چین

دانشگاه پکینگ چین

دانشگاه پکینگ  PEKING UNIVERSITY اولین دانشگاه ملی چین می باشد که به اختصار PKU گفته می شود که یکی از بزرگترین مراکز علمی کشور چین می باشد که در شهر پکن واقع شده است. نام این دانشگاه پکن می باشد اما نام انگلیسی آن نام قدیمی پکن به زبان انگلیسی می باشد. ضمنا این دانشگاه عضو انجمنC9 نیز می باشد. این انجمن در حقیقت 9 دانشگاه بزرگ و برتر چین می باشند که برای کمک به دولت چین جهت ارتقاء و پیشرفت چین تشکیل شده است. این دانشگاه دارای بزرگترین کتابخانه آسیا با بیش از 4.5 میلیون کتاب می باشد.

دانشگاه پکینگ  

دانشگاه پکینگ در سال 1898 در شهر پکن تاسیس شده است. این دانشگاه از زمان تاسیس تا کنون به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین دانشگاه ها و مراکز علمی  کشور چین با مساحت تقریبی 274 هکتار که در ابتدا با نام امپریال پکینگ شناخته می شود و از سال 1912 با این نام شناخته می شود. باتوجه به سیاست دولت چین مبنی برارتقاء دانشگاه های چین و رساندن این دانشگاه به سطح اول جهان دانشگاه پزشکی پکن با این دانشگاه ادغام شد و باعث بزرگتر شدن و کامل شدن این دانشگاه شده است.

اخذ پذیرش از دانشگاه پکینگ  

دانشگاه پکینگ  یکی از بزرگترین دانشگاه های آسیاست که بسیاری از دانشجویان آسیایی وافریقایی تمایل دارند در این دانشگاه مشغول به تحصیل بشوند. سال تحصیلی در این دانشگاه دو ترم بهار و پاییز می باشد و دارای دو تعطیلات تابستانی وزمستانی می باشد.تعطیلات تابستانی 4 هفته ایی و تعطیلات زمستانی 8 هفته ایی می باشد. این دانشگاه در بیشتر رشته های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دارند. زمان پذیرش این دانشگاه ماه دسامبر و ژانویه می باشد که شما متقاضی عزیز باید مدارکتان به دانشگاه ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی

  1. کپی نمرات مدرک HSK
  2. دو توصیه نامه از مشاورین مدرسه
  3. انگیزه نامه
  4. ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات به همراه تاییدات به زبان انگلیسی
  5. مدارک مرتباط به رشته مورد نظر
  6. پاسپورت
  7. عکس

برای اخذ پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باید مدارک زیر را هم برای دانشگاه ارسال کنید

  1. تمکیل اپلیکشن فرم
  2. ترجمه ریز نمرات مقاطع قبلی
  3. انگیزه نامه حداقل 2000 لغتی
  4. مدرک زبان برای مدرک تافل حداقل نمره 100 می باشد و حداقل نمره GRE باید 315 باشد. دانشجویانی که قصد ارائه مدرک زبان چینی را دارند باید سطح 6 و حداقل نمره 200 و نمره رایتینگ 65 را در کل را بدست بیاورند. اما در رشته علوم انسانی حداقل نمره باید 210 باشد.

رتبه دانشگاه پکینگ  

این دانشگاه بر اساس رتبه بندی QS  در سال 2023 در رتبه 24 قرار گرفته است و بر اساس رنکینگ تایمز در رتبه بندی 26 قرار گرفته است. در مجموع این دانشگاه مثلا درشته زبان در رتبه 9 جهانی قرار گرفته است و در بیشتر رشته های رتبه های بین 20 تا 50 را بدست اورده است. این دانشگاه جزو 5 دانشگاه برتر آسیا در مجموع رتبه بندی قرار گرفته است که همین نکته باعث جذب بیشتر دانشجوی خارجی می باشد.

دانشکده دانشگاه پکینگ  

لیست دانشکده دانشگاه عبارتند از:

  1. دانشکده هنر
  2. دانشکده حقوق
  3. دانشکده مهندسی
  4. اکادمی مطالعات بین رشته ایی پیشرفته
  5. موسسه نجوم و اختر کاولی
  6. دانشکده علوم و محیط زیست
  7. دانشکده علوم شهری و محیط زیست
  8. موسسه تحقیقات جمعیت
  9. دانشکده مارکسیسم
  10. موسسه تحقیقات اقیانوس
  11. دانشکده نرم افزار
  12. دانشکده مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتر
  13. دانشکده تحصیلات تکمیلی
  14. دپارتمان زبان و ادبیات چینی
  15. دانشکده چینی بعنوان زبان دوم
  16. موسسه کامپیوتر وفناوری
  17. دپارتمان مدیریت فناوری و علوم کامپیوتر
  18. دپارتمان مدیریت اطلاعات
  19. پژوهشگاه علوم اجتماعی
  20. دانشکده زبان خارجی
  21. دپارتمان تاریخ

هزینه تحصیل در دانشگاه پکینگ  

هزینه تحصیل در این دانشگاه خیلی گران نمی باشد وتقریبا مقرون به صرفه می باشد. اما نکته مهم علاوه بر شهریه دانشگاه شما باید هزینه زندگی حمل و نقل و خوراک را در نظر بگرید چون کلا پکن شهر گرانی می باشد. اگر شما از بورسیه دانشگاه استفاده می کنید هزینه دانشگاه برای شما رایگان خواهد بود.

انواع بورسیه های دانشگاه پکینگ  

  • بورسیه تحصیلی دولت چین
  • بورسیه شهریه
  • بورسیه موسسه کنفوسیوس

برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون بورسیه دولت چین و دانشگاه های اینجا را کلیک کنید.

امکانات و خوابگاه های دانشگاه پکینگ  

در این دانشگاه یکی از بهترین خوابگاه های دانشگاهی چین بنام شائو یوان قرار گرفته است. شما باید حتما در زمان مقرر از دانشگاه فارغ التحصیل بشوید تا بتوانید در این خوابگاه سکونت داشته باشید. اگر مدت زمان تحصیل شما بیش از حد مجاز طول کشید باید خوابگاه را تحویل بدهید . در مجارت دانشگاه نیز کلی اپارتمان کوچک برای اجاره موجود می باشد که شما میتوانید از این اپارتمان استفاده کنید. در پردیس دانشکاه امکانات رفاهی مثل رستوران، کافی شاپ، سالنهای ورزشی و استخر، لباسشویی، کتاب فروشی و فروشگاه دائر شده اند و شما کمتر نیاز دارید برای تهیه امکانات به خارج از پردیس بروید.

تحصیل پزشکی و شرایط ان در دانشگاه پکینگ  

دانشگاه پکینگ  دارای دانشکده علوم بهداشت که رشته علوم پزشکی در ان قرار گرفته اند. این دانشگاه دارای 12 بخش آموزشی و 8 بیمارستان می باشند و رشته های علوم پایه پزشکی، پزشکی بالینی، داروسازی، بهداشت، دندانپزشکی و پرستاری ارائه می شود. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی حدود 6 سال زمان می برد. برای تحصیل پزشکی ودندانپزشکی شما نیاز دارید تمکن مالی 70000 دلاری شما به دانشگاه ثابت شود. ضمنا دوره پری مدیکال نیز در این دانشگاه برگزار می شود.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش پزشکی دندان پزشکی وداروسازی در دانشگاه پکینگ عبارتند از:

  1. عکس
  2. پاسپورت
  3. گواهی سلامت پزشکی
  4. اثبات تمکن مالی 70000 دلاری
  5. مدرک زبان چینیHSK با سطح 5 یا بالاتر
  6. ترجمه مدرک دیپلم بهمراه ریز نمرات ان
  7. اپلیکیش فی حدود 150 دلار

در این مقاله شما متقاضی عزیز تحصیل چین با یکی دیگر از دانشگاه های این کشور آشنا شده اید. اگر تمایل دارید برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به چین بروید می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان بهرمند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.