مجارستان

دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پچ در شهر پچ مجارستان واقع شده است. این دانشگاه در حقیقت قدیمی ترین دانشگاه مجارستان می باشد که در مجموع در 50 رشته تحصیلی به ارائه خدمات به دانشجویان می پردازد. این دانشگاه مقصد تحصیلی برای بسیاری از دانشجویان ایرانی می باشد که کشور مجارستان را برای رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی انتخاب کرده اند. در این دانشگاه سالانه حدود 2300 دانشجوی خارجی پذیرش و تحصیل می کنند و برنامه های این دانشگاه به گونه ایی طراحی شده است که دانشجو می تواند برای ادامه تحصیل به دیگر دانشگاه های اتحادیه اروپا نیز برود. دانشگاه پچ مجارستان یکی از 5 دانشگاه ها برتر مجارستان می باشد که بعنوان دانشگاه عالی نیز شناخته می شود. در این دانشگاه سالانه چندین پروژه بین المللی که معرف استاندارهای بالا دانشگاه می باشد در حال انجام می باشد. این دانشگاه دارای ده دانشکده و چندین مرکز بالینی می باشد که در حدود 3000 نفر در این مراکز مشغول به کار و تحقیق می باشند. در این دانشگاه بزرگترین مرکز آموزش دانشجویان پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی نیز می باشد که یکی از مراکز تربیت پزشکی در کشور مجارستان می باشد. شما متقاضی عزیز تحصیل در کشور مجارستان برای دریافت هرگونه مشاوره پیرامون تحصیل در کشور مجارستان می توانید با کارشناسان موسسه بامااپلای تماس و از مشاوره رایگان موسسه بهرمند شوید.

رتبه بندی دانشگاه پچ مجارستان

رتبه دانشگاه در مجارستان

رتبه QS

رتبه TIMES

4

746

934

امکانات رفاهی دانشگاه

این دانشگاه دارای ده خوابگاه در بهترین مناطق شهر پچ می باشند. این خوابگاه نزدیک ایستگاه های مترو مبله و اکثرا تازه ساز می باشند. در هر اتاق وسایل اولیه نیز می باشد که به دانشجو اختصاص داده می شود.هزینه این خوابگاه حدود 130 یورو می باشد. برای دریافت این خوابگاه ها باید زودتر اقدام کنید تا به مشکل نخورید. این خوابگاه یک تخته، دو تخته و 5 تخته می باشد.



اخذ بورسیه از دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پچ مجارستان ارائه دهنده یک برنامه برای بورسیه می باشد که بعنوان برنامه Stipendium Hungaricumمی باشد. متقاضیان محترم تحصیل در مجارستان برای دریافت این بورسیه باید فرمهای آنلاین این برنامه را پر کنند و برای مسئولان دانشگاه ارسال کنند تا در کمیته های مربوطه بررسی و نتایج آن اعلام شود.

جدول حمایتی بورسیه Stipendium Hungaricum

مقطع

کمک هزینه تحصیلی

کمک هزینه خوابگاه

کمک هزینه بیمه درمانی

کارشناسی

120 یورو در ماه

115 یورو در ماه

275 یورو در ماه

کارشناسی ارشد

120 یورو در ماه

115 یورو در ماه

275 یورو در ماه

دکتری

390 تا 500 یورو در ماه

115 یورو در ماه

275 یورو در ماه

سایر بورسیه های دانشگاه عبارتند از:

  1. برنامه بورسیه تحصیلی برای جوانان مسیحی
  2. بورسیه تحصیلی Diaspora
  3. بورسیه تحصیلی دوجانبه دولتی مجارستان

 

سیستم تدریس در دانشگاه پچ مجارستان

با اجرای موفق سیستم بولونیا دانشجویان خارجی می توانند یکسال در این دانشگاه تحصیل داشته باشند و سپس به دیگر دانشگاه طراز اول اروپا مهاجرت کنند. در این دانشگاه دوره لیسانس 3 ساله، کارشناسی ارشد دو ساله و دکتری بین 3 تا 5 سال ادامه دارد.

10 دانشکده دانشگاه پچ عبارتند از:

  1. آموزش و توسعه منطقه ایی
  2. دانشکده تجارت و اقتصاد
  3. دانشکده داروسازی
  4. دانشکده بهداشت
  5. دانشکده علوم انسانی
  6. دانشکده حقوق
  7. دانشکده پزشکی
  8. دانشکده علوم و فن آوری اطلاعات
  9. دانشکده علوم فرهنگی
  10. دانشکده موسیقی

معرفی دانشگده فنی مهندسی و فن آوری اطلاعات

دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه در سال 1970 میلادی و با نام دانشکده فنی پولاک میهالی افتتاح شده است. در حال حاضر این دانشگاه با 3 هزار دانشجو دارای یکی از بیشترین تعداد دانشجوی فنی مهندسی در مجارستان در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد.

 دانشکده علوم بهداشت

این دانشکده یکی از جوانترین دانشکده های دانشگاه پچ می باشد که از سال 1999میلادی شروع به فعالیت کرده است. در این دانشکده بعضی از دورهای BSC  تدریس می شود. در حال حاضر این مجموعه یکی از ده واحد مستقل در میان 10 دانشکده پچ می باشد.

دانشکده موسیقی

یکی از مهمترین دانشکده های موسیقی و هنرهای تجسمی در کشور مجارستان می باشد. این دانشکده در 1996 میلادی تاسیس شده است. در این دانشکده بزرگان موسیقی مجارستان دور هم جمع شده اند و توانسته اند یکی از بهترین دانشکده موسیقی و هنرهای زیبا را در این دانشگاه دایر کرده باشند.

دانشکده علوم دانشگاه پچ

این دانشکده از شش موسسه تشکیل شده اند که در رشته های علوم طبیعی علوم رایانه و ورزش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود. در این دانشکده در مقاطع دکتری در رشته های شیمی، جغرافیا، فیزیک و زیست شناسی تدریس می شود. این دانشکده دارای بهترین امکانات آزمایشگاهی و امکانات رایانه ایی می باشد.

دانشکده بازرگانی و اقتصاد

این دانشکده در سال 1970 میلادی تاسیس شده است و دومین مرکز قدیمی در زمینه اقتصاد می باشد. در این دانشکده 3 هزار دانشجو در رشته های اقتصاد، بازرگانی و مدیریت در مقاطع مختلف تحصیل می کنند .

تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه پچ مجارستان

کالج پچ:

شما با اخذ پذیرش از این کالج می توانید در دورهای پیش پزشکی یا همان پری مدیکال و دورهای زبان دانشگاه شرکت کنید

پزشکی

طول دوره 12 ترم می باشد که به دو بخش پیش بالینی که شامل گذراندن دورس پایه می باشد و تحصیلات بالینی که شامل دورهای تمرینی در بیمارستان می باشد.

  1. تدریس زبان انگلیسی
  2. شروع دوره مهر ماه
  3. شهریه حدود 8000 یورو

کلا تحصیل پزشکی به دو بخش پیش بالینی که شامل گذراندن دورس پایه می باشد و تحصیلات بالینی که شامل دورهای تمرینی در بیمارستان می باشد

دندان پزشکی

طول دوره 5 سال که در 3 سال اول دانشجو تحصیلات پایه را مطالعه می کند و در دوسال بعدی تحصیلات عملی در بیمارستان را مشغول می شود

  • زبان تدریس انگلیسی
  • شروع سال تحصیلی سپتامبر
  • هزینه هر ترم 9000 یورو

دارو سازی

طول دوره سال 5 سال که بعد از سال سوم تحصیل شما در لابراتوار هم شروع می شود

  • زبان تدریس انگلیسی
  • شروع تحصیلی مهر ماه
  • هزینه تحصیل برای هر ترم 5000 یورو

مزایایی تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان

  • تحصیل در شهری با قدمت بالا
  • کیفیت بالای آموزشی
  • تنوع برنامه های ارائه شده در دانشکده های مختلف
  • هزینه تحصیل مناسب
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی مجاری آلمانی
  • امکان استفاده از انواع بورسیه های مختلف

پذیرش دانشگاه پچ مجارستان

برای اخذ پذیرش از دانشگاه باید از طریق وب سایت دانشگاه بصورت انلاین اقدام کنید و فرمهای ان را پر کنید تا در کمیته پذیرش دانشگاه مطرح شود. ضمنا می توانید از مشاورین موسسه بامااپلای نیز برای اخذ پذیرش کمک بگرید.

قبل از پذیرش از دانشگاه مدارک زیر را آماده کنید:

  1. ترجمه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  2. رزومه
  3. فرم های تکمیل شده همراه عکس
  4. مدرک زبان معتبر
  5. رسید پرداخت هزینه دانشگاه
  6. گواهی پزشکی
  7. کپی صحات گذرنامه

انواع آزمون های زبان مورد تایید دانشگاه

مدرک تافل

  1. مقطع کارشناسی 60 تا 80
  2. مقطع کارشناسی ارشد 70 تا 90
  3. مقطع دکتری 70 تا 90

مدرک آیلتس

  1. مقطع کارشناسی 5 تا 6
  2. مقطع کارشناسی ارشد 5.5 تا 6.5
  3. مقطع دکتری 5.5. تا 6.5

آزمون ورودی دانشگاه

برای ورود به مقاطع و رشته های مختلف دانشگاه هر دپارتمان آزمون وردوی مشخصی را از شما متقاضی عزیز می گیرد که ممکن است ازمون  کتبی شفاهی یا بصورت انلاین باشد

شهریه دانشگاه

شهریه دانشگاه ارتباط مستقیم با انتخاب رشته مقطع تحصیلی و و استفاده از انواع بورسیه های دانشگاه دارد. . کلا هزینه تحصیل بین 2200 تا 6000 یورو متفاوت می باشد. برای دریافت هرگونه مشاوره برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان می توانید با موسسه بامااپلای تماس و از مشاوره رایگان موسسه بهرمند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.