مهاجرت

چگونه در حین تحصیل در خارج از کشور کار مناسب پیدا کنیم

کار دانشجویی در خارج از کشور با توجه به نرخ برابری دلار در برابر ریال می تواند یک مزیت مهم برای متقاضی عزیز باشد تا بتواند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کند. در این مقاله تیم مشاوره موسسه بامااپلای ضمن دادن برخی اطلاعات مفید پیرامون کار دانشجویی، ماهیت این نوع کارها ،انواع کار دانشجویی و درآمد حاصل از کار دانشجویی را ارائه می دهد. در صورت تمایل شما متقاضی عزیز به مشاوره می توانید با مشاورین موسسه باما اپلای تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان موسسه بهرمند گردید.

مهمترین موضوع در مورد کار دانشجویی نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در خارج از کشور، میزان دستمزد و در کدام کشورها اجازه کار دارید می باشد. در این مقاله سعی شده است به سوالات فوق در حد توان پاسخ داده شود.

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه یا موسسات تحقیقاتی در کشور مقصد اگر اجازه کار داشتید می توانید با مراجعه به سایت های کاریابی آن شهر کار مورد نظر خودتان را پیدا کنید. این روش بهترین و مطمئن ترین روش می باشد. علاوه بر این استارتاپ ها و اپلیکشین ها هم می توانند منبع خوبی جهت اخذ اطلاعات باشند.

آلمان، ایتالیا، کانادا، آمریکا، استرالیا و چین بعضی از کشورهای مهمی هستند که به دانشجویان اجازه کار کردن بر اساس مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه را می دهند. بطور کلی قوانین و دستمزد ها مربوط کار دانشجویی در هر کشور متفاوت می باشد

انواع کارهای دانشجویی در خارج از کشور

در داخل دانشگاه و پردیس های دانشگاه عموما برای دانشجویان ظرفیت های کار مهیا است. از دستیار پژوهشی استاد، کتابداری، کارهای خدماتی مثل نگهبانی، کار در رستوران دانشگاه و نیروی خدماتی ازجمله مشاغلی هستند که به راحتی می توانید در داخل دانشگاه انتخاب کنید. در خارج از دانشگاه در رستورانها، هتلها، نگه داری سالمندان و کودکان، نگه داری حیوانات خانگی، تدریس زبان  هم می تواند از جمله کارهای جذاب برای شما باشد تا هزینه زندگی خود را تامین کنید. مشاغل ادارای، پشتیبانی و خدماتی بعضی از مشاغل نیمه وقت برای کار دانشجویی می باشد. تدریس زبان به دانشجویان جدید یا تدریس زبان فارسی به دانش آموزان که ریشه ایرانی دارند نیز می تواند جذاب باشد. امروزه با داغ شدن بازار اینستاگرام، بلاگری از شهر و جذب فالور و انجام خدمات دانشجویی و توریستی نیز می تواند به درآمد شما کمک کند. یعنی می توانید خدمات مشاوره جهت اپلای کردن برای دانشگاه ، ویزا و کارهای اولیه را به دانشجویان بدهید.

نکات مهم کار دانشجویی

  1. هدف اصلی شما تحصیل می باشد پس نباید از این موضوع غافل شوید و کار دانشجویی به تحصیل شما ضربه بزند و روی درآمد شغل دانشجویی تان در سال اول حساب نکنید.
  2. نکته مهم دیگر داشتن اجازه کار در کشور مقصد است و اطمنیان حاصل فرمایید که دانشگاه و کشور مقصد اجازه کار کردن بصورت قانونی را به شما می دهد.
  3. بهترین شغل دانشجویی برای هر دانشجویی شغل مرتبط با تحصیل آن دانشجو می باشد که می تواندهم به تحصیل شما کمک کند و کمک خرجی برای شما متقاضی عزیز باشد.
  4. بتواند باعث پیشرفت زبان و آشنایی با فرنگ مردم آن کشور بشود.
  5. سابقه کاری دانشجو بتواندبعد از فارغ التحصیلی به فرد کمک کند تا در شرکتهای بزرگتر استخدام بشود.

کار دانشجویی در اتریش

در اتریش شما به دو صورت اجازه کار دارید

  1. شنبه کاری تا ده ساعت
  2. کار نیمه وقت تا بیست ساعت در هفته

بر این اساس دانشجو می تواند در هر ساعت مبلغ 30 تا 40 یورو درآمد داشته باشد. معمولا دانشجویان در اتریش در رستوران ها، کافه ها، سینما و بعضی از مغازه ها و فروشگاه ها بصورت نیمه وقت مشغول به کار می شوند.

کار دانشجویی در استرالیا

یکی از مقاصد مهم تحصیلی برای دانشجویان ایرانی کشور استرالیا می باشد. بر اساس قوانین این کشور دانشجو می تواند تا 40 ساعت در دو هفته کار نیمه وقت داشته باشد. دانشجویان ایرانی می توانند در مشاغلی مثل فروشندگی در مغازه ها یا صندوق دار فروشگاه ها، میوه چینی، رستوران و کافی شاپ  کار در کمپ دانشگاه مشغول شوند و بعد از فارغ التحصیلی نیز از ویزای پسا تحصیل یا سابکلس برخوردار شوند. میانگین درآمد استرالیا حدود 20 تا 30 دلار می باشد.

کار دانشجویی در چین

در کشور چین شما باید به زبان چینی مسلط باشید و بتوانید برای خود کارفرما پیدا کنید تا پلیس به شما اجازه کار دانشجویی پاره وقت بدهد.

کار دانشجویی در آلمان

همانطور که می دانید در کشور آلمان تقریبا دانشگاه ها رایگان می باشد و شما می توانید از فول فاند استفاده کنید و دولت به شما اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته را خواهید داشت و حدود 450 تا 500 یورو درآمد در ماه خواهید داشت.

کار دانشجویی در آمریکا

در آمریکا ان دسته از دانشجویانی که ویزای F1  یا M1 را دارند می توانند هفته ایی حداکثر تا 20 ساعت کار کنند. حدودا بین ساعتی 7 تا 15 دلار به شما حقوق می دهند که هم می توانید در محیط کمپ دانشگاه کار کنید یا می توانید بیرون از دانشگاه نیز کار کنید. البته آموزش زبان فارسی به افراد ایرانی یکی از مشاغل خوب می باشد یا کار در مغازه و رستورانهای ایرانی. البته نگه داری از سالمندان و خردسالان در صورت داشتن سابقه هم می تواند درآمد خوبی داشته باشد.

کار دانشجویی در کانادا

همانطور که می دانید کانادا یکی از مقاصد اصلی دانشجویان ایرانی جهت اپلای کردن برای تحصیل در دانشگاه این کشور می باشد. دولت مرکزی کانادا به دانشجویان خارجی تا هفته ی 20 ساعت اجازه کار داده است که شما می توانید کار نیمه وقت داشته باشید. این کار نیمه وقت هم می تواند داخل مجموعه دانشگاه هم می تواند بصورت کار در فروشگاه و مغازه ها و .. باشد. البته بعلت وجود ایرانی ها فراوان در کانادا شما می تواند تدریس زبان انگلیسی، فارسی ،کارهای پژوهشی و معلم خصوصی را نیز داشته باشید.

 کلام آخر همانطور که ذکر شده حتی اگر شما به کشوری می روید که اجازه کار ندارید می توانید با راه اندازی یک صفحه اینستاگرام و بلاگری شروع به اخذ پذیرش برای دیگر دانشجویان ایرانی بکنید و هزینه های تحصیل خود را فراهم کنید. برای دریافت هرگونه اطلاعات پیرامون قوانین کار و پذیرش تحصیلی می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان موسسه برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.