی، روانشناسی، جامعه شناسی و مردم شناسی را شامل می شود.

دانشکده اقتصاد و مدیریت بازرگانی: که شامل دپارتمانهای اقتصاد، مدیریت و حسابداری می باشد.

دانشکده مهندسی: که کلیه دپارتمانهای مهندسی را شامل می شود.

دانشکده کشاورزی : شامل دپارتمانهای زراعت، باغبانی و علوم کشاورزی را شامل می شود.

دانشکده موسیقی: که دپارتمانهای موسیقی، اجرا و آهنگسازی را شامل می شود.

دانشکده آموزش: شمال دپارتمانهای های آموزش ابتدایی و متوسط می باشد.

دانشکده تربیت معلم: که دپارتمانهای تربیت معلوم در سطوح مختلف را شامل می شود.

دانشکده الهیات: شامل دپارتمان های الهیات، مذهب و ادیان و اخلاق می باشد.

دانشکده های فوق شامل دانشکده های علوم انسانی و فنی مهندسی می باشد اما آوازه این دانشگده شامل سه دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می باشد.

انواع بورسیه های دانشگاه سگد

بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum : در این بورسیه کمک هزینه ها به شرح ذیل می باشد.

مقطع

کمک هزینه تحصیلی

کمک هزینه خوابگاه

کمک هزینه بیمه درمانی

کارشناسی

120 یورو در ماه

115 یورو در ماه

275 یورو در سال

کارشناسی ارشد

120 یورو در ماه

115 یورو در ماه

275 یورو در سال

دکتری

دو سال اول 390 یورو

دو سال دوم 500 یورو

115 یورو در ماه

275 یورو در سال

 

  1. بورسیه تحصیلی SZTE START
  2. جوانان مسیحی

در دانشگاه سگد در چه رشته هایی می توانیم تحصیل کنیم؟

همانطور که قبلا توضیح داده شده است دانشگاه سگد یکی از معروفترین و قدیمی ترین دانشگاه مجارستان می باشد و دارای 12 دانشکده می باشد که شما می توانید در این دانشکده ها در رشته های مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند . بطور کلی در این دانشگاه در 47 رشته به زبان انگلیسی تدرس می شود که این 47 رشته شامل هشت رشته کارشناسی، بیست رشته کارشناسی ارشد و 19 رشته دکتری می باشد. رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، فیزویوتراپی و دامپزشکی از رشته های مهم و پرمتقاضی این دانشگاه می باشد که سالیانه تعداد زیادی دانشجو بین المللی در این رشته تحصیل می کنند.

امکانات دانشگاه

این دانشگاه دارای چندین خوابگاه می باشد که اتاقهای دو تا چهارنفر می باشند. بطور کلی در مجارستان بعلت گرانی اجاره منزل داشتن خوابگاه می تواند کمک فراوانی به دانشجو بکند تا بتواند هزینه خود را تعدیل کند. این دانشگاه دارای چندین کافی شاپ، کتابخانه بین المللی، رستوران، زمین های ورزشی ،استخر و سونا را شامل می شود.

هزینه زندگی

کشور مجارستان نسبت به دیگر کشورهای اروپا هزینه کمتری دارد و شهر سگد هم نسبت به بوداپست هزینه کمتری دارد . هزینه زندگی در شهر سگد ما بین 600 تا 700 یورو بستگی به استایل و نوع زندگی شما می باشد. در مجموع شما صد یورو بیشتر یا کمتر برای هزینه ماهانه زندگی خود در نظر بگرید.

تحصیل پزشکی دندان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در سگد

دانشکده پزشکی شهر سگد همه ساله دانشجویان بین المللی زیادی را جذب می کند. زبان تحصیل این دانشگاه انگلیسی می باشد و طول دروه هم 6 ساله می باشد. در این شش سال دروس تئوری، نظری، بالینی کلینک های آموزشی به دانشجو ارائه می شود و در آخر دو سال هم در بیمارستان کاروزی انجام می دهید. ازسال 2000 به بعد هم آموزش به زبان آلمانی هم در این دانشکاه آغاز شده است.

دوره دندان پزشکی در این دانشگاه 5 سال می باشد. و زبان تحصیل هم انگلیسی می باشد و متقاضیان عزیز تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان باید دوره پریمدیکال را بگذرانند ودر آزمون ورودی قبول بشوند.

دوره دکتری داروسازی در دانشگاه سگد مجارستان 5 سال می باشد و دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی یا مجاری تحصیل کنند. بطور کلی استاندار بالای در دانشکده داروسازی رعایت شده است.         

در رشته های پیراپزشکی مثل پرستاری و فیزیوتراپی هم در این دانشگاه تدریس می شود البته زمان و هزینه های دانشگاه متفاوت می باشد. تمام این رشته ها آزمون وردی دارد.

هزینه های تحصیل در دانشگاه سگد

شهریه های رشته های پزشکی

پزشکی ترمی 8000 هزار یورو.

دندانپزشکی ترم اول 8000 هزار یورو ترم دوم به بعد 7600 یورو.

دارو سازی ترم اول 5500 یورور ترم دوم 5000 هزار یورو.

شهریه های رشته های کارشناسی ارشد:

مطالعات منطقه ایی  1900 یورو

روابط بین الملل به زبان انگلیسی 2500 یورو

مطالعه ادیان 1900 یورو

زیست شناسی 3000 یورو

ریاضیات کاربردی 2700 یورو

شیمی 3600 یورو

علوم کامپیوتر 4100 یورو

صنایع غذایی 2650 یورو

جغرافیا 2700 یورو

اقتصاد و تجارت 2500 یورو

  • دکتری

رشته های تحصیلی 3500 تا 5500 یورو

درپایان برای دریافت هرگونه اطلاعات بیشتر پیرامون تحصیل در مجارستان می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید تا از آخرین اطلاعات دانشگاه این کشور اطلاعات کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.