روسیه

انواع بورسیه های تحصیلی در کشور روسیه

امروزه یکی از مقاصد تحصیل در خارج از کشور برای متقاضیان ایرانی کشور روسیه می باشد. اما شاید شما متقاضی عزیز ندانید که کشور روسیه به دانشجویان خارجی کلی فاند و بورسیه هم می دهد تا شما بتوانید از انواع این فاندها و بورسیه ها استفاده کنید. این بورسیه ها شامل کمک هزینه های تحصیلی، کمک خوابگاه، هزینه زندگی، خوراک و حتی حقوق ثابت نیز می باشد که شما می توانید با اخذ این بورسیه ها به تحصیل رایگان در این کشور بپردازید. امروزه سیاست آموزشی دولت روسیه بر مبنای جذب دانشجوی بین المللی خصوصا از کشورهای اسیایی شکل گرفته است. جالب است بدانید حدود 15 دانشگاه روسیه در رنکینگ QS زیر رتبه 400 قرار گرفته است. روسیه حدود 390 میلیارد روبل برای ارتقا دانشگاه خود سرمایه گذاری کرده است هرچند هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در روسیه به صرفه می باشد اما شما می توانید با اخذ بورسیه های مختلف هزینه تحصیل در روسیه را کمتر کنید و نگرانی نرخ دلار را نداشته باشید. در این مقاله نویسنده سعی کرده است تا آخرین اطلاعات پیرامون انواع بورسیه های کشور روسیه را در اختیار شما متقاضی عزیز بگذارد.

بورسیه تحصیلی دولت روسیه

این بورسیه در اکثر دانشگاه های روسیه ارائه می شود. رشته های مهم که بورسیه به آنها تعلق می گیرد عبارتند از زیست شناسی، بیوتکنولوژی، علوم کامپیوتر، ریاضیات، هوش مصنوعی، زبان، مدیریت و انواع گرایشات آن، اقتصاد و مهندسی می باشد و مدت زمان این بورسیه به تحصیل شما بستگی دارد و فقط برای دانشجویان بین المللی اعتبار دارد.

از مزایایی مهم استفاده این بورسیه عبارتند از:

هزینه تحصیل شما کاملا با دولت روسیه می باشد و کلیه هزینه در روسیه با دانشگاه می باشد فقط هزینه سفر را پوشش نمی دهد که هزینه سفر به روسیه نسبت به دیگر کشورها خیلی نمی باشد.پس از انکه زبان تحصیل خودتان را مشخص کردید انگلیسی یا روسی می توانید به همان زبان تحصیل خودتان را آغاز کنید پس قبل از اپلای دورهای زبان انگلیسی یا روسی را آغاز کنید.اگر شما بتوانید بورسیه دولتی روسیه را دریافت کنید می توانید اقامت دائم روسیه را نیز بگرید. بر اساس قوانین روسیه تا 180 روز بعد از فارغ التحصیلی اجازه اقامت در روسیه خواهید داشت و تا سه سال بعد از فارغ التحصیلی هم می توانید اقامت دائم خود و خانوادتان را بگرید.

دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه عبارتند از:

  1. مدرسه عالی اقتصاد
  2. دانشگاه تومسک
  3. ITMO
  4. موسسه فیزیک و فناوری مسکو
  5. دانشگاه دولتی نووسیبیرسک
  6. دانشگاه تحقیقات هسته ای
  7. دانشگاه ملی علم و صنعت MISIS
  8. دانشگاه فدرال اورال
  9. دانشگاه سن پتروزبورگ
  10. پزشکی سچنوف
  11. دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ
  12. دانشگاه تومسک
  13. دانشگاه فدارال کانت
  14. دانشگاه دوستی ملل روسیه
  15. دانشگاه تیومن
  16. دانشگاه خاور دور
  17. دانشگاه کازان
  18. دانشگاه دولتی لوباچفسکی
  19. دانشگاه تحقیقات سامارا
  20. دانشگاه فدرال سیبری
  21. دانشگاه اورال جنوبی

برای اخذ این بورسیه فقط کافیست اهل روسیه نباشید یا اقامت دائم روسیه را نداشته باشید فرقی نمی کند برای چه مقطعی درخواست می دهید. البته تابعیت کشور شما نیز تاثیر گذار هست. نمره زبان روسی و انگلیسی نیز می تواند در اخذ این بورسیه به شما کمک کند.

تاریخ های مهم بورسیه عبارتند از:

15 سپتامبر تا 10 دسامبر: زمان آپلود مدارک

9 ژانویه تا 18 ژانویه: برگزاری ازمون آنلاین

21 فوریبه  تا 13 مارس: برگزاری مصاحبه های انلاین برای دانشجویان دکتری

بورسیه تحصیلیHSE GOLD FUNCING

دانشگاه HSE در مسکو این بورسیه تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این بورسیه هم برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس می باشد و شما باید برای این بورسیه آزمون بدهید. این بورسیه از پرداخت 25 درصد تا 70 درصد شهریه را شامل می شود. یعنی شما باید سی درصد از شهریه را خودتان پرداخت کنید. البته ماهانه 1500 روبل کمک هزینه به دانشجو می دهند برای دریافت این بورسیه شما باید نمره زبان خوبی داشته باشید تا بتوانید بی دردسر ویزا و بورسیه تحصیلی روسیه را دریافت کنید.

بورسیه تحصیلی MIPT

این بورسیه برای دانشجویان دکتری می باشد. اکثرا دانشگاه های روسیه این بورسیه را ارائه می دهند و بیشتر دانشگاه های روسیه این بورسیه را ارائه می دهند. شما باید برای این بورسیه باید حتما در این مقطع دکتری ثبت نام کنید و نمره زبان خوبی(روسی // انگلیسی) داشته باشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه اروپای شرقی

دانشگاه اروپای شرقی روسیه به دانشجویان بین الملللی بورسیه می دهند. این بورسیه شامل کمک هزینه تحصیلی و اقامت در مقطع کارشناسی در دانشگاه بلاروس می باشد.EEUA یک دانشگاه غیر انتفاعی است که در مقاطع کارشناسی در کشورهای شرق اروپا بتوانند بدون درسرد تحصیل بکنید.

بورسیه تحصیلی NRU

این بورسیه متعلق به دانشگاه تحقیقات ملی روسیه می باشد و به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد. این بورسیه 70 درصد شهریه شما را تعلق می گیرد و به 17 رشته تحصیلی تعلق می گیرد.ضمنا مبلغ 1500 روبل ماهانه به شما کمک هزینه تعلق می گیرد. این بورسیه یکی از نوآورانه ترین و خلاقه ترین بورسیه های روسیه می باشد و به رشته های تجارت، مدیریت، حقوق، امور مالی دیتا واقتصاد ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی OPEN DROORS

این بورسیه مانند بورسیه دولت روسیه می باشد و بر اساس مهارت شما ونمرات و المپیاد اعطا خواهد شد. این بورسیه 100 درصد از پرداخت شهریه می باشد و حدود 300 نفر از این بورسیه شامل می شود.

بورسیه تحصیلی EMAS

دانشگاه مدیریت اورآسیا هر ساله به دانشجویان رشته های MBA بورسیته تحصیلی اعطا می کند. این بورسیه عملکرد شما را برای آزمونی که برای بورسیه اعطا می شود می سنجد. این بورسیه در رشته های MBA  بازاریابی  امور مالی و مدیریت اعطا می شود. زبان بورسیه انگلیسی و روسی می باشد وشما باید به زبان تسلط کامل داشته باشید.

بورسیه تحصیلی SKOIKOVO

بورسیه SKOIKOVO برای دانشجویان دکتری بورسیه های علمی ارائه می دهد. این بورسیه ها شامل رشته های مختلفی مانند مکانیک، بیوتکنولوژی، نفت، زیست شناسی و ریاضیات و … ارائه می شود. این فاند صد درصدی می باشد و ماهانه 40 تا 55 هزار روبل به دانشجو ارائه می دهند حتی پول بیمه و خوابگاه را شامل می شود. این هزینه تا مبلغ 100 هزار روبل نیز قابل افزایش می باشد و حدود 100 نفر می توانند از این بورسیه استفاده کنند.

بورسیه دانشگاه فدرال سیبری روسیه

این بورسیه برای دانشجویان مقاطع تحصیلی دکتر و در رشته های تحصیلی بین المللی و به زبان انگلیسی می باشد و برای رشته های مثل فیزیک، شیمی، اپتیک، برنامه ریزی شهری و ریاضیات و … می باشد.

بورسیه دانشگاهICEF-HSE

این بورسیه مخصوص کالج بین المللی اقتصاد و دارایی می باشد. این بورسیه ها مخصوص تمام دانشجویان بین المللی می باشد و بطور کلی بین 15 تا 75 درصد شهریه شما را پوشش می دهد. این بورسیه با توجه به مراکز علمی خارج از روسیه مثل لندن حمایت می شود و مخصوص رشته های مدیریت و امور مالی می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون دانشگاه های روسیه می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.