هند

معرفی دانشگاه پونا

Savitrib Phule بعنوان اولین زن معلم، مدیر و موسس اولین مدرسه دخترانه در ایالت ماهاراشترا یکی از مبارزین با استعماره بریتانیا می باشد. در حقیقت مسیر تحصیل دختران در هندوستان را ایشان همواره کرده است که به همین علت و به افتخار ایشان از سال 2014 میلادی به بعد اسم دانشگاه پونا به Savitribai Phule Pune University تغییر یافته است. 

این دانشگاه یکی ازبرترین دانشگاه هندوستان می باشد که در سال 1949 در شمال غربی شهر شهر پونا تاسیس شده است. در حدود 800 کالج و موسسه تحقیقاتی دارد که مهمترین این کالج ها فرگوسن کالج ، وادیا کالج، ام ای تی کالج، پونا کالج، مرکز تحقیقاتی کشاورزی، مرکز مطالعات هوا فضا، مرکز مطالعات مدیریت و … می باشد. ساختمان اصلی این دانشگاه زمانی محل استقرار فرمانداران بمبئی بوده است و طراحی آن برگرفته از کاخ شاه آلبرت در جزیره وایت بوده است. دانشگاه پونا مهمترین مقصد دانشجویان خارجی جهت تحصیل در هندوستان می باشد. برای دریافت هرگونه مشاوره جهت تحصیل در کشور هندوستان می توانید با تیم مشاوران موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان موسسه بهرمند شوید.

زبان رسمی تحصیل

زبان رسمی تحصیل در دانشگاه پونا زبان انگلیسی می باشد که دانشجویان می توانند قبل از ورود به دوره های اصلی در کلاسهای زبان انگلیسی دانشگاه که بمدت شش ماه تا یکسال می باشد شرکت کنند و زبان خود را تقویت کنند. البته اگر دانشجویانی در این کلاسها شرکت نکنند می توانند از اساتید خصوصی همزمان با دوره اصلی نیز استفاده کنند و زبان خود را به حد استاندارد برسانند.

رشته های تحصیلی برای اپلای

طیف گسترده ایی از رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی و اقتصاد در این دانشگاه تدریس می شود که از مهترین رشته های پرطرفدار می توان به رشته های گروه مدیریت ، علوم کامپیوتر، فیزیک، عمران، ریاضیات، الکترونیک، جامعه شناسی، جانور شناسی و حقوق بین الملل را نام برد. همچنین در این دانشگاه مراکز تحقیقاتی و گروهای متنوع پژوهشی نیز مشغول به تحقیق می باشد.

جایگاه علمی دانشگاه پونا

دانشگاه پونا که به اکسفورد شرق معروف می باشد در سال 2022 با رتبه 567 در رتبه بندی دانشگاه تایمز و همچنین رتبه 34 دانشگاه آسیا و رتبه 23 دانشگاه های نوظهور آسیا بعنوان یکی از سه قطب علمی دانشگاه های هندوستان مطرح می باشد. دولت هندوستان با سرمایه گذاری فراوانی که روی این دانشگاه انجام داده است در حال نوسازی ساختمانها و بروزسازی این دانشگاه می باشد. بزرگترین مزیت تحصیل در این دانشگاه این می باشد که فارغ تحصیلان این دانشگاه می توانند برای ادامه تحصیل به یکی از دانشگاه های بریتانیا کانادا یا امریکا به راحتی برای مقطع تحصیلی مهاجرت یا درخواست ویزای کار بدهند.

انواع بورسیه های تحصیلی دانشگاه پونا

دانشگاه پونا به دانشجویان خود انواع بورسیه های تحصیلی شامل بورسیه های تحقیقاتی بورسیه شرکت در همایشها و کنفرانس ها بورسیه کمک هزینه تحصیلی از بیست درصد تا صد درصد شامل برنامه SPPU را اعطا می کند. برای اخذ این بورسیه ها اولا شما باید دانشجو این دانشگاه باشید در ثانی باید شایستگی خود را در اخذ این بورسیه ها ثابت کنید. البته اخذ این بورسیه ها کار خیلی سختی نمی باشد و شما می توانید برای راهنمایی بهتر با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

امکانات دانشگاه پونا

این دانشگاه دارای چهار کمپ خوابگاهی برای دختران و پسران خارجی و هندی بصورت مجزا می باشد که تقریبا حدود ماهی 100 دلار هزینه اجاره این خوابگاه ها می باشد. برای هر دانشجو یک اتاق مجزا اختصاص داده می شود. ضمنا این دانشگاه دارای زمینهای فوتبال، تنیس، والبیال، سالن بدنسازی و استخر بصورت مجزا می باشد.

در کمپ اصلی دانشگاه 2 سالن غذا خوری موجود می باشد که بیشتر غذاهای هندی را سرو می کنند. اینترنت رایگان پر سرعت کتابخانه 24 ساعته، کافی شاپ، کافی نت  نیز تحت اختیار دانشجویان قرار دارد. ضمنا در دانشگاه یک مرکز بهداشتی بصورت 24 ساعته دایر می باشد که دانشجویان می توانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

هزینه های تحصیل در این دانشگاه

کل هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دوره لیسانس حدود 50 تا 100 هزار روپیه بستگی به کالج و رشته شما می باشد. هزینه کارشناسی ارشد بین 70 تا 110 هزار روپیه می باشد و هزینه دکتری نیز بین 70 تا 100 هزار روپیه متغییر می باشد که تمامی این هزینه بستگی به رشته شما و کالج مورد نظر متغییر می باشد. البته یک سری هزینه ها شامل هزینه ورودی اولیه بیمه حق بررسی پذیرش نیز جداگانه محاسبه و اخذ می شود که این هزینه یکبار از دانشجو گرفته خواهد شد.

مهلت ثبت نام دانشگاه پونا  بررسی مدارک برای ثبت نام در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد از ماه ژانویه آغاز و تا ماه آگوست ادامه پیدا می کند. در مقطع دکتری داوطلب باید ابتدا یک پروپزال آماده کنند و سپس برای دانشگاه ارسال کنند. متقاضیان عزیز می توانند جهت مشاوره تحصیل در هندوستان با مشاورین موسسه باما اپلای تماس حاصل فرماییند تا از مشاوره رایگان موسسه بهرمند گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.