روسیه

دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

دانشگاه-نووسیبیرسک-روسیه

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک NSU یکی از دانشگاه های برجسته کشور روسیه می باشد که در شهر نووسیبیرسک که یک شهر صنعتی، در منطقه سیبری است واقع شده است. این شهر با پرواز حدود سه ساعت چهل دقیقه از مسکو فاصله دارد و بعنوان سومین شهر روسیه بعد از مسکو و سن پتورزبورگ قرار گرفته است. البته بعلت واقع شدن در سیبری، دارای آب و هوای سرد می باشد. یکی از مزایایی تحصیل در این دانشگاه تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. در این شهر مردم به زبان انگلیسی آشنا نمی باشند و اگر شما به زبان فقط انگلیسی مسلط هستید شرایط برای شما کمی سخت می باشد اما نکته بعدی این می باشد که هزینه زندگی در این شهر خیلی پاییتر از شهرهای دیگر روسیه می باشد. برای دریافت آخرین اطلاعات پیرامون تحصیل در کشور روسیه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فنی مهندسی می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید.

رتبه بندی و ویژگیهای دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

در رتبه بندی دانشگاه های جهان بر اساس رنکینگ  QS  در سال 2023 این دانشگاه در رتبه 295 قرار گرفته است. بر اساس رتبه بندی وزارت علوم روسیه این دانشگاه سومین دانشگاه برتر فدرال روسیه می باشد. طبق رتبه بندی موسسه تایمز این دانشگاه در رتبه 456 جهان در سال 2023 قرار گرفته است.

دانشکده های دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

  1. دانشکده اقتصاد
  2. دانشکده فیزیک
  3. دانشکده علوم انسانی
  4. دانشکده فناوری اطلاعات
  5. دانشکده فلسفه و قانون
  6. دانشکده پزشکی و روانشناسی
  7. دانشکده ریاضیات و مکانیک
  8. دانشکده زمین شناسی

رشته های برتر برای تحصیل در این دانشگاه عبارتند از فیزیک، زیست شناسی، شیمی، جغرافیا،علوم زمین و ریاضیات

این دانشگاه در حدود 6000 دانشجوی دارد که حدود 1000 نفر آن خارجی می باشند.

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه دولتی نووسیبیرسک:

مزایا

  1. هزینه مناسب
  2. سطح عالی دانشگاه
  3. خوابگاه های بسیار مناسب
  4. سیستم پذیرش خوب و عادلانه
  5. تحصیل به زبان انگلیسی
  6. دارای 120 آزمایشکاه مجهز

 

معایب

  1. هوای سرد این شهر بعلت واقع شدن در سیبری
  2. ظرفیت نداشتن رشته های دارو سازی و دندانپزشکی
  3. محدوددیت سن 27 سال
  4. شرط معدل

برخی از هزینه دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

  1. رشته پزشکی 6500 دلار در سال
  2. خوابگاه 200 دلار در سال
  3. دوره پادفک 4500 دلار

دانشکده پزشکی و روانشناسی دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

دوره پزشکی در این دانشگاه شش ساله می باشد. البته که شما می توانید دوره های تخصص را نیز در این دانشکده بگذارنید. طول دوره تخصص 2 ساله می باشد.

رشته های تخصص در این دانشگاه عبارتند از:

  1. جراحی زنان و زایمان
  2. پزشکی عمومی
  3. انکولوژی
  4. پزشک اعصاب
  5. جراحی
  6. قلب
  7. گوارش
  8. جراحی پلاستیک
  9. اورولوژی

عموما دورهای پزشکی در این دانشگاه به دو دوره 3 ساله پایه و کارورزی تقسیم می شود که در دوره اول دانشجو دروس عمومی مثل زیست شناسی، اناتومی، شیمی و فیزیک را می گذراند و در دوره دوم با حضور در درمانگاه دروهای کاروزی را زیر نظر اساتید می گذارند.

دوره پادفک دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

پادفک این دانشگاه معمولا در ماه آبان یا آذر ماه آغاز می شود که دیرتر از از دانشگاه دیگر می باشد. بعلت شهریه در حدود 4500 دلاری این پادفک که بالاتر از دورهای دیگر دانشگاه روسیه می باشد این دوره با استقبال کمتر از دانشجویان ایرانی روبرو شده است.

امکانات دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

خوابگاه دانشگاه دولتی نووسیبیرسک برای اقامت دانشجویان بین المللی با منظره جنگل و هزینه مناسب در محیط دانشگاه ساخته شده است که شما می توانید پیاده به دانشگاه بروید و در هزینه های شما نیز صرفه جویی کند این خوابگاه ها با داشتن نگهبان 24 ساعته دوربین های مدار بسته مرتب و تمیزه بودن اتاق با امکانات مناسب تک نفره، دو نفره و چهار نفره سرویس مجزا از امکانات مناسب این دانشگاه می باشد.

در این دانشگاه شما می توانید پیاده مسیر دانشگاه به خوابگاه را طی کنید و طی این مسیر از فروشگاه ها مغازه های خدماتی مثل خشکشویی، آرایشگاه استفاده کنید و خرید کنید در کمپ دانشگاه تعدادی کافی شاپ و رستوران وجود دارد که شما می توانید از این فضا ها هم استفاده کنید.

ضمنا در هر خوابگاه امکانات رفاهی مثل وسایل آشپزی، یخچال، مبل، تلویزیون و اینترنت وجود دارد. ضمنا دانشگاه دارای سالن های ورزشی استخر نیز می باشد.

ویژگیهای شهر نووسیبیرسک

فاصله شهر نووسیبیرسک تا مسکو 3400  کیلومتر می باشد اما فاصله تهران تا مسکو 2900 کیلومتر می باشد. با هواپیما تقریبا 4 ساعت شما باید پرواز کنید تا به این شهر برسید. اگر بخواهید با قطار این فاصله را طی کنید باید دو روز در راه باشید. از ویژگیهای این شهر آب هوای خنک در فصل تابستان می باشد که دما نهایتا 25 درجه بالای صفر می رسد و زمستان سرد که دما تا -20 درجه نیز می رسد. بعلت واقع شدن در سیبری شما می توانید در جنگلهای کاج قدم بزنید و با حیوانات این منطقه خصوصا جوجه تیغی و روباه آشنا بشوید و در این جنگلها دوچرخه سواری کنید. از سرگرمی ها دیگر شما در این شهر موج سواری و قدم زدن در ساحل می باشد. در پایان برای دریافت آخرین اطلاعات پیرامون تحصیل در کشور روسیه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فنی مهندسی می توانید با مشاورین موسسه بامااپلای تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.