ترکیه

آزمون آلس ترکیه

از آنجائیکه سیستم آموزشی ترکیه جزو معاهده بولونیا و بورسیه اراسموس می باشد و دانشجویان ایرانی می توانند از این مزایا و دهها مزایای دیگری که تحصیل در ترکیه را شامل می شود بهرمند بشوند و بتوانند بعد از فارغ التحصیلی در یکی از کشورهای اروپایی و آمریکایی کار کنند یا ادامه تحصیل بدهند. ضمنا ادامه تحصیل در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در این کشور هم مقرون به صرفه هست و هم آینده درخشانی در انتظار شما می باشد. متقاضیان گرامی برای ثبت نام در مقاطع تحصیلات تکمیلی یا عضویت بعنوان هیات علمی در دانشگاه های ترکیه و یا مهاجرت نیازمند قبولی در ازمون آلس  ALES و کسب نمره قبولی در این آزمون را دارند. البته اگر دانشجویی مدرک زبان  GERیا GMAT را داشته باشد می تواند با ارائه آن از این آزمون معاف بشود. در حقیقت آزمون آلس معادل این آزمون ها قرار گرفته است. برای آگاهی از آخرین اطلاعات این آزمون می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل بفرمایید تا از آخرین اطلاعات این آزمون و نحوه ثبت نام در دانشگاه های ترکیه مشاوره رایگان کسب نمایید.

آزمون آلس چیست؟

آزمون ALES  مخفف کلمهAcademic Personnel and Graduate Education Exam می باشد. در آزمون آلس 100سوال از داوطلب پرسیده می شود که 50 سوال از قسمت محاسبات و مهارت عددی(ریاضیات) و 50 سوال از قسمت عمومی و مکالمات(کلام شناسی ترکی استانبولی و انگلیسی) می باشد.

مدت زمان آزمون 150 دقیقه می باشد و گواهی قبولی آزمون به مدت 5 سال معتبر می باشد. اگر شما می خواهید در این آزمون قبول شوید باید به 70 سوال آزمون جواب درست بدهید. البته بعضی از دانشگاه ها نمره 55 را مورد پذیرش ملاک قرار می دهند و این بستگی به دانشگاه مورد اپلای شما  دارد. زمان ثبت نام آزمون متفاوت می باشد ولی عموما آزمون در مهر، آبان و ادریبشهت ماه برگزار می شود وبرای شرکت در آن محدودیتی ندارید. در گذشته این آزمون در ترکیه و قبرس برگزار می شد ولی چند سالی است با تصمیم وزارت علوم ترکیه این آزمون در ایران نیز برگزار می شود. برای گرفتن اطلاعات دقیقتر در مورد زمان ثبت نام و نحوه ثبت نام با مشاورین موسسه در ارتباط باشد. هزینه آزمون 200 لیر می باشد که البته بستگی به خدمات ممکن در مراکز مختلف متفاوت تر هم باشد. نتایج آزمون 4 تا 6 هفته بعد از آزمون بصورت انلاین برگزار می شود

ملزومات و قوانین شرکت در آزمون آلس

برای شرکت در این آزمون نباید ملزومات ممنوع شامل موبایل، دستگاه الکترونیک، لوازم اضافی اعم از دفترچه و … همراه داشته باشید

همراه داشتن موارد زیر الزامی هست

کارت ورودی آزمون: کلیه داوطلبان ازمون باید کارت ازمون را دریافت کرده که در این کارت مرکز آزمون سالن ازمون شماره صندلی و تصویر شما درج شده است.

پاسپورت یا شناسنامه عکس دار: حتما وحتما در روز آزمون شناسنامه یا پاسپورت معتبر خود را همراه داشته باشید.

منابع آزمون آلس

یکی از بزرگترین مشکلات آزمون آلس نبود منابع کافی برای آزمون می باشد. این آزمون فاقد بخش های مجزا و جداگانه می باشد و بیشتر منابع به تجزیه و تحلیل سوالات آزمون چند ساله گذشته پرداخته اند در هر صورت شما باید به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید تا بتوانید راحتر در این آزمون نتیجه بگیرید. برای بخش ریاضیات هم می توانید از کتب هندسه و ریاضیات کمک بگیرید. کلا این آزمون از کنکور ایران راحتر می باشد.

در پایان مقاله خوشحال هستیم شما را با آزمون آلس که آزمون وردی مقاطع تحصیلات تکملی به زبان ترکی استانبولی و یا عضویت در دانشگاه ترکیه چه بعنوان هیات علمی چه بعنوان کارمند آشنا کرده ایم برای دریافت هرگونه پاسخ به سوالتان می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل کنید و از مشاوره رایگان موسسه بهرمند بشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.