کانادا

دانشگاه دالهاوزی کانادا

دانشگاه دالهاوزی Dalhousie University  که به اختصار Dal گفته می شود یکی از دانشگاه های معتبر کشور کانادا می باشد که در استان نوا اسکوشیا کانادا وقع شده است و دارای سه پردیس مهم در شهر هالیفاکیس و پردیس دیگری در شهر بایبل هیل می باشد. این دانشگاه دارای پردیس و مرکز تحقیقاتی پزشکی مهمی در شهر سنت جان نیز می باشد. این دانشگاه دارای 4000 کورس و 180 رشته تحصیلی در 12 دانشکده حرفه ایی پیشرفته در مقاطع تحصیلی کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. در این دانشگاه از 113 کشور دنیا حدود 19 هزار دانشجو مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه با داشتن امکانات مناسب اعضای هیات علمی با جایگاه خاص اختصاص دهها بورسیه تحصیلی می تواند در کلیه مقاطع تحصیلی یکی از انتخاب مناسب برای متقاضیان تحصیل و اقامت در کانادا باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کانادا می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان موسسه بهرمند گردید.

مشخصات دانشگاه دالهاوزی

سال تاسیس دانشگاه1818
رتبه کشوری12
رتبه جهانی272
تعداد دانشجوبیست هزار نفر
نرخ پذیرش65%
رتبه جهانی در فارغ التحصیلی186
شهرهالیفاکس
نوع دانشگاهدولتی تحقیقاتی
مقاطع تحصیلیکارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری
سایت دانشگاهwww.dal.ca
رتبه در کانادابین 10 تا 12
رتبه در رنکینگQS265
رتبه در رنکینگ تایمز287
درامد صنعتی43
تحقیقات29.5
چشم انداز بین المللی59

تاریخچه دانشگاه دالهاوزی

این دانشگاه توسط جورج رمزی که فرماندار این استان بود تحت عنوان کالج غیر دینی در سال 1818 تاسیس شده است. منبع مالی این دانشگاه از حقوق گمرکی جمع آوری شده است. در مجموع با سرمایه اولیه ده هزار پوند این کالج تاسیس و شروع به فعالیت نموده است. این دانشگاه بر اساس اصول دانشگاه ادینبرگ یعنی جایی که گردهمایی تدریس و اصول آزادی مذهبی یا ملیتی شکل گرفته است تاسیس شده است. در نهایت در سال 1821 میلادی این دانشگاه بطور رسمی تحت قانون مشارکت 1821 تاسیس شده است و اولین کلاس رسمی آن در سال 1831 میلادی برگزار شده است و تا آن سال خیلی فعالیت نداشته است واز سال 1841 به بعد اختیارت وسیع دانشگاهی توسط فرماندار به دانشگاه اعطا شد و این دانشگاه در ردیف دانشگاه های ملی کانادا قرار گرفته است. دانشگاه دالهاوزی از تاریخ 1 اوریل 1997 به بعد و زمانیکه قوانین استانی ادغام این دانشگاه را با دانشگاه فنی تصویب کرد گسترش یافت و دانشکده های فنی مهندسی و کامپیوتر نیز به این دانشگاه اضافه شده است. از تاریخ 2012 دانشکده کالج کشاورزی استانی نیز به این دانشگاه اضافه شده است و دانشگاه دالهاوزی دارای دانشگاه کشوارزی نیز شده است.

 

پردیس دانشگاه دالهاوزی

پردیس ها

این دانشگاه دارای 3 پردیس اصلی در شهر هالیفاکس و پردیس کشاورزی در شهر بایبل هایل می باشد. پردیس هالیفاکس بعنوان پردیس اصلی و قدیمی دانشگاه محسوب می شود و بیشتر ساختمان های اصلی از جمله دانشکده ها مجموعه های ورزشی ساختمان کتابخانه در این پردیس واقع شده است. پردیس کارلتون که مخصوص ساختمان های پزشکی و بیمارستانی دانشگاه می باشد. ضمنا مرکز IWKبهداشت  که به افتخار ملکه انگلستان نام گذاری شده است در این پردیس واقع شده است. پردیس سکستون که در مرکز شهر واقع شده است بیشتر میزبان دانشگده های فنی مهندسی و نقشه کشی می باشد. سرانجام پردیس کشاورزی می باشد که در شهر بایبل هیل واقع شده است و آخرین کالج می باشد که به این دانشگاه اضافه شده است.

دانشکده های دانشگاه دالهاوزی

دانشکده های دانشگاه دالهاوزی

  1. دانشکده کشاورزی
  2. دانشکده معماری و نقشه کشی
  3. دانشکده هنر و علوم اجتماعی
  4. دانشکده علوم کامپیوتر
  5. دانشکده دندان پزشکی
  6. دانشکده مهندسی
  7. دانشکده مهندسی تحصیلات تکمیلی
  8. دانشکده پزشکی و سلامت
  9. دانشکده حقوق
  10. دانشکده مدیریت
  11. دانشکده آزاد و توسعه حرفه شغلی
  12. دانشکده علوم

دوره ها و رشته های تحصیلی دانشگاه دالهاوزی

دانشگاه دالهاوزی با داشتن تقریبا 20 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری در رشته ای مثل کشاورزی شیمی و گرایشات آن پزشکی دندانپزشکی داروسازی انواع گرایشات مهندسی روانشانسی حقوق جغرافیا زیست شناسی و محیط زیست یکی از دانشگاه های معتبر جهت ادامه تحصیل می باشد. در این دانشگاه از 115 دانشگاه دنیا در حدود 400 کورس تحصیلی و 180 رشته در مقاطع مختلف تحصیل می کنند. بطور کلی می توان گفت در این دانشگاه در هر رشته اییو هر مقطعی دانشجو تحصیل می کند. از مزیت های دیگر تحصیل در این دانشگاه نرخ جذب 60 درصدی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در محیط های کاری می باشد. این دانشگاه در رشته های پزشکی شهرت بالایی دارد و یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی می باشد.

نحوه پذیرش در دانشگاه دالهاوزی

  • برای اپلای در مقطع کارشناسی داشتن دیپلم 12 ساله
  • اخذ معدل بالای هفتاد درصد برای مقاطع کارشناسی و برای مقطع کارشناسی ارشد نمره GAP بالای 3.5 وبرای دکتری نمره GAP5 تا 4
  • نمره بالای 70 درصد زبان و درنظر گرفتن به اینکه که در رشته های مختلف ممکن است نمرات دروس مختلف را بررسی کنند تا حداکثر نمره ممکنه را آورده باشید.
  • برای مقاطع کارشناسی شهریه ها بین 15 تا 30 هزار دلار کانادا متغییر می باشد
  • شهریه در مطع کارشناسی ارشد حدود 14 هزار دلار بستگی به آموزش محور بودن یا پژوهش محور بودن می باشد
  • هزینه تحصیل در مقطع دکتری حدود ده هزار دلار می باشد
  • نمره زبان آیلتیس حداقل 7 تافل 95 PTE 65 MELAB 85 و یا CAEL  70
  • مدارک مورد نیاز مثل رزومه توصیه نامه انگیزه نامه ترجمه مدارک تحصیلی مدارک هویتی عکس پاسپورت برای متقاضیان دکتری حداقل دو نمونه پروپزال را آماده کنید. سپس با توجه زمان پذیرش دانشگاه فرمهای انلاین دانشگاه را پر کنید و درخواست بدهید .ضمنا می توانید از مشاورین موسسه بامااپلای نیز راهنمایی بگرید تا راحتتر و مطمنتر پذیرش تان آماده بشود.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه دالهاوزی

 

این دانشگاه مانند دیگر دانشگاه های کانادا انواع گوناگونی از بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی در نظر گرفته است. این بورسیه ها از فول فاند تا کمک هزینه های تحصیلی و پژوهشی را شامل می شود. از انجائیکه قوانین مربوط به بورسیه های تحصیلی سالانه تغییر می کنند می توانید برای دریافت آخرین اطلاعات بورسیه های تحصیلی با مشاورین موسسه تماس بگرید تا از مشاوره رایگان بهرمند شوید.

خوابگاه دانشگاه دانشگاه دالهاوزی

 

تعداد ده ساختمان در پردیس های دانشگاه بعنوان خوابگاه مورد استفاده دانشجویان قرار می گیرد. دانشگاه موظف نیست به دانشجویان خوابگاه بدهد ولی شانس گرفتن خوابگاه برای دانشجویان خارجی خیلی بالاست. بسته به هزینه شما می توانید از انواع خوابگاه یکنفره تا سوئیت و اتاقهای چند نفر استفاده کنید. خوابگاه این دانشگاه چون در پردیس ها واقع شده اند به رفت امد شما خیلی کمک می کنند و ضمنا نزدیک کتابخانه سلف دانشگاه و سالنهای ورزشی دانشگاه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.