ترکیه

آزمون ست ترکیه

آزمون ست یکی از پر اهمیت ترین آزمون ها در سطح دنیا می باشد. بسیاری از دانشگاه های مشهورجهان از جمله کشورهای استرالیا، نروژ، فنلاند، آمریکا و… برای پذیرش دانشجو با کسب نمره از آزمون اس ای تی اقدام می نمایند. این آزمون با سوالات ریاضی و انگلیسی ( به زبان انگلیسی) سطح اطلاعات دانشجو را مورد آزمایش قرار می دهد. این آزمون توسط موسسه خصوصی هیات کالج برد آمریکا ایجاد شده است. تا قبل از سال 2016 مبانی این آزمون با مباحث درسی فاصله زیادی داشت ولی بعد از این سال تحولات شایانی در نحوه آزمون محتوایی و اطلاعاتی ایجاد شده است.از اصلی ترین آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه این آزمون است.

تاریخ برگزاری این آزمون چه زمانی است؟

آزمون اس ای تی هر چهار سال یک بار برگزار می شود و هزینه ی برگزاری آن در کشور ترکیه با کشور های دیگر تفاوتی ندارد (هزینه آزمون 98 دلار می باشد).

انواع آزمون اس ای تی:

  • آزمون جنرال : این آزمون همان طور که از نامش پیداست در اکثر کشورهای جهان برگزار می شود و بیشتر دانشگاه های مطرح جهان با نتیجه حاصل از این آزمون دانشجو را مورد پذیرش قرار می دهند.

آزمون موضوعی: این نوع از آزمون که موضوعی می باشد بیشتر در کشور امریکا مورد توجه می باشد. در این آزمون از زیست، شیمی و فیزیک سوال پرسیده می شود.

هزینه ی ثبت نام در این آزمون:

هزینه این آزمون با توجه به گزینه ها، شرایط و حتی محل برگزاری آزمون  که دانشجوی متقاضی انتخاب می نماید متفاوت و متغیر است.

آمادگی برای موفقیت در این آزمون

استفاده از سایت Khan Academy     که دوره ها و نمونه سوالات رایگان از این آزمون را به هدف اشاعه تحصیل رایگان برای عموم دانشجویان و افراد متقاضی مهاجرت قرار داده است و همینطور سایت perpscholar که برخلاف سایت قبلی برای شرکت در دوره های این سایت باید متقبل هزینه ای معادل حدود 600 الی 7000 دلار بشوید. لازم به توضیح است که بخش سوالات ریاضی این آزمون حتی از سوالات ازمون سراسری دانشگاه های ایران ساده تر می باشد و با تمرین و مطالعه مستمر اما کوتاه مدت می توان به نمره بیش از 600 هم رسید. اما آنچه در این آزمون مورد اهمیت بیشتری قرار دارد سوالات انگلیسی می باشد که اگر شما تخصص و تسلط قابل توجهی بر این زبان نداشته باشید امکان پاسخگویی برای شما نامیسر خواهد شد. پس لازم است برای کسب موفقیت در این آزمون دانشجویان متقاضی مهاجرت بیشتر وقت خود را صرف مطالعه و تسلط بر زبان انگلیسی نمایند. هر چقدر نمره ی دانشجو در این آزمون بالاتر باشد، شانس قبولی و پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود افزایش می یابد.

بخش های آزمون

شروع آزمون با درک مطلب و نگارش می باشد و مدت زمان مورد نیاز برای پاسخگویی به آن 100  دقیقه می باشد. این بخش دارای نمره منفی نمی باشد و نمره ی آن از 200 تا 800 براورد می گردد. میانگین نمرات دانشجویانی که در این آزمون شرکت کرده اند در این بخش  497 بوده است.

بخش ریاضی: این بخش هم دارای 58 سوال در 80 دقیقه می باشد که دانشجویان بخشی از آن را با ماشین حساب و بخشی بدون ماشین حساب پاسخ می دهند.

بخش اختیاری: که انشا می باشد برای بعضی از دانشگاه ها دارای اهمیت می باشد. نمره ی این بخش از دو بخش دیگر جداگانه حساب می شود. تراز نمره دانشجو در این بخش بین 200 تا 800 می باشد.

حداقل نمره مورد نیاز برای قبولی در آزمون

حداقل نمره مورد نیاز در این آزمون 400 می باشد. البته این نمره برای دانشگاه های مختلف متفاوت است و بسیاری از دانشگاه ها برای بخش ریاضی نمره ی جداگانه در نظر گرفته اند و به این حداقل اکتفا ننموده اند.اگر شما دانشجوی متقاضی اعزام به دانشگاه های پزشکی هستید می بایست حداقل نمره 1100 را در این آزمون کسب نمایید.برای سهولت در مهاجرت و اقدام به پذیرش در دانشگاه های مورد نظر خود باید ابتدا به ساکن از تراز قبولی این آزمون در آن دانشگاه اطلاعات کافی به دست آورید. برای مثال ممکن است دانشگاهی در ترکیه با نمره ی 1200 اقدام به پذیرش نماید اما همین نمره برای دانشگاهی در آمریکا مورد قبول نباشد.

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان متخصص در باما اپلای در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.