ایتالیا

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی  DIRITTO ALLO STUDIO که به اختصار DSU گفته می شود. در این برنامه، کمک هزینه های تحصیلی برای ایجاد فرصت مطالعاتی و تحصیلی برای همه، فارغ از هر نوع ملیت، جنسیت و شرایط مالی ارائه شده است و برای همه متقاضیان تحصیل در ایتالیا قابل دسترسی می باشد.

پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای دولتی ایتالیا، می توانید با اخذ بورسیه استانی هزینه های خود را در ایتالیا کاهش دهید. در سالهای اخیر تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور با استفاده از این بورسیه به ایتالیا رفته اند و در آنجا به تحصیل خود ادامه داده اند. برای اطلاع از آخرین شرایط بورسیه استانی ایتالیا می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید.

با توجه به سیاست های دولت ایتالیا مبنی بر جذب حداکثری دانشجویان خارجی دانشگاه این کشور به دانشجویان خارجی به راحتی پذیرش می دهند. ضمنا این دسته از متقاضیان با اخذ ویزای این کشور می توانند به راحتی در منطقه یورو تردد کنند و پس از فارغ التحصیلی به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مهاجرت کنند.

دولت ایتالیا با پرداخت انواع کمک هزینه ها که شامل شهریه دانشگاه و کمک هزینه تحصیلی می شود کمک شایانی به دانشجویان خارجی می کند. برخی از این بورسیه ها توسط سازمان های محلی و برخی دیگر توسط دولت یا موسسه های خیریه پرداخت می شود. این برنامه های استانی سالی یکبار ارائه می شود و شرایط آن بستگی به دانشگاه ارائه دهند دارد.

راهنمایی دریافت بورسیه تحصیلی استانی

بطور کلی هزینه زندگی و تحصیل در ایتالیا نسبت دیگر کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا پایین تر می باشد. اما با توجه به شرایط اقتصادی ایران با اخذ بورسیه استانی می توانید کلی در هزینه های خود صرفه جویی نمایید و دیگر نگران قیمت دلار نباشید.

بطور کلی مراحل اپلای بورسیه های استانی عبارتند از:

  1. اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های دولتی ایتالیا.
  2. اطمینان از این که شما شرایط اخذ بورسیه استانی را دارید و دانشگاه که به شما پذیرش هم داده این بورسیه را دارد.
  3. رجوع به وب سایت IT برای اطلاع از اوضاع بورسیه ارائه شده توسط دانشگاه های ایتالیا
  4. اگر دانشجو مقطع دکتری هستید با یکی از اساتید دانشگاه مقصد ارتباط بگرید تا رساله شما را تایید کند تا کارتان سریعتر جلو برود.
  5. انتخاب دانشگاه ایتالیا و ارسال مدارک برای دانشگاه که عبارتند زیر نمرات، رزومه، انگیزه نامه و مدرک زبان
  6. ایجاد حساب کاریری در وب سایت ESTERI.IT و پر کردن فرمهای مربوط
  7. از آنجائیکه برای دریافت بورسیه های استانی نیازمند داشتن رزومه قوی و انگیزه نامه مناسب می باشید و برای هر رشته و مقطع تحصیلی قوانین متفاوت می باشد چون دولت ایتالیا به دانشجویان تاپ این مدل بورسیه را می دهد بهتر قبل از ارسال مدارک با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان این موسسه بهرمند شوید.

پذیرش تحصیلی شما به این نکته اشاره  شده است که پذیرش شما بصورت سلف فاند خواهد بود. با ارائه این نامه به سفارت ایتالیا وقت سفارت بگرید و بتوانید ویزای تحصیلی تان را دریافت کنید سپس با ارائه  مدارک درخواست بورسیه استانی بدهید. دو تا از مهمترین شرایط برای اخذ بورسیه استانی یکی سن شما می باشد و دیگری نمره زبان شما می باشد. حداقل نمره زبان شما 6.5 در ازمون ایلتس باید باشد. و اگر رشته شما به زبان ایتالیایی می باشد حتما باید مدرک زبان  B2 ارائه بدهید.

در سیستم ارزیابی وضعیت اقتصادی معیارهای در نظر گرفته شده است که به معیار ISEE معرف شده است. این کلمه اختصار کلمه

INDICATORA DELLA SITUAZIONE ECONOMIA EQUIVALENTE  که به معادل شاخص وضعیت اقتصادی معروف شده است. برای سنجش این شاخص معیاری به نام SCALE DI EQUIVALENZA و عدد حاصل از این فرمول عدد ایزه  ISEE را محاسبه می کند.

اگر حقوق شما را ماهی 5 میلیون تومان در نظر بگریم و یورو را 30 هزار تومان در نظر بگریم مجموع حقوق سالانه می شود 5 میلیون تقسیم بر 30 هزار تومان ضربدر 12 ماه سال. ضمنا برای محاسبه عدد ایزه باید ارزش ملک و حقوق برپارامتر تعداد خانواده تقسیم شود و رقم نهایی کمتر 23 هزار یورور در سال باشد متقاضی دریافت بورسیه سالانه استانی خواهید شد.

شرایط بورسیه استانی ایتالیا

این بورسیه بر اساس شایستگی تحصیلی شما و مدارک مالی شما ارائه می شود. در مورد شایستگی مالی شما براساس معیارهای مثل سن، مدرک زبان، معدل، رزومه شما و سو پیشنه ارائه می شود.که شما باید حداقل 70 نمره دریافت کنید. معیارهای مالی شما براساس سیستم ایزه محاسبه می شود که اطلاعات پایه آن براساس تمکن مالی پدر شما که شمال فیش حقوقی، دارایی ملک، گواهی بانکی  قابل بررسی می باشد. ضمنا براساس قوانین ایتالیا پدر دانشجو، سرپرست دانشجو می باشد که اگر شما مادر را بعنوان سرپرست معرفی کنید باید نامه طلاق نامه یا گواهی از کارافتادگی پدر را ارائه دهید.

علاوه بر مبلغ واریزی که بعنوان بورسیه استانی می باشد شما از دیگر تخفیفات شامل تخفیف رستوران و خوابگاه بهرمند می شوید. معمولا مبلغ بورسیه در پایان هر ترم به حساب متقاضی واریز می شود پس شما باید هزینه هر ترم را داشته باشید تا در ابتدای ترم پرداخت نمایید. نکته مهم دیگری که باید توجه داشته باشید این می باشد که فعالیتهای شما در طول ترم مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر شما نمرات لازمه را دریافت نکردید بورسیه شما قطع یا تقیل می یابد و مجبور به این می شود که شما باید هزینه خود را پرداخت نمایید.

شرایط سنی

برای اخذ بورسیه استانی شرایط سنی خاصی مطرح نشده است. اما داشتن گپ تحصیلی و سن بالا می تواند باعث رجکت شدن پرونده شما در سفارت شود. پس حتما قبل از اپلای با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید تا نسبت دریافت بورسیه استانی با توجه به سن و گپ تحصیلی مشاوره بگیرد. با ارائه مدارک کاری، مدرک زبان و مدارک پژوهشی می شود مشکل گپ تحصیلی تان را حل کرد.

ددلاین های بورسیه استانی

بطور کلی شما باید مدارکتان را بین ماهای جولای تا سپتامبر برای دانشگاه های ایتالیا ارسال نمایید. اگر بعد از ماه سپتامبر مدارک ارسال کنید به درخواست شما پاسخ داده نمی شود. از آنجائیکه به درخواست های شما سالیانه بررسی میشود در صورت از دست دادن تاریخ باید یکسال دیگر در نوبت باشید تا پرونده شما بررسی شود.

سایت بورسیه استانی

سایت استانی

دانشگاه

استان

EDISU.PIEMONTE.IT

تورین/ پلی تکنیک

پیمونت

ER-GO.IT

بولونیا

امیلیا روماگنا

LAZIODISU.IT

ساپینزا و تورورگاتا

لاتزیو

DSU.TOSCANA.IT

پیزا فلورانس

توسکانی

ESUVENEZIA.IT

پادوا ونیز ورونا

ونتو

سخن پایانی

در صورت نیاز به مشاوره در مورد تحصیل در ایتالیا بهمراه بورسیه استانی می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.