مهاجرت

چگونه برای پست داک باید اپلای کنیم؟

نویسنده در این مقاله سعی دارد پوزیشن پست داک و نحوه اپلای کردن برای این پوزیشن را مورد بررسی قرار دهد تا شما متقاضی عزیز در صورت تمایل بتوانید از این فرصت استثنایی استفاده کنید. برای پاسخ به سوالات تان می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان این موسسه جهت مشاوره برخودار شوید.

پسا دکتری یا پست دکتری چیست و چگونه باید اقدام کنیم

هنگامی که بسیاری از افراد در مقطع دکتری فارغ التحصیل می شوند می توانند از طریق فرصت پسا دکتری دست به مهاجرت تحصیلی بزنند. البته بسیاری از افراد هم برای دکتری دوم اقدام می کنند ولی بسیاری از متقاضیان عزیز فکر می کنند اقدام برای دکتری دوم هدردادن وقت و هزینه می باشد و مناسب ترین روش اقدام برای پست داک می باشد. در این دوره دانشجو زیر نظر استاد راهنمای مشخص اقدام به تحقیق روی موضوع خاص می کند و نتایج آن را در مقالات معتبر منتشر می کنند. دوره پست داک حدود 5 سال زمان می برد و در این مدت دانشجو می تواند از دانشگاه نیزحقوق دریافت کند که خود انگیزه لازمه جهت اپلای کردن در این زمینه می باشد.

برای اخذ پذیرش پست داک چه شرایطی باید داشته باشیم

  • رشته دکتری شما باید مرتبط با موضوع درخواستی شما باشد
  • جدید بودن و نوآوری و تجاری بودن موضوع تحقیق باید در نظر گرفته شود
  • داشتن حداقل دو مقاله با موضوع درخواستی
  • پذیرش و تایید نهایی استاد راهنما
  • پذیرش و تایید نهایی توسط دانشکده و دانشگاه و همچنین عقد قرارداد کاری برای پرداخت حقوق
  • نباید بیشتر از 5 سال از مدت فارغ التحصیلی شما در مقطع دکتری گذشته باشد
  • اخذ ویزای کشور مقصد

چگونه باید برای مقطع پست داک اقدام کنیم

اگر می خواهید برای مقطع پست داک اقدام کنید باید در نظر بگرید دانشگاه  ها و موسسات روشهای متفاوتی برای جذب متقاضی جهت پست داک دارند در بعضی از دانشگاه ها و موسسات الویت های خود را در سامانه اینترنتی دانشگاه قرار می دهند و در بسیاری از دانشگاه ها اساتید الویت های تحقیق را در روی صفحه اینترنتی خود می گذارند در بعضی  دانشگاه به اساتید بودجه های خاصی را می دهند که بر اساس ان دانشجو را بتواند پذیرش کند پس می توانید با استاد نیز مستقیما مکاتبه کنید. در ادامه بعضی از نکات مهم جهت اپالای در مقطع چست داک را خدمتان می گویم.

  1. ابتدا باید مرکز تحقیقاتی، موسسه یا دانشگاه مورد نظر را پیدا کنیم که استاد راهنما این دانشگاه پروپزال شما را تایید و دانشگاه هم فاند را قبول کند
  2. ارائه مدرک زبان
  3. انتخاب دانشگاهی که الویت تحقیقات اش موضوع شما باشد
  4. شما نباید کارمند رسمی نهاد یا مرکز دولتی باشید
  5. متقاضی باید دارای رزومه قوی باشد که نشان دهنده توانایی شما جهت انجام پروژه باشد
  6. توصیه نامه
  7. انگیزه نامه
  8. ترجمه مدارک قبلی دانشگاهی
  9. آماده کردن مدارک مورد نیاز سفارت جهت اخذ ویزا شامل عکس تمکن مالی مصاحبه و …

در مجموعه انتخاب کشور، دانشگاه، استاد راهنما و موضوع تحقیق از مهمترین گام ها برای پذیرش در مقطع پست داک می باشد برای نیل به این موضوع باید در گام نخست موضوع تحقیقی خود را انتخاب کنید و یک پروپزال در حد 5 صفحه به زبان انگلیسی روان به همراه رزومه خود در حد یک صفحه آماده کنید و سپس می توانید با مشاوره گرفتن از موسسه بامااپلای آخرین فرصتهای تحقیقاتی در زمینه تحصیل در مقطع پست داک را مطلع و از مشاورین رایگان موسسه بهرمند بشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.