چین

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای

دانشگاه جیائو تونگ یک دانشگاه پژوهش محور واقع در شهر شانگهای چین می باشد. این دانشگاه در سال 1896 و در زمان سلطنت گوانگژو بعنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه چین تاسیس شده است. دانشگاه جیائو تونگ شانگهای در میان صد دانشگاه برتر دنیا قرار دارد و بیشترین معروفیت این دانشگاه بخاطر رشته مهندسی و تکنولوژی می باشد و به همین دلیل به دانشگاه MIT شرق نیز شناخته می شود.این دانشگاه دارای 60 رشته کارشناسی و 11 آزمایشگاه دولتی می باشد. بیش از 16000 هزار دانشجوی کارشناسی، 28 هزار دانشجو کارشناسی ارشد و 6000 دانشجو دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. نزدیک به 3 هزار دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. ضمنا هزینه های این دانشگاه با توجه به رنکینگ دانشگاه بسیار مناسب می باشد از این رو می تواند یکی از انتخابهای مناسب برای شما متقاضی عزیز تحصیل در چین باشد. برای دریافت آخرین اطلاعات پیرامون تحصیل در کشور چین در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فنی مهندسی می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید.

دانشکده های دانشگاه جیائو تونگ

دانشگاه جیائو تونگ دارای چندین دانشکده، موسسه تحقیقاتی و بیمارستان وابسته به خود یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور چین را بخود اختصاص داده است. دانشکده های این دانشگاه در 4 گروه مختلف عبارتند از مهندسی، علوم، علوم پزشکی وعلوم اجتماعی و انسانی تقسیم می گردند. نام دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

 

  • گروه علوم

دانشکده علوم ریاضیات، دانشکده فیزیک و نجوم، دانشکده شیمی و مهندسی شیمی و کالج ZHIYUAN

  • گروه علوم پزشکی

دانشکده علوم زندگی و بیوتکنولوژی، دانشکده بیوتکنولوژی و زیست شناسی، مدرسه پزشکی، دانشکده داروسازی

  • گروه مهندسی

دانشکده معماری، دانشکده مهندسی عمران، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی الکترونیک،  دانشکده برق، دانشکده علوم و منهدسی مواد،  دانشکده مهندسی محیط زیست، دانشکده مهندسی پزشکی، دانشکده هوانوری و هوا فضا

  • گروه علوم اجتماعی و انسانی

دانشکده اقتصاد، دانشکده حقوق، دانشکده زبان های خارجی، دانشکده روابط بین الملل، دانشکده رسانه، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده مدیریت

رتبه دانشگاه جیائو تونگ

دانشگاه جیائو تونگ در سال 2022 در رنگینگ موسسه QS  در رده 47 دنیا قرار گرفته است. بر اساس رنگینگ موسسه تایمز رتبه این دانشگاه 96 دنیا می باشد. دانشکده مهندسی این دانشگاه در رتبه 21 دنیا قرار گرفته است بخاطر همین موضوع به MIT شرق معروف شده است. این دانشگاه عضو انجمن C9 و اتحادیه یانگ تسه می باشد. عضویت در این انجمن ها نشان از اعتبار این دانشگاه دارد.

اخذ پذیرش و مدارک مورد نیاز جهت پذیرش از دانشگاه جیائو تونگ

مهمترین شرط پذیرش در دانشگاه جیائو تونگ کسب حداقل نمره 3 در آزمون HSK برای دورهای کارشناسی و کارشناسی ارشد و نمره 6 همین آزمون در دوره دکتری می باشد. زبان تحصیل این دانشگاه زبان انگلیسی می باشد. برخی از مدارک مهم برای پذیرش از این دانشگاه عبارتند از:

  1. ثبت نام آنلاین در سایت دانشگاه
  2. ارائه گواهی سلامت و سوء پیشنه
  3. دانشجو باید دارای ویزای چین باشد
  4. ترجمه مدارک قبلی به زبان انگلیسی یا چینی با تاییدات
  5. مدارک زبان انگلیسی
  6. تمکن مالی
  7. انگیزه نامه
  8. رزومه
  9. توصیه نامه حداقل از دو استاد
  10. دو قطعه عکس

پردیس های مهم دانشگاه جیائو تونگ

  1. پردیس شوهوی
  2. پردیس مینهانگ
  3. پردیس خیابان جنوبی چونگ
  4. پردیس کیبائو
  5. پردیس فاهوژان

هزینه تحصیل در دانشگاه جیائو تونگ

هزینه تحصیل در این دانشگاه خیلی بالا نیست و معادل تحصیل در دانشگاه خصوصی کشور خودمان می باشد. بخاطر همین موضوع دانشجویان با توان مالی متوسط نیز می توانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل بشوند. البته هزینه زندگی به سبک زندگی شما بستگی دارد . جمهوری خلق چین به دانشجویان اجازه کار کردن به مدت معینی نیز می دهد. یکی از کارهای رایج برای دانشجویان بین المللی آموزش زبان انگلیسی می باشد و دانشجو با انجام این کارها می تواند هزینه زندگی خود را تامین نمایید.

شرایط بورسیه در دانشگاه جیائو تونگ

این دانشگاه به دانشجویان خود انواع بورسیه های مختلف را ارائه می دهد که مهترین این بورسیه عبارتند از:

  1. بورسیه تحصیلات تکمیلی

این بورسیه فقط به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می گیرد که این نوع بورسیه ها دارای 3 تیپ ABC می باشند و به دانشجویان پرداخت می شود.

  1. بورسیه تحصیلی دولت شانگهای

این بورسیه توسط آموزش شهری شهرداری شانگهای برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود. این بورسیه برای جذب بیشتر دانشجویان بین المللی ارائه می شود.

بیمارستانهای وابسته به دانشگاه جیائو تونگ

  1. بیمارستان ریجین
  2. بیمارستان رنجی
  3. بیمارستان شینخوا
  4. مرکز پزشکی کودکان شانگهای
  5. بیمارستان قلب شانگهای

هزینه زندگی و شهریه های دانشگاه جیائو تونگ

هزینه زندگی در این شهر معادل ماهی 400 تا 3000 یوان بستگی به سبک زندگی شما دارد.

نرخ شهریه

دوره های کوتاه مدت

3800- 45000 هزار یوان

کارشناسی

24800-80000 هزار یوان

کارشناسی ارشد

30000-100000 هزار یوان

دکتری

سالی 45000 هزار یوان

خوابگاه های دانشگاه جیائو تونگ

دانشگاه جیائو تونگ دارای چندین خوابگاه در محوطه خود می باشد. برای اجاره این خوابگاه شما باید بصورت آنلاین اقدام نمایید و با پر کردن فرمهای مخصوص از خوابگاه استفاده نمایید. البته شما می توانید در محیطهای نزدیک به دانشگاه هم خانه اجاره کنید. بطور کلی در این دانشگاه جدا بر خوابگاه کتابخانه 24 ساعته با چندین سالن مطالعه، اینترنت پر سرعت، سالن غذاخوری، اجازه دانلود مقالات از سایتهای معتبر، رستوران های بین المللی و کافی شاپ وجود دارد. از دیگر امکانات این دانشگاه ازمایشگاه های مجهز و بروز می باشد.



در پایان شما متقاضی عزیز تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دارو سازی و فنی مهندسی در کشور چین می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید تا از آخرین اطلاعات پیرامون تحصیل در کشور چین آگاه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.