روسیه

مدرک زبان A2 روسی چیست ؟

The Test of Russian as a Foreign Language که به اختصار تورفل گفته می شود مختص متقاضیانی می باشد که می خواهند درکشور روسیه مشغول به تحصیل، کار یا زندگی بشوند. این آزمون توسط وزارت علوم روسیه طراحی شده است و دارای شش سطح می باشد. این آزمون از سال 1995 با همکاری موسسه پوشکین، دانشگاه رودن، دانشگاه لمونسوف و دانشگاه سن پترزبورگ برگزار می شود.البته گاهی اوقات این دوره ها در دانشگاه های دیگر کشورها هم برگزار می شود.

بطور کلی سطوح یادگیری زبان به شش سطح C2 ،C1 ،B2 ،B1 ،A2 ،A1  تقسیم می شود. سطح A1 به یادگیری مقدماتی خواندن و نوشتن زبان می پردازد. سطح A2 به یادگیری پایه زبان می پردازد و تا حدودی به دانشجوی گرامر را نیز یاد می دهند. مدرک  A1 برای شروع تحصیل در دوره مقدماتی دانشگاه های روسیه کاربرد دارد و مدرک A2 برای تحصیلات عالی لازم می باشد. بقیه سطوح نیز برای افرادی که تخصصی می خواهند زبان روسی بخوانند کاربرد دارد مثل مترجمین. بعد از بخشنامه وزارت بهداشت و ملزم کردن دانشجویان ایرانی به اخذ مدرک A2 این مدرک مورد توجه متقاضیان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی قرار گرفته است.

انواع سطوح مدرک تورفل

  1. مدرک A1 که سطح مقدماتی زبان روسی می باشد و حداقل به 60 تا 80 ساعت آموزش زبان روسی نیارمند هستید.
  2. مدرک A2 که به سطح زبان پایه هم گفته می شود به حداقل 160 تا 200 ساعت آموزش زبان روسی نیازمند می باشید.
  3. سرتیفیکیت B1 به حدود 400 تا 480 ساعت تدریس و آموزش زبان روسی نیازمند می باشید.
  4. سرتیفیکیت B2 به افرادی داده می شود که زبان روسی مسلط باشند. حداقل زمان آن هم 560 تا 680 ساعت می باشد.
  5. سرتیفیکیت C1به افرادی داده می شود که بتواند متون زبان روسی را از زبان روسی به زبان روسی ترجمه کنند. حداقل زمان ممکن 960 تا 1200 ساعت آموزش می باشد.
  6. سرتیفیکیت C2به افرادی داده می شود که زبان روسی را مثل زبان مادری صحبت کنند و تسلط همه جانبه روی زبان روسی داشته باشند.

مدرک زبان A2 شامل چه قسمتهای می شود

  1. گرامر زبان روسی
  2. خواندن
  3. نوشتن
  4. شنوایی
  5. صحبت کردن

مدرک زبان A2 روسی کجا لازم است و در کدام دانشگاه برگزار می شود

این مدرک از سال 2021 که وزارت بهداشت ایران بخشنامه را مصوب کرد که دانشجویان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی قبل از ورود به کورس اصلی باید مدرک زبان A2  روسی را بگذرانند اخذ این مدرک برای دانشجویان ایرانی مهم و حیاتی شده است. اگر دانشجویان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بعد ار اخذ مدرک تحصیلی ابتدا باید مدرک زبان A2 را ارائه بدهند تا بعدا بقیه مدارکشان تایید بشود. آزمون A2 در 14 دانشگاه روسیه و چندین دانشگاه در ایران برگزار می شود که شما می توانید همزمان با دوره پادفک این آزمون را نیز برگزار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.