روسیه

دانشگاه سن پترزبورگ روسیه

دانشگاه-سن-پترزبورگ-روسیه

دانشگاه سن پتروزبورگ روسیه (Saint Petersburg State University) تحت عنوان آکادمی و موسسه آموزشی عالی در ژانویه 1724 با فرمان پترکبیر تاسیس شده است تا محلی برای آموزش متخصصان آینده این کشور باشد. در هشتمین روز فوریه سال 1819 الکساندر اول طی فرمانی موسسه را به دانشگاه سن پتروزبورگ تغییر داد و در سال 1821 نام دانشگاه امپراتوری سن پتروزبورگ را به خود گرفت. سالانه تعداد زیادی دانشجوی ایرانی جهت تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دوره پادفک در این دانشگاه ثبت نام می کنند. موسسه با مااپلای با مشاوره تخصصی در زمینه تحصیل در کشور روسیه به شما متقاضی عزیز بهترین انتخاب را در زمینه تحصیل در کشور روسیه ارائه می دهد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه سن پتروزبورگ

دانشگاه سن پتروزبورگ مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد و در این دانشگاه امکان تحصیل در رشته های پزشکی وجود دارد. زبان تحصیل پزشکی در این دانشگاه زبان روسی می باشد. و طول دوره هم 6 سال می باشد. این دانشگاه یکی از سختگیرانه ترین دانشگاه روسیه در زمینه تحصیل در زمینه پزشکی می باشد.

آزمون وردی دانشگاه سن پتروزبورگ

طبق قوانین موجود دانشگاه سن پتروزبورگ برای ورود به این دانشگاه باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. نمرات بالای دروس زیست شناسی و شیمی
  2. داشتن مدرک زبان روسی B1
  3. نوشتن انگیزه نامه به زبان روسی

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سن پتروزبورگ

طول دوره تحصیل در دانشگاه سن پتروزبورگ 5 سال می باشد که این دوره مجزا از یکسال دوره پادفک می باشد. شرایط پذیرش در دانشگاه سن پتروزبورگ در رشته دندانپزشکی تقریبا مثل رشته پزشکی می باشد و هزینه های تحصیل نیز تقریبا یکسان می باشد.

انواع بورسیه های دانشگاه سن پتروزبورگ

در این دانشگاه بورسیه دولتی دانشگاه سن پتروزبورگ ارائه می شود که دانشجو شانس بورسیه کامل هزینه خود را دارد و اگر شما موفق به اخذ این بورسیه بشوید می توانید تمام هزینه های خود را از این بورسیه استفاده کنید. بطور کلی شانس گرفتن بورسیه دولتی خیلی پایین می باشد. بورسیه دوم بورسیه خود دانشگاه می باشد که اگر شما این بورسیه را دریافت کنید می توانید هزینه های جزیی زندگی و تحصیل تان را استفاده کنید

 

شرایط پذیرش پزشکی و دندانپزشکی  دانشگاه دولتی سن پتروزبورگ

 

 

 

·         نامه انگیزشی حداکثر 30 امتیاز

 

·         مدرک زبان روسی برای تحصیل به زبان روسی حداکثر 30 امتیاز

 

   مدرک ب دو زبان روسی -30 امتیاز

 

 مدرک المپیاد دانشگاه -25 امتیاز

 

·         مدرک ب 1 زبان روسی -20 امتیاز

 

·         مدارک دیگر زبان روسی از 10 تا 20 امتیاز

 

 

شرایط پذیرش پزشکی و دندانپزشکی  دانشگاه دولتی    سن پتروزبورگ

 

 

·         نامه انگیزشی حداکثر 30 امتیاز

 

·         مدرک زبان روسی برای تحصیل به انگلیسی حداکثر 30 امتیاز

 

TOEFL-Ibt 81

IELTS-6.5   30امتیاز              

Cambridge ESOL -B2

 

TOEFL-Ibt 61

IELTS-5                 امتیاز       20

Cambridge ESOL -B

 

·         تحصیلات قبلی به انگلیسی 20 تا 30 امتیاز

 

·         مدرک زبان انگلیسی 10 تا 20 امتیاز

شرایط پذیرش پزشکی و دندانپزشکی  دانشگاه دولتی سن پتروزبورگ

 

 

·         نامه انگیزشی حداکثر 40 امتیاز

 

IB DIPLOMA       30 امتیاز

A-LEVEL                         

 

·         نمرات دروس زیست و شیمی 18.5 به بالا 10 امتیاز

 

·         نمره بالای 60 در المپیاد 60 امتیاز

 

·         مدرک زبان دوم و کورس های انلاین از 5 تا 15 امتیاز

 

·         مدرک تحصیلی مرتبط بین 5 تا 15 امتیاز

دوره پادفک دانشگاه ملی سن پتروزبورگ

همانطور که اشاره شد تحصیل در دورهای پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه ملی سن پتروزبورگ به زبان روسی می باشد و دانشجو قبل از ورود به کورس اصلی باید آموزش زبان روسی و بعضی از دروس تخصصی به زبان روسی را که تحت عنوان دوره پادفک می باشد مطالعه کند. البته در این دانشگاه دروس زیست شناسی و شیمی نیز شامل دروس دوره پادفک می شود. از آنجائیکه دوره پادفک این دانشگاه از همه دانشگاه روسیه گرانتر می باشد شما می توانید این دوره در دیگر دانشگاه روسیه بگذرانید و سپس برای کورس اصلی وارد دانشگاه سن پتروزبورگ بشوید.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه سن پتروزبورگ

از انجائیکه دانشگاه سن پتروزبورگ یک دانشگاه جامع می باشد تقریبا تمام رشته ها در تمام مقطع در آن تدریس می شود. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی حدود 450 هزار روبل می باشد و در بقیه رشته ها بین 300 تا 500 هزار روبل می باشد. از آنجائیکه هزینه این دانشگاه سالانه تغییر می کند می توانید برای دریافت آخرین اطلاعات پیرامون شهریه دانشگاه با مشاورین موسسه بامااپلای تماس بگرید و از مشاوره رایگان موسسه بهرمند گردید.

 دوره کارشناسی دانشگاه سن پتروزبورگ

طول دوره کارشناسی در دانشگاه سن پتروزبورگ چهار سال می باشد و شهریه آن نیز بین 200 تا 300 هزار روبل می باشد که شما می توانید قسطی نیز پرداخت کنید. تقریبا تمام رشته های تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد.

دوره کارشناسی ارشد دانشگاه سن پتروزبورگ

طول دوره کارشناسی ارشد دانشگاه سن پتروزبورگ دو سال می باشد که از سال دوم دانشجو روی رساله خود مشغول به فعالیت می شود سپس با دفاع از رساله خود و قبول در آزمون جامع می تواند مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کند.

دوره دکتری دانشگاه سن پتروزبورگ

طول دوره دکتری در دانشگاه سن پتروزبورگ بین 3 الی 4 طول می کشد. در طول دوره دکتری بیشتر دانشجو متمرکز می شود به تحقیق بر روی رساله دکتری خود. البته در این مدت 4 تا 5 درس را هم باید سر کلاس برود و نمره قبولی کسب کند. در این دوره دانشجو بیشتر با استاد راهنمای خود در ارتباط می باشد و باید چندین مقاله در مجلات مختلف به چاپ برساند. بطور کلی دفاع رساله دکتر در روسیه به دو بخش تقسیم می شود در بخش اول که دفاع داخلی می باشد دانشجو با چاپ حداقل دو مقاله در مجلات داخلی کشور روسیه و با حضور داوران داخلی دانشگاه می تواند دفاع کند و مدرک دکتری داخلی به ایشان اعطا می شود. اما برای دریافت مدرک دکتری بین المللی باید از وزارت علوم روسیه نیز داورانی به جلسه دعوت می شوند و فیلم جلسه ارشیو می شود. البته که در جلسه دفاع بین المللی سختگیری های بیشتری نسبت به جلسه اول می باشد.

رشته های مهم دانشگاه سن پتروزبورگ

  1. ریاضیات
  2. انفورماتیک
  3. کامپیوتر و برنامه نویسی
  4. نرم افزار و سخت افزار
  5. فیزیک و گرایشات ان
  6. شیمی و گرایشات ان
  7. جغرافیا
  8. زمین شناسی
  9. روانشناسی
  10. حقوق
  11. زبان روسی
  12. فلسفه
  13. تاریخ
  14. هنر

مراکز مهم تحقیقاتی که دانشگاه سن پتروزبورگ عضو ان می باشد

  1. انجمن بین المللی دانشگاه ها
  2. انجمن دانشگاه های اروپا
  3. انجمن دانشگاه های رئیس جمهوری
  4. انجمن دانشگاه های اقیانوس ارام
  5. انجمن مدیریت صنعتی اروپا
  6. انجمن صنعت اروپا
  7. لیگ دانشگاه های بین المللی
  8. مرکز تحقیقاتی بیولوژی
  9. مرکز تحقیقات جغرافیا
  10. مرکز تحقیقات مدیریتی
  11. روابط بین المللی دانشگاه ها
  12. مرکز تحقیقاتی شیمی
  13. مرکز زبان شناسی
  14. مرکز تحقیقاتی فیزیک

خوابگاه دانشجویی دانشگاه سن پتروزبورگ

دانشکاه سن پتروزبورگ دارای چندین مجموعه خوابگاهی می باشد که در محله پونکت که خارج از شهر سن پتروزبورگ است واقع شده است. این خوابگاه تا شهر 40 50 کلیومتر فاصله دارند و با مترو با دانشگاه در ارتباط هستند. حدود یکساعت زمان می برد که از دانشگاه با مترو به دانشگاه برسید. در خوابگاه های دانشگاه 16 ساختمان وجود دارد و کیفیت ساختمان ها متفاوت می باشد که از اتاقهای مشترک تا اتاقهای کاملا مجزا طراحی شده است و شما نسبت به بودجه ان می توانید خوابگاه اجاره کنید. در این خوابگاه ها امکانتی مثل کتابخانه کافه رستوران سالنهای ورزشی فروشگاه شبانه روزی و درمانگاه مستقرشده است. البته در خود شهر هم چندین خوابگاه وجود دارد که فقط قدمت انها از ساختمانهای پونکت بیشتر می باشد و قدیمی تر می باشد.

سخن پایانی

شما متقاضی عزیز تحصیل در کشور روسیه می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه تحصیل در کشور روسیه با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان موسسه برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.