مهاجرت

چرا تحصیل در خارج از کشور: مزایا و معایب

در این مقاله نویسنده سعی دارد زوایای تحصیل در خارج از کشور را بررسی کند تا متقاضی عزیز ضمن مطالعه مقاله با زوایای تحصیل در خارج از کشور نیز آشنا بشود. در این روزها، افراد زیادی هستند که می خواهند با استفاده از تحصیل چه بصورت شهریه پرداز یا بصورت بورسیه برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنند. امروز با توجه به گسترش تکنولوژی اینترنت، ثبت نام در دانشگاه های برتر دنیا بصورت آنلاین می باشد و به راحتی می توانید از دانشگاه های برتر دنیا پذیرش بگرید. با توجه به خیل درخواستها برای اعزام می توان دریافت مزایایی تحصیل در خارج از کشور خیلی بیشتر از معایب آن می باشد. زمانی که تصمیم قطعی برای ادامه تحصیل به یک کشور دیگر گرفته اید باید قبل از آن با مشاورین متخصص که در این زمینه سابقه ی مشاوره دارند مشورت کنید تا تمام زوایای آن کشور اعم از هزینه های دانشگاهی ، زندگی و فرهنگ را برای شما مشخص کنند تا بتوانید راحت تر تصمیم بگرید.

مزایایی تحصیل در خارج از کشور

آشنایی با فرهنگ جدید

قطعا با مهاجرت تحصیلی به یک کشور دیگر شما با فرهنگ، آداب و رسوم آن کشور آشنا می شوید. فرقی نمی کند این کشور نیوزلند باشد یا آفریقای جنوبی یا کانادا. چالش های جدید فرهنگی که شما با آن برخورد می کنید یکی از قسمتهای جالب تحصیل در خارج از کشور می باشد.

یاد گیری زبان خارجی

از مهمترین مزایایی تحصیل در خارج از کشور آشنایی با زبان دوم برای شما متقاضی عزیز می باشد. مثلا اگر شما برای رشته پزشکی در چین اقدام می کنید جدا بر زبان انگلیسی می توانید به زبان چینی که امروزه جز 5 زبان برتر دنیا هست نیز مسلط بشوید. یا زمانیکه به کانادا می روید می توانید جدا بر زبان انگلیسی به زبان فرانسه نیز مسلط بشوید. همین شرایط در مجارستان نیز می باشد که شما جدا بر زبان انگلیسی می توانید زبان آلمانی را نیز تقویت کنید.

ارتقاء سطح معلومات دانشگاهی تان

قطعا با پذیرفته شدن در دانشگاه های سطح اول دنیا سطح معلومات علمی شما خصوصا نسبت به دانشگاه کشورتان پیشرفت می کند. استفاده از امکانات آزمایشگاهی مناسب و خوب، اساتید برتر، آشنایی با زبان انگلیسی، شرکت در کنفرانسهای جهانی و نوشتن مقاله های علمی سطح اول دنیا می تواند به شما کمک شایانی جهت ارتقا سطح سواد شما بکند.

ارتقاء روابط اجتماعی

پس از مهاجرت تحصیلی، شما قطعا با تعداد زیادی از افراد با ملیتهای مختلف آشنا خواهید شد که می توانید با این دوستان روابط اجتماعی خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید و هم از آنان برای کارهای مختلف کمک بگرید. شما با کمک این دوستان می توانید به کشورهای این افراد مهاجرت کنید یا با آنان ازدواج کنید و گاهی می توانید با همین افراد شرکتهای تجاری بین المللی بزنید و کلی کارهای بزرگ را انجام بدهید.

تغییر دیگاه اجتماعی ، فرهنگی و شخصیتی

قطعا با ادامه تحصیل در خارج از کشور دیدگاه های فرهنگی و اجتماعی شما تغییر می کند. از آنجائیکه با افراد مختلف در چالش هستید قطعا به این نکته خواهید رسید که نسخه فرهنگی و رسوماتی که شما در آن رشد کرده اید بهترین نسخه نیستند و می توانند با آنها هم به چالش بخورید. از لحاظ شخصیتی قطعا در کنار خانواده نبودن باعث می شود شما برای کارهای خودتان منظم تر بشوید و کارهای را که قبلا خانواده انجام می دادند شما خودتان انجام بدهید و به امور خانه داری نیز مسلط بشوید.ضمنا شما می توانید با توجه به هزینه های خودتان اتاق در هاستل یا یک واحد آپارتمان اجاره کنید و با توجه به سلیقه خودتان آن اتاق را چیدمان کنید.

امکان استفاده از بورسیه تحصیلی

یکی از مزایایی تحصیل در خارج از کشور استفاده از بورسیه های تحصیلی می باشد که شما می توانید از آنان استفاده کنید. در صورت استفاده از بورسیه های تحصیلی هزینه زندگی و دانشگاه شما رایگان خواهد بود. وقتی در رزومه شما دریافت بورسیه تحصیلی از یک کشور درج شده باشد توان علمی شما را نشان می دهد و شما می توانید در آینده یک موقعیت عالی داشته باشید.

معایب تحصیل در خارج از کشور

  • گران بودن تحصیل در خارج از کشور

یکی از بزرگترین معایب تحصیل در خارج از کشور گران بودن تحصیل خصوصا برای ایرانیان با توجه به تغییرات نرخ ارز در کشور می باشد. هر چند که این مشکل را می توان با اخذ بورسیه های تحصیلی ، کار کردن بصورت کار دانشجویی موضوع را تا حدودی تعدیل کرد اما در هر صورت موضوع گران بودن تحصیل در خارج از کشور از معایب مهم تحصیل در خارج از کشور می باشد.

  • دلتنگی برای خانواده

برای اغلب دانشجویان ایرانی خصوصا افرادی که سن پایین تری دارند موضوع دلتنگی های عاطفی از مشکلات بزرگ تحصیل در خارج از کشور می باشد که شما باید خودتان را از لحاظ فکری برای این موضوع آماده کنید. البته با تکنولوژی های جدید مثل تماس های تصویری تا حدودی این مشکل حل شده است. موضوع بعدی عدم انطباق با فرهنگ جدید خصوصا در کشورهای غربی می باشد که برای حل این موضوع هم شما باید به خودتان زمان بدهید و بهترین کمک به شما زمان می باشد.

  • سخت بودن دورهای آموزشی

بطور کلی تحصیل با زبان جدید آنهم در دانشگاه های معتبر بطور کلی سخت می باشد. کیفیت بالای تحصیل و استاندارهای دانشگاه های اروپا با دانشگاه های ما خیلی متفاوت می باشد و شاید برای خیلی از دانشجویان سخت باشد. قوانین آموزشی انجام تکالیف و پروژهای تحصیلی انهم با توجه به تغییر زبان آموزشی می تواند از بزرگترین معایب تحصیل در خارج از کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.