چین

دانشگاه پزشکی نانجینگ چین

دانشگاه پزشکی نانجینگ چین Nanjing Medical University در سال 1934 در شهر ژنجیانگ تاسیس شده است ولی در سال 1957 به شهر نانجینگ چین منتقل شده است. این دانشگاه در رشته پزشکی دارای رنکینگ بالایی می باشد و بسیاری از علاقمندان تحصیل پزشکی در کشور چین این دانشگاه را بعنوان دانشگاه مورد تحصیل خود انتخاب می کنند. موسسه بامااپلای با سابقه چندین ساله در اعزام دانشجو به چین و اخذ موفق دهها پذیرش در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی می تواند به شما متقاضی عزیز تحصیل چین مشاوره بدهد. پس برای مشاوره رایگان با مشاورین موسسه هرچه سریعتر تماس بگرید.در جدول زیر برخی از مشخصات دانشگاه نانجینگ چین را به اجمال معرفی می کنیم.

دانشگاه

پزشکی نانجینگ

نوع دانشگاه

دولتی

رتبه جهانی

201

مورد تایید وزارت بهداشت

بله

خوابگاه

دارد

این دانشگاه در استان جیانگ سو واقع شده است و متشکل از 22 دانشکده و یک دانشگاه مستقل به نام کانگدا است. این دانشگاه دارای پنجاه بیمارستان آموزشی در استان های شاندونگ، شانگهای، ژجیانگ و جیانگسو می باشد در این دانشگاه دولت چین پروژه 333 را که برای آموزش استعدادهای سطح بالا می باشد انتخاب کرده است. از دیگر امکانات این دانشگاه 17 مدرسه می باشد که هفت مدرسه آن پزشکی بالینی می باشد. مهمترین دورسی که در این مدارس تدریس می شوند عبارتند از:

  1. داروسازی
  2. پزشکی
  3. پرستاری
  4. مدیریت
  5. زیست شناسی
  6. قانون
  7. دامپزشکی

این دانشگاه یک دانشگاه فوق مدرن با طیف گسترده ایی از رشته های مختلف و تراز اول است. 11 برنامه کارشناسی ارشد و شش برنامه مرکز تحقیقات فوق دکتری دارد. این دانشگاه با بیشتر دانشگاه های اروپا و آمریکا تبادل دانشجو دارد و یکی از معروف ترین دانشگاه های چین می باشد.

 

دانشکده های دانشگاه نانجینگ مدیکال چین

  • دانشکده علوم پایه پزشکی
  • دانشکده پزشکی بالینی
  • دانشکده بهداشت عمومی
  • دانشکده پزشکی بهداشت گولو
  • دانشگده دندان پزشکی
  • دانشکده پرستاری
  • کالج آموزش بین المللی
  • کالج مطالعات بین المللی
  • کالج عالی فنی و حرفه ایی
  • کالج علوم دارویی
  • دانشکده مدیریت پزشکی
  • دانشکده سیاست گذاری

هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی نانجینگ

در مقایسه با دیگر کشورها، تحصیل در دانشگاه پزشکی نانجینگ مقرون به صرفه تر می باشد و شهریه این دانشگاه برای سال اول حدود 40 هزار یوان می باشد. برای سال اول شهریه را باید بصورت کامل پرداخت کنید ولی برای سالهای بعدی می توانید شهریه را در دوقسط پرداخت کنید و در صورت داشتن شرایط می توانید از بورسیه هم استفاده کنید. ضمنا ازانجائیکه شهریه های سالانه دانشگاه تغییر پیدا می کند برای دریافت آخرین اطلاعات پیرامون هزینه های دانشگاه با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

  1. هزینه ثبت نام اولیه حدود 500 یوان
  2. شهریه 34000 یوان
  3. هزینه اقامت 6000 یوان در اتاق دو تخته برای یکسال
  4. ودیعه قابل استرداد 4000 یوان
  5. هزینه معاینه فیزیکی حدود 540 یوان
  6. کتابهای درسی 8000 یوان

بورسیه های تحصیلی دانشگاه پزشکی نانجینگ

یکی از مزایای این دانشگاه بورسیه های متنوع تحصیلی می باشد که به دانشجو اعطا می گردد. اگر معدل دانشجو بالا باشد تا 50 درصد هزینه ها را به دانشجو تخفیف می دهند می تواند کمک هزینه زیادی برای یک دانشجو خارجی خصوصا ما ایرانی ها باشد.البته اگر شما دستاورد علمی برای دانشگاه به ارمغان بیاورید می توانید از این بورسیه استفاده کنید. نکته قابل تامل این بورسیه این نکته می باشد که شما در سال دوم می توانید از این بورسیه استفاده کنید و اگر می خواهید سال اول را هم بورسیه بگرید باید دوره پری مدیکال را گذرانده باشید.

روند ثبت نام و پذیرش در دانشگاه پزشکی نانجینگ

متقاضیان واجد شرایط باید بالای 18 سال سن داشته باشند و زیر 25 سال سن و از نظر سلامت روانی و جسمی وضعیت مناسبی داشته باشند.

  1. از اول دسامبر تا 30 ژوئن زمان ثبت نام است و دوره ایی می باشد که دانشجویان باید مدارک خود را جهت اپلای به دانشگاه ارسال کنند. البته نحوه ثبت در دانشگاه بصورت انلاین می باشد که مرحله به مرحله توضیح می دهیم
  2. دانشجو باید ابتدا مرحله به مرحله فرم ثبت نام را پر کند و به دانشگاه ارسال کند
  3. بعد از این مرحله دانشگاه ها فرم های ارسالی دانشجویان را مورد بررسی قرار می دهد و نتایج را اعلام می کند
  4. پس از اعلام نتایج شهریه توسط دانشجو باید پرداخت شود
  5. پس از پرداخت نتایج به دانشجو نامه ثبت نام نهایی جهت ارائه به سفارت داده می شود
  6. حالا نوبت به سفارت می باشد که دانشجو باید با مراجعه به سفارت چین در تهران برای ویزای دانشجویی خود اقدام کنند

مزایایی تحصیل در دانشگاه پزشکی نانجینگ

دانشجویانی که دورهای MBBS را در این دانشگاه به اتمام رسانده اند برای کار می توانند در بیشتر کشورهای دنیا اپلای کنند و در آزمونهای نظام های پزشکی کشورهای مختلف شرکت کنند.

  1. دانشگاه بورسهای مختلفی را برای دانشجو در نظر گرفته است
  2. دانشگاه بورسهای وفوق برنامه ایی را برای دانشجو در نظر گرفته است
  3. دانشگاه برای دانشجویان خارجی خوابگاه در نظر گرفته است که با داشتن خوابگاه هزینه زندگی در این دانشگاه مقرون به صرفه می باشد.
  4. شهریه دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه چین در رشته پزشکی مقرون به صرفه تر می باشد
  5. دانشگاه دارای اساتید مجرب و بیمارستان با امکانات عالی و آزمایشگاه های در سطح اول جهان می باشد
  6. در این دانشگاه چندین موسسه تحقیقاتی وابسته به دولت مرکزی می باشد که سالانه چندین دانشجوی فوق دکتری بورسیه های تحقیقاتی می دهد.
  7. تمامی دورها به زبان انگلیسی می باشد
  8. مدت دوره تحصیلی 6+1 می باشد. دوره یکسال برای کارورزی می باشد
  9. در این دانشگاه در حدود 50 رشته در مقطع دکتری 11 رشته در سطح کارشناسی 73 رشته در سطح کارشناسی ارشد و 7 رشته در سطح پست دکتری مدرک تحصیلی صادر می کنند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی نانجینگ

  1. دارا بودن گواهی پزشکی
  2. 70 درصد کسب نمره قبولی در نمرات دبیرستان
  3. کپی پاسپورت
  4. تکمیل فرمهای مربوط برای اخذ پذیرش
  5. ترجمه آخرین مدارک دانشگاهی یا دیپلم به زبان انگلیسی و چینی که به تایید وزارت دادگستری و وزارت خارجه وسفارت چین در تهران هم رسیده باشد
  6. تمکن مالی
  7. مدرک زبان
  8. عکس در سایز پاسپورت
  9. گواهی سو پیشینه

شهر نانجینگ

شهر نانجینگ که مرکز استان جیانسگو کشور چین می باشد دومین شهر بزرگ چین در شرق این کشور می باشد که در منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه قرار گرفته است و دارای آب و هوای عالی مکانهای تاریخی و توریستی امکانات و زیرساختهای عالی شهری می باشد. از نظر سیاسی این استان دارای خودمختاری اقتصادی می باشد.

در پایان شما متقاضی عزیز تحصیل در چین می توانید برای دریافت هرگونه اطلاعات پیرامون تحصیل در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی در این کشور با موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.