هند

هزینه های زندگی دانشجویی در هندوستان

اطلاع از هزینه های زندگی و اقامت دانشجویی در کشور هندستان یکی از سوالاتی می باشد که برای علاقمندان تحصیل در کشور هندوستان مطرح می باشد. برای پاسخ به این سوال مشاورین موسسه بامااپلای برآن شدن که این اطلاعات مفید را طی این مقاله در اختیار شما متقاضیان تحصیل در کشور هندوستان قرار دهند. اطلاعات دانستن هزینه های زندگی برای فرد متقاضی تحصیل در کشور هندوستان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و اگر فرد متقاضی با هزینه ها، آشنا باشد راحتر می تواند می تواند برای هزینه خود تصمیم بگرید و هزینه های زندگی را مدیریت کند.برای نیل به این هدف موسسه بامااپلای در این مقاله تمام ریز هزینه های تحصیلی و زندگی در کشور هندوستان را در اختیار شما متقاضی عزیز قرار می دهند.

هزینه تحصیل در هندوستان

هزینه تحصیل در هندوستان بنا به رشته ی شما و دانشگاه شما متفاوت می باشد از آنجائیکه که شهریه های تحصیل در هندوستان توسط دانشگاه ها تعیین می شوند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر این هزینه ها متفاوت می باشد. جدول زیر به طور متوسط شهریه های دانشگاهی آورده شده است.

تحصیل در هند در مقاطع مختلف

هزینه های تحصیل در هند (سالانه)

دوره زبان یکساله

1000 دلار

مقطع کارشناسی

600-800 دلار

مقطع کارشناسی ارشد

1000 – 1500 دلار

مقطع دکتری

2000- 4000 دلار

داروسازی

5000- 6000 دلار

خوابگاه

1300 دلار

هزینه زندگی دانشجویی در هندستان

بطور متوسط هزینه زندگی دانشجویی در کشور هندوستان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار ارزانتر می باشد و نسبت به امریکا حدود 5/1 می باشد.

یکی از مهمترین بخش های هزینه زندگی در هندوستان مربوط به اجاره خانه می باشد که شما اگر بتوانید در خوابگاه دانشجویی یا هاستل های عمومی یا خصوصی مستقر بشوید در هزینه های شما صرفه جویی شدیدی  خواهد شد.



در مورد اجاره خانه شما باید 4 ماه اجاره را بعنوان پول پیش به صاحبخانه بدهید. ضمنا در هندوستان اجاره ها در اول ماه پرداخت می شوند. بصورت قاعده شما باید یکماه اجاره هم حق بنگاه املاک در نظر بگرید. ضمنا قرار داد اجاره آپارتمان در هندوستان بصورت 11 ماه بسته می شود. شما می توانید بنا به سبک زندگی تان منزل اجاره کنید ولی حتما مسافت دانشگاه تا منزل و موقعیت خانه تان را با مراکز خرید و بیمارستان های شبانه روزی بسنجید. حتما به صاحبخانه بگویید که مسلمان هستید و گوشت مصرف می کنید چون بعضی از هندو های افراطی اجازه طبخ گوشت را نمی دهند. حتما قرارداد خود را در دادگاه ثبت کنید و برای پرداخت اجاره منزل رسید دریافت کنید تا در پایان قرارداد به مشکل نخورید. هزینه و فیش برق را کنترل کنید چه در ابتدای تحویل منزل چه در پایان قراردادتان. نکته مهم دیگری در مورد اجاره منزل وضعیت اینترنت اپارتمان می باشد که حتما به شبکه اصلی متصل باشد.

در موردهزینه های خوراک نیز این هزینه کاملا به نحوه زندگی شما بستگی دارد اگر آشپزی بلد باشید هزینه خوراک شما تقریبا حدود 12000 روپیه در ماه می شود ولی اگر آشپزی بلد نباشید هزینه های شما خیلی بالاتر خواهد رفت. بطور کلی باید گفت هزینه های زندگی دانشجویی در هندوستان حدود 4000 دلار امریکا می باشد. بازهم تاکید می کنم این هزینه بستگی به نوع و سبگ زندگی شما دارد.

در جدول ذیل هزینه برخی موارد بطور متوسط اورده شده است اما شما باید به این نکته توجه داشته باشید این هزینه اعلامی هزینه متوسط می باشد و از شهری به شهر دیگر هندوستان و حتی در یک شهر از محله ای به محله دیگر متفاوت می باشد.

زندگی در هند

هزینه های زندگی در هند

وعده های غذایی در رستوران های متوسط

2.5 دلار

ساندویچ مک دونالد

4 دلار

بطری اب

0.2 دلار

شیر

0.4 دلار

نان تازه سفید

0.4 دلار

12 عدد تخم مرغ

0.8 دلار

یک کیلو برنج

0.7 دلار

1 کیلو مرغ

2 دلار

1 کیلو موز

0.5 دلار

بلیط مترو

0.2 دلار

تاکسی برای 1 کیلومتر

0.2 دلار

اجازه اپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

150 دلار

اجازه اپارتمان یک خوابه در خارج شهر

70 دلار

نکته بعدی که شما باید در مورد هزینه های زندگی دانشجویی در هندوستان بدانید نرخ برابری دلار در برابر روپیه می باشد که تاثیر مستقیم بر زندگی شما دارد. می توانید از این سایت اخرین اطلاعات برابری دلار در مقابل روپیه را دریافت نمایید.

 

هزینه درمان و بیمه در هندوستان

یکی از مهترین کارهای یک دانشجو در هندوستان بحث آشنایی با استفاده از بیمه دانشجویی می باشد که شما باید بدانید بیمه دانشگاه شما با کدام بیمارستان طرف قرارداد می باشد. بطور کلی هزینه های درمان در بیمارستان های دولتی هندوستان پایین می باشد اما هزینه های عمل جراحی یا بیمارستان های خصوصی بالاتر از میانگین می باشد.

بهداشت بیمه و درمان در هندوستان

هزینه

داروی سرما خوردگی به مدت شش روز

2 دلار

یک جعبه انتی بیوتیک

1.8 دلار

ویزیت کوتام مدت

5 دلار

خمیر دندان

1 دلار

بیمه درمانی یکساله

150 تا 200 دلار

مقایسه هزینه های زندگی در شهر های مختلف هندوستان

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف بنا بر استاندار زندگی، رفاه و امکانات شهری مثل مترو، وضعیت دانشگاه ها و انستیو های تحقیقاتی، بیمارستان ها متفاوت می باشد. در ادامه به معرفی ارزانترین و گرانترین شهرهای هندوستان می پردازیم.

 

ارزانترین شهرهای هند برای زندگی

  1. کلکته
  2. جیپور
  3. لاکنو
  4. بوبانسوار
  5. پاتنا

گرانترین شهرهای هند برای زندگی

  1. بمبئی
  2. دهلی
  3. بنگلور
  4. چنای
  5. حیدر اباد
  6. پونا

سخن پایانی

برای زندگی دانشجویی در هندوستان شما باید حدودا مبلغ بین 200 تا 500 دلار را برای هر ماه در نظر بگرید تا بتوانید یک زندگی دانشجویی متوسط داشته باشید. این هزینه از شهری به شهر دیگر و نسبت به هزینه های زندگی شما متفاوت می باشد. برای دریافت آخرین اطلاعات پیرامون هزینه های زندگی در هندوستان می توانید با مشاورین موسسه باما اپلای تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان موسسه بهرمند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *