کانادا

دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو یکی از دانشگاه های برتر کشور کانادا می باشد. این دانشگاه در شهر واترلو در استان آنتاریو واقع شده است. این دانشگاه در سال 1957 با تعداد 80 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرده است. پردیس اصلی دانشگاه در شهر واترلو با مساحتی در حدود 400 هکتار به سه بخش اصلی بنام های پردیس شمالی، پردیس جنوبی و پردیس شمال غربی تقسیم می شوند. پردیس جنوبی محل استقرار ساختمان های آموزشی می باشد. پردیس شمالی مخصوص ساختمان های تحقیقاتی و مراکز فناوری می باشد و پردیس شمال غربی مزارع کشاورزی و ساختمانهای محیط زیست می باشد. دانشگاه واترلو یکی از اعضای گروه تحقیقاتی کانادا موسوم به U15 است که در 6 دانشکده و تعدادی موسسه آموزشی وابسته به برنامه آموزشی به دانشجویان ارائه می دهند. برای دریافت آخرین اطلاعات پیرامون تحصیل در کشور کانادا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فنی مهندسی می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید.

در این دانشگاه حدود 45 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی موفق به اخذ پذیرش از این دانشگاه شده اند. طبق آمار این دانشگاه حدود 20 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی و حدود 40 درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشجو بین المللی هستند. همچنین بالغ بر 200 هزار فارغ التحصیل این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار جهانی شده اند.

یکی از وِیژگیهای ممتاز این دانشگاه تاکید بر آموزش تجربی محور و کارآفرینی و نوآوری در دنیا علوم و دانش می باشد. این دانشگاه بعنوان یکی از مراکز مهم کارآفرینی در کشور کانادا مطرح می باشد. استاندارهای لازمه جهت کمیت و کیفیت آموزشی در این دانشگاه رعایت می شود. در این راستا این دانشگاه پلی میان علم و صنعت ایجاد کرده است تا شما بعنوان یک محصل فقط مشغول تحصیل نباشید و با استفاده از تجربه علم را به خدمت صنعت در بیاورید.

شهر واترلو

شهر واترلو بعلت قرار گرفتن فاصله یکساعته بین شهر تورنتو و شهرهمیلتون در موقعیت بسیار عالی قرار گرفته است. شهر کوچک واترلو بعلت نزدیکی به شهر کیچز به شهر دو قلو نیز معروف شده است. یکی از مزیت های تحصیل در دانشگاه واترلو کوچک بودن شهر واترلو و هزینه نسبت کم زندگی در این شهر و نزدیکی این شهر به شهرهای تورنتو و همیلتون می باشد.

نحوه پذیرش از دانشگاه واترلو

بعلت معروفیت این دانشگاه شما متقاضی عزیز باید برای اپلای در این دانشگاه با دقت مدارک و مستندات خود را آماده کنید و در سایت دانشگاه در زمان اعلامی بارگزاری نمایید. تقریبا سالانه هزاران نفر برای پذیرش در این دانشگاه اپلیکیشن فرم ارسال می کنند و واحد پذیرش بین الملل دانشگاه با بررسی این درخواست ها بهترین افراد پذیرش اعطا می کند.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش

  • ترجمه مدارک قبلی دانشگاهی
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • پرویزال در صورت نیاز
  • تمکن مالی
  • عکس و تصویر پاسپورت
  • سو پیشنه
  • مدرک زبان

در مورد مدرک زبان باید توضیح داده شود اگر شما در کشور انگلیسی زبان بدنیا آمده باشید یا چهارسال آخر تحصیل تان به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشید دیگر نیاز به مدرک زبان ندارید ولی اگر اینطور نباشد باید یکی از مدارک ذیل را ارائه کنید.

مدرک CAEL با حداقل نمره 70 که در هیچ بخشی نمره کمتر از 60 نگرفته باشید// مدرک تافل با حداقل نمره 90// مدرک ایلتیس با حداقل نمره 6.5 که در هیچ یک از مهارتها کمتر از شش نمره نداشته باشید. // مدرک PET با حداقل نمره 65// مدرک EFAS با کسب نمره 75 درصد کل نمره//

رشته های دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو با داشتن 6 دانشکده و 100 برنامه آموزشی یکی از بزرگترین مراکز علمی کشور کانادا می باشد. دانشکده ها این دانشگاه رشته های ذیل را ارائه می دهند:

دانشکده علوم بهداشتی وکاربردی: رشته های این دانشکده عبارتند از: مطالعات بهداشتی، حرکت شناسی، سلامت عمومی، مطالعات تفریحی، اوقات فراغت، گردشگری، توریسم و سلامت ارائه می شود.

دانشکده هنر: حسابداری و مدیریت مالی، مردم شناسی، مدیریت، اقتصاد، انگلیسی، هنرهای زیبا، حقوق، زبان، فلسفه، علوم سیاسی، روانشناسی، تئاتر، مطالعات مذهبی، مددکاری اجتماعی، موسیقی، هنرهای زیبا، گرافیست و طراحی، نقاشی، سینما، تاریخ، هنرهای دیجتال، آلمانی، اسپانیایی، فرانسه.

دانشکده مهندسی: در این دانشکده رشته های معماری، مهندسی پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی محیط زیست، نانو، نرم افزار، سخت افزار، مکاترونیک، مهندسی زمین شناسی و استخراج، مهندسی طراحی سیستم ها ارائه می شود.

دانشکده محیط زیست: رشته های تخصصی در این زمینه شامل مهندسی محیط زیست، محیط و تجارت، محیط زیست و منابع پایدار، جغرافیا، سنجش از راه دور، جی ای اس، نقشه برداری، کارتوگرافی، جغرافیا طبیعی، اقیانوس شناسی، توسعه بین الملل و توسعه انسانی را شامل می شود.

دانشکده ریاضیات: ریاضیات کاربردی، امار، مدیریت بازرگانی و علوم کامپیوتر، ریاضیات، بهینه سازی، ریاضیات محاسباتی، ریاضیات محض، مدیریت دادها، فیزیک، امور مالی، اقتصاد را شامل می شود.

دانشکده علوم: در این دانشکده رشته های مثل بیوشمی، زیست شناسی، علوم پزشکی، حسابداری، علوم شیمی، علوم زمین، علوم فیزیک، علوم نانو، مواد، علوم تجارت، هواپیمایی فیزیک،  نجوم، علوم زیستی، روانشناسی، حسابداری، شیمی دارویی، داروسازی و بینایی سنجی را شامل می شود.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه واترلو

رشته

شهریه سال اول

شهریه سال دوم به بعد

دانشکده هنر و محیط زیست

42-46 هزار دلار کانادا

32-46 هزار دلار کانادا

دانشکده فنی

56-62 هزار دلار کانادا

52-64 هزار دلار کانادا

دانشکده ریاضی

34-54 هزار دلار کانادا

34-50 هزار دلار کانادا

دانشکده علوم

45 هزار دلار کانادا

42-45 هزار دلار کانادا

دارو سازی

50-63 هزار دلار کانادا

54-65 هزار دلار کانادا

معماری

44-62 هزار دلار کانادا

44-58 هزار دلار کانادا

علوم کامپوتر و تجارت

42-48 هزار دلار کانادا

42-44 هزار دلار کانادا

حسابداری و مدیریت مالی

42-46 هزار دلار کانادا

42-44 هزار دلار کانادا

تجارت جهانی و مدیریت دیجیتال

40-64 هزار دلار کانادا

40-50 هزار دلار کانادا

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

هزینه تحصیل در این مقاطع بستگی به رشته شما و مقطع شما بین سالی 7500 تا 15000 هزار دلار متغییر می باشد. رشته های مهندسی هزینه بیشتری دریافت می کنند. رشته های ارشد بجز مهندسی هزینه در حدود 7000 تا 12000 هزار دلار دریافت می کنند  و برای رشته های مهندسی بین 15000 تا 22000 هزار دلار شهریه دریافت می کنند. هزینه شهریه دکتری 7400 هزار دلار می باشد.



رنکینگ دانشگاه واترلو

رنکینگ این دانشگاه بر اساس رتبه بندی امیز 154 می باشد و بر اساس رتبه بندی QS رتبه بندی این دانشگاه 134 می باشد.

 

بورسیه دانشگاه واترلو

در این دانشگاه هم بورسیه های دولتی کانادا هم برخی از بورسیه های خود دانشگاه به دانشجویان ارائه می شود این بورسیه های عبارتند از:

  1. بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی
  2. بورسیه تحصیلی PRESIDENT
  3. بورسیه تحصیلی لیاقت

خوابگاه دانشجویی

این دانشگاه در پردیس خود 4 خوابگاه برای دانشجویان مهیا کرده است که دانشجویان بنا بر سلیقه و توانایی مالی خود می توانند خوابگاه در نظر بگریند این اتاقها از سوئیت های تک نفره تا اتاقهای 4 نفر با امکانات مناسب تدارک دیده شده اند. جدا بر این شما می توانید بیرون کمپ دانشگاه نیز با قیمت مناسب یک اپارتمان برای خود اجاره کنید. در این دانشگاه چندین رستوران بین المللی، سالنهای ورزشی، کافی شاپ، کتابخانه بین المللی، فروشگاه نیز آماده سوریس می باشد. در پایان برای دریافت آخرین اطلاعات پیرامون تحصیل در کشور کانادا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فنی مهندسی می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.